Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 23:10
  #1
Medlem
Hej! Jag skrev för ca 1 år sedan och funderade på att börja med Thaiboxning. Efter övertygelse om av er (jätte tack för det) började jag på en lokalklubb. Har nött på i ett par månader sen råkade jag ut för en skada som tog januari till maj att få ordning på men efter det kör jag på igen! Precis innan jag skadade mig blev jag övertalad om att testa på MMA för en tränare tyckte det verkade vara min stil men jag var tveksam till brottningen.

Jag tog han på orden och prövade MMA och blev helt fast..... Visade sig att jag faktiskt var okej på brottning även fast jag aldrig tidigare testat på detta. Hur som helst känner jag att jag trotts min ålder (26) skulle kunna bli duktig om jag får träna mera! Klubben jag kör på tillåter tyvärr endast 2h i veckan MMA och 3 h i veckan Thaiboxning. mån ons MMA tis tors sön Thai.

Jag är relativt ny på MMAn bara kört 1½ månad sen var det uppehåll ett tag. Jag vet att i thaien kan jag köra mycket skuggboxning osv men vad kan jag göra för att träna mma utan säck och helt ensam?

Jag tänkte att jag kan sattsa lite på detta trotts mitt fulltidsjobb på ca 9 h om dagen 6-15. Jag är hemma ca 16 och måste sova runt 21-22.

Hur ska jag lägga upp träningen? Jag satsar mycket på kondis, intervaller och springa milen. Men jag känner mig lite klen bör jag inte köra lite gym också ? Jag jobbar som armerare så jag bär mycket tungt och går väldigt mycket (ca 30-40 000 steg om dagen i arbetet).

Det är ett klart minus att jag inte kan ha en erfaren tränare att rådfråga med utan tränar på en egen styrd klubb där vissa tränare aldrig har tävlat själva ens... Men jag bor i en liten ort i norrland och har ingen annan möjlighet just nu. Bor i lgh så säck är ju inte heller ett alternativ.

Finns säkert många duktiga fighters här som har heltidsjobb och känner igen sitsen och kanske kan dela med sig av tips!
Citera
2015-07-14, 12:35
  #2
Medlem
Jättesvårt att säga så här på rakarm men jag jobbar heltid (dock just nu jobbar jag dygnspass) men har jobbat på fasta 08-16 mån-fre inann och då bestod min vecka av cirka 10-14 träningspass och då prioriterde jag kampsportspass före all annan träning (gris brottning är en fantastiskt fys )

Det brukade kunna se ut så här: ett pass före jobbet oftast löpning och kampsport på kvällen på vardagar. Sedan brukar jag köra ett gympass i veckan med basövningar ofta lördags förmidag och sedan 1-2 pass kampsport till på lördagen och 1-2 pass på söndagen. En vilodag tog jag när det känndes nödvändigt ofta en på 3-4 veckor

Så försök hitta någon som vill träna extra om ni inte kan få tillträde till lokalen så kan man alltid tillexempel trä arm utomhus.
Citera
2015-07-15, 11:13
  #3
Medlem
Ah ska försöka nypa tag i nån i gruppen, dock har problemet varit att dem som tävlar tycker jag är för kass som partner och dem som är helt färska känner jag inte att jag får ut nått av då det tar 1-2 sekunder att få dem på rygg.

Känner helt klart att jag har ett minus av att börja jobba tidigt, löpning innan jobbet vore toppen men då förlorar jag lite för mycket sömn för att hinna köra till 21-22 på kvällarna när vi har pass. Känns som en stor utmaning är att hinna äta. Lunch och frukost är inga problem med på em när man tränar vid 16 hemma 17 äter runt en 15 min efter det sen iväg vid 18. Klarar du dig på frukost lunch middag? Testat köra lite shakes och bars som mellanmål men har svårt att bli mätt och få energi av det.
Citera
2015-07-15, 14:45
  #4
Medlem
Planering med storkok och matlådor hjälper mycket också! Jag gjorde all mat för veckan på söndagen som jag sedan värmde eller åt kall beroende på vad det var för mat men det kräver att man verkligen vill och prioriterar därefter
__________________
Senast redigerad av leornadas 2015-07-15 kl. 14:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback