Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2015-07-17, 13:56
Medlem
FreeThinkers avatar
Vad är det hon inte gillar med nya fittan? Eller saknar hon känslan av att kunna penetrera? Framkom inte riktigt exakt vad det är hon ångrar.
Citera
2015-07-17, 15:00
Medlem
ABCD1s avatar
Vilket jävla dravvel.
Förstod inte alls vad han/hon/det yrade om.
Suck!

Genusvetenskap på schemat!
Åh, javisst, byt det ämnet mot svenska för det ämnet är nog
snart inaktuellt.
Senast redigerad av ABCD1 2015-07-17 kl. 15:03.
Citera
2015-07-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slamina
hon har ju fått psykos.

Bra där! Bara ändra hon till han. Därför borde sånt här trams vara förbjudet. Barn böcker med sådana budskap helt seriöst låt barn vara barn låt dem inte läsa sådant trams när dem är 11 år och yngre förfan. Dessa Pride saker borde skeppas till någon ö vid Grönland där kan dem bo och böga sig hur mkt dem vill. Förfan man blir rädd för mänskligheten. Pride festivaler höger och vänster barn är också välkomna skyltar dem med. Idioti på hög nivå!
Citera
2015-07-17, 21:23
Medlem
Tror att det bottnar i:

1. En fitta efter könsbytesoperationen kanske ser ut lite som en fitta till formen, men knappast till funktionen +många kan i stort sett inte få orgasm. En fullt fungerande penis föredras före en konstruerad fitta.

2. Många som genomgått utredningen har nog varit ganska påstridiga "GÖR MIG ITLL KVINNA! JAG ÄR INTE KVINNA FÖRRÄN MIN PENIS ÄR OMGJORD!", sedan när operationen är utförd så var det nog inte så smart trots allt.

3. Det går inte att ångra sig, de får stå sitt kast. Måste vara riktigt jäkla hemskt.
Citera
2015-07-18, 14:24
Medlem
Feministerna hann visst till Nordamerika före vikingarna: https://en.wikipedia.org/wiki/Two-Spirit

Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
en som föds med kuk och gillar kuk är BÖG (även om han klipper av kuken)

vad är det som är svårt att förstå?
Vetenskap! https://www.youtube.com/watch?v=qMoEs7eQeZE#t=3m40s
Citera
2015-07-18, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vatn
Feministerna hann visst till Nordamerika före vikingarna: https://en.wikipedia.org/wiki/Two-Spirit

Vetenskap! https://www.youtube.com/watch?v=qMoEs7eQeZE#t=3m40s

psykiska sjukdomar har alltid funnits
Citera
2015-07-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
psykiska sjukdomar har alltid funnits
Hur kan något vara en sjukdom om ingen skadas av det? Hur tänker du?
Citera
2015-07-18, 18:41
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatn
Hur kan något vara en sjukdom om ingen skadas av det? Hur tänker du?

Sjukdom = ohälsa, onormalt tillstånd. Socialt, psykologist eller fysiskt. Vanessa Lopez är sjuk.
Jag skall poängtera att jag sympatiserar. Vanessa behövde stöd och terapi, inte ett könsbyte. Notera att jag inte säger könskorrigering.
Citera
2015-07-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Sjukdom = ohälsa, onormalt tillstånd. Socialt, psykologist eller fysiskt. Vanessa Lopez är sjuk.
Jag skall poängtera att jag sympatiserar. Vanessa behövde stöd och terapi, inte ett könsbyte. Notera att jag inte säger könskorrigering.
Kan ju anta att jag har en sjukdom om jag skär mig i fingret, eftersom det tar ont och är ovanligt. Hon är ju fortfarande inte sjuk efter din definition. Hon har dock begått ett misstag pga osäkerhet och okunskap som grundar sig i vår kulturs allmänt dåliga och historielösa förståelse för sexualitet och identitet.
Citera
2015-07-19, 11:03
Medlem
Zikniks avatar
Svårt det här med (van-)föreställningar som bejakas.
Om hen hade trott sig vara en älg, hade man opererat då?
Nej, trodde inte det -- istället medicinering.
Inte konstigt om de mår minst lika dåligt efter stympningen.
Citera
2024-02-20, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att staten hjälper mentalt sköra personer med självstympning är helt bisarrt.

Kan bara hålla med!!!

Gammal tråd, och gammalt inlägg, men förmodligen fortfarande aktuellt och förmodligen än mer idag! Barn ska inte luras till att få sina könsorgan stympade!
Citera
2024-02-20, 10:02
Åh, Vanessa minns jag.

Träffade henne i ett av många väntrum en gång.

Problemet för Vanessa och hennes polare är problemet att det går inte att skapa ett normalt kvinnoliv över tid bara på att gå omkring och vara vacker.

För jag vill minnas att hon var en av de där elit-transorna som kom i början när trans uppmärksamades som inte hade något mot att exploatera sin diagnos för fame. Vilket är cool men kanske inte så smart alltid.

Vanessa har ångrat sig, hon skrev en bok om det, hon hade hellre levt som feminin gaykille eller shemale.

https://www.femina.se/livsberattelse...-i-dag/8898193

Efter 40 är det inte så mycket bevänt med kvinnor i mäns ögon, det blir svårt i familjebildning och de som inte försöker skapa sig det livet blir ensamma när mäns uppmärksamhet tryter.

En kvinna vill ha barn. En kvinna vill ha familj.

Men jag förstår henne på den tiden hon utreddes och som var den tid då även jag utreddes fanns det inte så mycket val.

Vi fick inte vara gifta. Vi var tvungna att ha en sexualitet som riktade sig mot män. Vi fick inte vara föräldrar, vi fick inte spara sperma eller könsceller för det var förbjudet för oss i lag.

Fyllde vi de kriterierna så fick vi en lista på könsneutrala namn vi kunde byta till och kunde ansöka om "avlägsnande av könskörtlarna" som det så vackert heter, varpå vi kunde få ett nytt personnummer och ta ett kvinnonamn.

Det var en lång och hård process och man fick inte ha den typen av tveksamheter som Vanessa numera talar om för då avbröts medicinering och utredning.

Hon är ett prima exempel på någon som skulle ha väntat, men det fanns inte utrymme för henne på den tiden.

Hade Vanessa haft könsceller sparade och kunnat bilda familj tror jag inte hon ångrat sig lika mycket. Detta därför att barnlösa kvinnor är barnlösa kvinnor, det är det nya queer.

Nu 20 år senare sen jag påbörjade min transition ser jag att transsexualism är något som verkligen bevisar könens olikhet och dekonstruerar det likhetsfeministiska argumentet om kön som en social konstruktion.

Det är möjligt att leva socialt som kvinna om man är transsexuell. Det betyder på inga vis att man är kvinna i något annat än en social bemärkelse.

Biologin är och förblir en stenhård gräns. Precis som att vissa hormoner inte kan passera blod-hjärnbarriären.

Well good luck,V. Vi ses i vimmlet.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in