Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-04, 19:31
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Aftonbladet: Här hyllar Mona Sahlin alex insats!


Kunde man inte hitta någon mer oinsatt och bizarr människa att intervjua om alex insats, var Arnstad eller genusfotografen upptagna?

Helt ärligt så tror jag att Mona muslims nyväckta intresse för UFC/MMA att det inte beror på sporten isig. Utan för att att den utövas ofta av unga blattar och negrer.
Citera
2015-10-04, 19:45
  #362
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Cormier sa i en intervju att han tror att han bröt sin fot i andra ronden. Jävlar vilken kämpe!

Ja, mest troligt bröt han foten
Citera
2015-10-04, 19:49
  #363
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Tycker Alex borde lyssna på vad Cromier sa efter fajten: spring inte undan hela tiden. Att vara defensiv är en sak, men att vända ryggen till och springa undan när motståndaren trycker på är en annan. Jämför ex Jones vs Cromier fajten, där Cromier var den som tryckte på största delen av fajten och Jones backade. Jones tog som mest en 2-3 steg bakåt och sen kontrade han (ofta med vänstern) och stoppade Cromier att närma sig något mer. SÅDANT vill jag se av Alex.

Sen måste Alex bli mer mångsidig och inte bara förlita sig på sin boxning och takedown försvar mm, och framför allt inte vara så försiktig i sina slag. Slå flera slag i kombinationer och inte bara enstaka slag här och där och var inte rädd för att trycka på lite då och då. Framförallt inte i defensiven då motståndaren närmar sig. Och i 3'e ronden, efter knäet (vilket han borde gjort oftare då han utan problem når till Cromier's huvud och hade flera chanser), så borde han legat på bra mycket mer. Sen är hans sparkar rätt usla och han gör dom för sällan och delvis därav blir ganska ensidig. Man ser ju Alex sparka HÅRDA medium sidekicks på säckar på FB videos , men han gör dom aldrig i fajterna.

Alex strategi i UFC verkar har funkat bra tills han mötte Rumble och Cromier. Fajters som gärna vill snabbt arbeta in sig nära och slå , eller gå på takedown. Håll dom på avstånd ffs!

Sen så borde han byta tränare. Alex har potencial, helt klart , men efter 3 förluster i rad så borde han tänka om. Är det i Usa dom bästa tränarna finns, så dra dit. Man kan inte träna i Sverige bara för att det är där man känner sig hemma. Vill man bli bäst så måste man vara beredd att göra uppoffringar, så är det bara.


Du träffar väldigt rätt, oavsett om det är bra för honom att backa vid vissa tillfällen så måste han visa för dommarkåren att han faktiskt vill vara där och slåss. Jag tycker inte han skulle vunnit matchen, men att backa på det sättet han gör riskerar mer poäng än hän behöver göra och det är väldigt tråkigt. Jag var rädd att mentaliteten skulle spöka och i mina ögon gjorde den det, men det är inte alex fel, utan teamet bakom.

Hoppas på en flytt till USA och en ordentlig satsning, annars tror jag aldrig han kommer bli mer än någon form av gatekeeper.

Resultatet efter matchen var givet med tanke på hans mentalitet i intervjun med AB innan matchen där han säger att han inte vill hålla på med något om han inte är bäst...
Citera
2015-10-04, 19:52
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Helt ärligt så tror jag att Mona muslims nyväckta intresse för UFC/MMA att det inte beror på sporten isig. Utan för att att den utövas ofta av unga blattar och negrer.


Hon har förmodligen följt MMA längre än du och många andra med tanke på vissa saker som skrivs här. Många verkar inte ens ha sett MMA förut.
Citera
2015-10-04, 20:02
  #365
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Att hylla en blödande förlorare är alltid lätt, kolla istället vad alla säger innan matcherna, där säger de vad de tycker. Klart DC kan kosta på sig ödmjukhet när han vunnit.

Du e ju bara för go, min lilla trollunge.

Hade du förstått engelska så hade du begripit vad DC sa och att det som sägs innan matcherna är för att sälja tickets. DC sa ju att han har snackat mycket men när han la promon åt sidan så kom hans genuina hyllning till Alex.

Hade varit skoj om du hade stått först i kön inför DCs nästa match. Du hade kanske inte vänt ryggen till men och andra sidan så hade du sett ut som Alex efter 30 sekunder

Presskonferensen efter
http://mmajunkie.com/2015/10/ufc-192...ever-been-beat
__________________
Senast redigerad av PeaceOnEarth 2015-10-04 kl. 20:56.
Citera
2015-10-04, 21:50
  #366
Avstängd
thecunts avatar
Vilken pajas Gustafsson var på scen. Snubben kan ju inte ens vika undan för slag eller helt enkelt skydda skallen med armarna. Grundläggande grejer. Sen sprang han mest runt och vek undan som en vekling. Vilken kämpe liksom..

Välförtjänt vinst av Cormier, med det lilla motstånd han trots allt fick!
__________________
Senast redigerad av thecunt 2015-10-04 kl. 21:52.
Citera
2015-10-04, 22:16
  #367
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
Vilken pajas Gustafsson var på scen. Snubben kan ju inte ens vika undan för slag eller helt enkelt skydda skallen med armarna. Grundläggande grejer. Sen sprang han mest runt och vek undan som en vekling. Vilken kämpe liksom..

Välförtjänt vinst av Cormier, med det lilla motstånd han trots allt fick!

Utmanare till titeln som inte kan "grundläggande grejer"?
Citera
2015-10-04, 22:32
  #368
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecunt
.........
Välförtjänt vinst av Cormier, med det lilla motstånd han trots allt fick!

Det lilla motståndet innebar så mycket stryk som DC aldrig har fått. Med råge!

Det är alltså inte mina ord utan hans egna
http://mmajunkie.com/2015/10/ufc-192...ever-been-beat
Citera
2015-10-04, 23:08
  #369
Avstängd
thecunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Utmanare till titeln som inte kan "grundläggande grejer"?
Eh ja. Snubben borde aldrig fått tävla i ufc, imo. Tar bara plats från riktiga fighters.
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Det lilla motståndet innebar så mycket stryk som DC aldrig har fått. Med råge!

Det är alltså inte mina ord utan hans egna
http://mmajunkie.com/2015/10/ufc-192...ever-been-beat

Han vill bara vara lite snäll. Det var ju knappast han som blödde ner hela scenen och motståndaren.
Citera
2015-10-05, 00:02
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Jag var rädd att mentaliteten skulle spöka och i mina ögon gjorde den det, men det är inte alex fel, utan teamet bakom.

är det deras mentalitet det hänger på?


Citat:
Resultatet efter matchen var givet med tanke på hans mentalitet i intervjun med AB innan matchen där han säger att han inte vill hålla på med något om han inte är bäst...
Hans krigarmentalitet visar sig igen.
Citera
2015-10-05, 00:47
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Hon har förmodligen följt MMA längre än du och många andra med tanke på vissa saker som skrivs här. Många verkar inte ens ha sett MMA förut.


nej det har inte hon gjort, framför allt inte fysiskt.
Citera
2015-10-05, 08:16
  #372
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
är det deras mentalitet det hänger på?



Hans krigarmentalitet visar sig igen.

Jo det beror mycket mer på teamet än vad man kan tro, varför tror du annars mediokra fighters vänder trender när de byter gym?

Alex kommer tillbaka absolut, men något bälte till Sverige, det lär vi aldrig se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback