Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-14, 09:38
  #1
Medlem
Bruce_Lees avatar
http://blogg.mittmedia.se/ibrottetss...brattasmorden/

Vad tror ni, finns det någon potential här?
Jag gillar den här nya trenden om poddar där det handlar om brott med bristande utredningar, bortsett från Fallet.
Brattåsmorden är också en jävla soppa så det vore ju intressant om de faktiskt kommer upp med något som kan ha betydelse för utredningen.
Jag menar, hur i helvete kan man ha undersökt platsen så illa så man inte ens hittar det andra mordoffret?
Citera
2015-07-14, 18:07
  #2
Medlem
Falcãos avatar
Inte lyssnat på det än men gillar de andra svenska Serial-kopiorna som kommit innan så ska definitivt kolla in den. Känner inte alls till fallet sedan tidigare och det är nog bara en fördel.
Citera
2015-07-14, 20:14
  #3
Medlem
Låter spännande! Håller med föregående talare, är ett stort fan av sådana här poddar.

Tack för tipset!
Citera
2015-07-18, 16:32
  #4
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Tack för tipset älskar såna här poddar & liknande tv-serier
Citera
2015-07-19, 14:42
  #5
Medlem
MorganPalssons avatar
Ligger i hängmattan och har precis halvsovit igenom avsnitt 1, det beror dock mest på min semestertrötthet, podden verkar faktiskt helt okej och inte så sömnig.

Men jag har missat en sak. Har de bara hittat ett offer och misstänker i nuläget mannen som då är försvunnen eller? Vill gärna ha svar innan jag startar nästa avsnitt...
Citera
2015-07-21, 15:40
  #6
Medlem
Harrfenas avatar
Jag gillar denna och andra kriminalpoddar.
Denna gillar jag skarpt därför att den är lokalt förankrad, det
ger en genuin känsla, aplåder,,,,
Gissningsvis kan man ge sig på Johans Asplunds försvinnande
efter denna....

Hoppas fler medier runt om i landet tar rygg på detta och ger sig
på sina lokala kriminalgåtor.
Citera
2015-07-21, 16:26
  #7
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorganPalsson
Ligger i hängmattan och har precis halvsovit igenom avsnitt 1, det beror dock mest på min semestertrötthet, podden verkar faktiskt helt okej och inte så sömnig.

Men jag har missat en sak. Har de bara hittat ett offer och misstänker i nuläget mannen som då är försvunnen eller? Vill gärna ha svar innan jag startar nästa avsnitt...

Nej, det vill du inte ha svar på. Men bör ha fått svar på det i avsnitt 1. Kanske bör du lyssna igen...
Citera
2015-07-22, 08:50
  #8
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Inte lyssnat på det än men gillar de andra svenska Serial-kopiorna som kommit innan så ska definitivt kolla in den. Känner inte alls till fallet sedan tidigare och det är nog bara en fördel.

Lyssnat på det nu, och gillar det absolut, men visade sig att jag i själva verket är väl bekant med fallet då det tagits upp flera gånger i Veckans brott men är ett intressant fall så även om det hade varit ännu mer spännande att ge sig in i det helt utan förkunskaper så funkar det.
Citera
2015-09-04, 04:31
  #9
Medlem
Borde göras om linköpings morden 2004
Citera
2015-09-26, 22:27
  #10
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Intressant lyssning . Jävligt kusligt fall när alla ledtrådar spretar åt alla håll . Samtidigt gör de ju saken ännu spännande . Hoppas på fler Crime poddar från Sverige denna och Spår är väl de enda hitills .
Citera
2015-10-22, 15:14
  #11
Medlem
Vad är era teorier och misstänkta till detta fallet?
Citera
2015-11-17, 09:10
  #12
Medlem
korthuss avatar
Johanfallet: Mamman: "Han finns där ute nånstans"

Nytt fall på gång i denna podd verkar det som, den här gången om 11-årige Johan Asplund som försvann spårlöst från sitt hem i Bosvedjan 1980. Då jag gillade granskningen av Brattåsmorden så ser jag fram emot även denna.

Enligt trailern så blir det sex delar om fallet, med start den 1:a december.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback