Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-13, 22:25
  #1
Medlem
Min dator, ipad, brorsans mobil & laptop är anslutna till nätet & kan surfa utan problem.
Jag kör wireless på min stationära och brorsan kör med kabel.
Min mobil ansluts men går ändå inte att surfa på. Flickvännen tog över sin laptop och samma
problem där, både med kabel och wireless. "begränsat".
jag fattar noll!

trodde det berodde på routern men vi fixade ny igår och samma problem återstår.
jag är ingen höjdare på sånt här som ni kanske märker!

edit: Testade att dra ut sladden på brorsans laptop och ansluta tjejens men då står det bara ansluten(begränsad). När brorsan satte in sladden på sin egna igen så fungerade det som vanligt..
__________________
Senast redigerad av storstarkman 2015-07-13 kl. 22:49.
Citera
2015-07-13, 22:28
  #2
Medlem
Har själv haft samma problem. Då startar jag bara om routern så funkar det. Testa det.
Citera
2015-07-13, 22:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Har själv haft samma problem. Då startar jag bara om routern så funkar det. Testa det.


haha om det vore så lätt.. har testat 40 gånger ( överdriver inte ens )
Citera
2015-07-14, 00:33
  #4
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storstarkman
Min dator, ipad, brorsans mobil & laptop är anslutna till nätet & kan surfa utan problem.
Jag kör wireless på min stationära och brorsan kör med kabel.
Min mobil ansluts men går ändå inte att surfa på. Flickvännen tog över sin laptop och samma
problem där, både med kabel och wireless. "begränsat".
jag fattar noll!

trodde det berodde på routern men vi fixade ny igår och samma problem återstår.
jag är ingen höjdare på sånt här som ni kanske märker!

edit: Testade att dra ut sladden på brorsans laptop och ansluta tjejens men då står det bara ansluten(begränsad). När brorsan satte in sladden på sin egna igen så fungerade det som vanligt..

Det kan ha och göra med hur IP-numren delas ut. Kan du se på nätverksinställningar på de enheter som inte kan ansluta och kolla om de accepterar automatisk tilldelning av IP-nummer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback