Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 23:02
  #1
Medlem
mmas avatar
Verkar som DC har bekräftat nu att det blir fight denna gala på sin instagram.

Citat:
To all my louisiana folks I will see u all in October. Houston we are coming! #lafayette #louisiana #champ #ufc192 #laissezlesbontempsrouler #337 see u all soon. @dustinpoirier get on that card too , we have to fight together brother. DC
Citera
2015-07-13, 23:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Verkar som DC har bekräftat nu att det blir fight denna gala på sin instagram.
Synd för Alex då, när han blir upptryckt mot buren och dirty boxad av dc tills han inte orkar mer.
Citera
2015-07-13, 23:15
  #3
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Synd för Alex då, när han blir upptryckt mot buren och dirty boxad av dc tills han inte orkar mer.

Ska inte vara alltför säker på DC vinst mot Gustafsson... som gav Jones en betydligt hårdare fight än DC... och DC har ju inte samma tryck i nävarna som AJ
Citera
2015-07-14, 00:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Synd för Alex då, när han blir upptryckt mot buren och dirty boxad av dc tills han inte orkar mer.
Precis som när han skulle brotta ner Jones eller Paper champ.
Alex tar detta med en KO i andra.
Citera
2015-07-14, 14:50
  #5
Medlem
SATAN VAD KUL !!!!! riktigt taggad , alex måste jobba på nu 150% fokus o ge oss ett bälte nu !!!!!

känns som ufc har börjat sattsa ordentligt på marknaden i europa , läste lite snabbt om TUF , kan bli riktigt bra
Citera
2015-07-14, 15:51
  #6
Medlem
Iamthebatmans avatar
Kul att ha ett datum på det hela!

Men: Har sagt det förr, säger det igen:

Om Alex ska vinna så beror det nog mycket på hans attityd. Går han fortfarande (jo, jag säger "fortfarande) runt med mentaliteten att han är den "egentliga mästaren" (vilket stora delar av MMA-världen, inkld jag, höll med om innan Rumble-fighten) så kan han säga farväl till bältet redan nu. Tänker han fortfarande på så sätt som "kunde besegrat Rumble 6 utav 7 gånger", och lever kvar i det förflutna, precis som han gjorde innan mötet med Rumble, så är det nog kört.

Hittar han däremot tillbaka till sitt tidigare ödmjuka jag, som bokstavligen slog sig till toppen av divisionen så kan det se brunt ut för DC (racial pun intended)
Däremot så tycker jag att det verkar som att den överväldigande berömmelsen, förmodligen i kombination med Mano-management, har förgiftat hans sinne en aning, han är inte en gnutta ödmjuk längre. Detta på ett sätt som jag tror är destruktivt för hans fighting.

Dessutom så planerar han ju för i helvete redan för när han drar sig ur MMA. Innan han ens har nått sin fysiska peak?! Det känns lite som att ha ett "out" om det inte skulle gå vägen. Och med den mentaliteten så ifrågasätter jag huruvida han har mycket kvar att hämta.

Nä, efter hans trams på diverse sociala medier, och i samband med ändringar i attityd och förmodligen personlighet, så hoppas jag nästan lite på att DC ger honom smörj.
Citera
2015-07-14, 17:53
  #7
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Dessutom så planerar han ju för i helvete redan för när han drar sig ur MMA. Innan han ens har nått sin fysiska peak?! Det känns lite som att ha ett "out" om det inte skulle gå vägen. Och med den mentaliteten så ifrågasätter jag huruvida han har mycket kvar att hämta.
MMA är fortfarande ändå inkomstkällan han har, oavsett när han väljer att sluta så kommer den enda inkomstkällan att försvinna i.o.m. detta. Visst pengar från sponsorer osv kan kanske rulla in ett tag till men sen är det slut. Att redan nu införskaffa en verksamhet att fortsätta försörja sig på sen är givetvis klokt. Många fighters gör ju detta genom att de öppnar egna gym etc.

Tror Gustafsson fick en tankeställare efter förlusten mot Johnson, tror därför inte att han behöver slåss mot någon egen hybris mot DC heller.
Citera
2015-07-14, 19:38
  #8
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
MMA är fortfarande ändå inkomstkällan han har, oavsett när han väljer att sluta så kommer den enda inkomstkällan att försvinna i.o.m. detta. Visst pengar från sponsorer osv kan kanske rulla in ett tag till men sen är det slut. Att redan nu införskaffa en verksamhet att fortsätta försörja sig på sen är givetvis klokt. Många fighters gör ju detta genom att de öppnar egna gym etc.

Tror Gustafsson fick en tankeställare efter förlusten mot Johnson, tror därför inte att han behöver slåss mot någon egen hybris mot DC heller.



Självklart, men han är 27 år, inte 37. Han har knappt börjat komma in på sin fysiska peak.
Får nästan intrycket att han har gett upp lite på sin MMA-karriär efter Rumble-fighten.
Citera
2015-07-14, 19:53
  #9
Medlem
derautos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Kul att ha ett datum på det hela!

Men: Har sagt det förr, säger det igen:

Om Alex ska vinna så beror det nog mycket på hans attityd. Går han fortfarande (jo, jag säger "fortfarande) runt med mentaliteten att han är den "egentliga mästaren" (vilket stora delar av MMA-världen, inkld jag, höll med om innan Rumble-fighten) så kan han säga farväl till bältet redan nu. Tänker han fortfarande på så sätt som "kunde besegrat Rumble 6 utav 7 gånger", och lever kvar i det förflutna, precis som han gjorde innan mötet med Rumble, så är det nog kört.

Hittar han däremot tillbaka till sitt tidigare ödmjuka jag, som bokstavligen slog sig till toppen av divisionen så kan det se brunt ut för DC (racial pun intended)
Däremot så tycker jag att det verkar som att den överväldigande berömmelsen, förmodligen i kombination med Mano-management, har förgiftat hans sinne en aning, han är inte en gnutta ödmjuk längre. Detta på ett sätt som jag tror är destruktivt för hans fighting.

Dessutom så planerar han ju för i helvete redan för när han drar sig ur MMA. Innan han ens har nått sin fysiska peak?! Det känns lite som att ha ett "out" om det inte skulle gå vägen. Och med den mentaliteten så ifrågasätter jag huruvida han har mycket kvar att hämta.

Nä, efter hans trams på diverse sociala medier, och i samband med ändringar i attityd och förmodligen personlighet, så hoppas jag nästan lite på att DC ger honom smörj.
alex vi får se i media o riktiga alex är två helt olika personer
Citera
2015-07-14, 20:26
  #10
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
alex vi får se i media o riktiga alex är två helt olika personer


Mja, synd bara att han tog med sig medie-Alex in i ringen mot Rumble, och hoppas att han kan ta fram "riktiga" Alex igen.
Citera
2015-07-28, 17:07
  #11
Medlem
Trailer/promo https://www.youtube.com/watch?v=Ltrpo_pcJig
Citera
2015-07-28, 17:52
  #12
Medlem
Hoppas Alex vinner. Inte för att han är svensk utan för att en kille som förlorade via KO i sin förra fight nu är champ
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback