Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-05, 20:07
  #157
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Precis som temat för tråden anger kan man ha olika motiveringar till varför man tycker det ena eller det andra. Att (bland mycket annat) Sveriges integrations- och migrationspolitik är i akut behov av en ordentlig uppdatering tror jag knappast att det råder någon som helst tvivel om.

Jag för min del attraheras inte ett jävla ögonblick av SD:s agenda eftersom den i sin förlängning skapar ett samhälle jag inte är ett skit intresserad av. Xenofobi & protektionism är helt enkelt inte min grej. Jag har mitt hem på tre platser, på två olika kontinenter. Därför är jag snarare intresserad av mer öppna gränser än vad som är brukligt idag.

Livet är fullt av val. Jag har gjort mina val.



vi lever i en global värld



Du ägnar många spaltmeter åt att uttrycka avsky över SD:s invandringspolitik som du säger enbart bygger på främlingsfientlighet o ändå värre. Samtidigt säger du att 7klöverns invandringspolitik är ohållbar.
Det vore intressant att höra i stora drag vilka åtgärder du skulle vidtaga som statsminister i en majoritetsregering för att göra den hållbar. Vilka effekter skulle de få på dagens volymer och hur skulle "kreatursbehandlingen" förvandlas till motsaten?
Citera
2015-08-05, 22:28
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muslemhunter
Det vore intressant att höra i stora drag vilka åtgärder du skulle vidtaga som statsminister i en majoritetsregering för att göra den hållbar. Vilka effekter skulle de få på dagens volymer och hur skulle "kreatursbehandlingen" förvandlas till motsaten?



Du, nu är det så här. Om jag hade varit statsminister skulle jag definitivt inte sitta och kasta bort min värdefulla tid på Flashback. Och kan du tänka dig varför jag inte är statsminister? Svaret på den frågan är lika enkel som genial. Jag är ingen politiker. Så är det, jag har faktiskt aldrig varit kriminell.

Eftersom jag är liberal och globalist ser jag gärna att man på allvar tar tag i avregleringar. Nyckelordet är jobb. Vill du ha mat på bordet får du jobba. Varje krona du tjänar genom eget arbete är en bra krona. Punkt. (Gromph som är väldigt duktig på det ekonomiska, har tidigare kommit med några konkreta förslag, även om jag inte kan riktigt med hans något speciella version av marknadsperspektivet - ifall man skulle tillämpa det fullt ut på flyktingar.)


Är Sverigedemokrater ekonomer eller främlingsfientliga?
Fortfarande kan jag inte se något i tråden som ger intryck av att SD är ekonomer.



Citera
2015-08-05, 22:51
  #159
Medlem
muslemhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Du, nu är det så här. Om jag hade varit statsminister skulle jag definitivt inte sitta och kasta bort min värdefulla tid på Flashback. Och kan du tänka dig varför jag inte är statsminister? Svaret på den frågan är lika enkel som genial. Jag är ingen politiker. Så är det, jag har faktiskt aldrig varit kriminell.
Eftersom jag är liberal och globalist ser jag gärna att man på allvar tar tag i avregleringar. Nyckelordet är jobb. Vill du ha mat på bordet får du jobba. Varje krona du tjänar genom eget arbete är en bra krona. Punkt. (Gromph som är väldigt duktig på det ekonomiska, har tidigare kommit med några konkreta förslag, även om jag inte kan riktigt med hans något speciella version av marknadsperspektivet - ifall man skulle tillämpa det fullt ut på flyktingar.)
[/indent]
Nu måste man ju inte vara politiker för att kunna föreslå vad som borde göras bättre i dag för att undvika väggen eller kaklet vi gått in i. Det enda konkreta, om man nu kan kalla det så, jag fått ur dig är "jobb" och "öppna gränser".
Ska jag tolka det som att staten borde greja alla de nödvändiga jobben, för näringslivet lär inte efterfråga många av dagens outbildade asylflyktingar på bra många år? Samtidigt som de öppna gränserna släpper in ännu fler, liberala som du vill att vi ska vara?
Nej, det fina med SD:s förslag är att det är mkt god ekonomi att dra ner ordentligt på asylmottgningen. Win-win m.a.o.
Har man tagit sig vatten överhuvudet måste man sluta hälla på mer vatten, det är inte oliberalt att göra det.
Citera
2015-08-05, 22:55
  #160
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Du, nu är det så här. Om jag hade varit statsminister skulle jag definitivt inte sitta och kasta bort min värdefulla tid på Flashback. Och kan du tänka dig varför jag inte är statsminister? Svaret på den frågan är lika enkel som genial. Jag är ingen politiker. Så är det, jag har faktiskt aldrig varit kriminell.

Eftersom jag är liberal och globalist ser jag gärna att man på allvar tar tag i avregleringar. Nyckelordet är jobb. Vill du ha mat på bordet får du jobba. Varje krona du tjänar genom eget arbete är en bra krona. Punkt. (Gromph som är väldigt duktig på det ekonomiska, har tidigare kommit med några konkreta förslag, även om jag inte kan riktigt med hans något speciella version av marknadsperspektivet - ifall man skulle tillämpa det fullt ut på flyktingar.)


Är Sverigedemokrater ekonomer eller främlingsfientliga?
Fortfarande kan jag inte se något i tråden som ger intryck av att SD är ekonomer.




Globalist! Hahaha... tar mig för pannan.

Är du medveten om att globaliseringen flyttar produktion med mera till lågkostnadsländer? Hur hade du tänkt att mängderna lågutbildade som kommer hit ska få jobb? Snabbkurs i ingenjörsteknik och medicin?

Jag utgår strikt ifrån ekonomi och min tro på att ett sekulärt samhälle är bättre än något annat. Jag anser heller inte att hela välfärdsstaten ska avvecklas, vilket är tvunget om man vill ha fri invandring.

Dagens utveckling är kontraproduktivt för mina tre utgångspunkter, därför röstar jag SD. För 15 år sedan hade jag antagligen röstat på Moderaterna.

Googla mitt användarnamn (antar att du behöver det) och inse faktum. Sen kan du även läsa på om populationsökningen i exempelvis Afrika och MENA. Sen kan du stoppa huvudet i sanden och somna om... socialliberaler
__________________
Senast redigerad av Scientia-Vis 2015-08-05 kl. 22:59.
Citera
2015-08-06, 14:58
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muslemhunter
Ska jag tolka det som att staten borde greja alla de nödvändiga jobben, för näringslivet lär inte efterfråga många av dagens outbildade asylflyktingar på bra många år?



Hör nu upp ordentligt. Vad du ska göra eller inte ska göra får du väl för helvete se till att fixa på egen hand. Själv ser jag en avreglering som en rent elementär grej för att få in Sverige in i framtiden, och det är precis det jag menar. Varken mer eller mindre.

Sverige idag är alldeles för stelbent för att kunna ta itu med sina nuvarande problem. Att få ordning på det här är en gigantisk uppgift, som kommer ta tid at fixa. Likväl är det helt nödvändigt om Sverige har för avsikt att överleva den internationella konkurrensen.

Glöm det där med Emil i Lönneberga. Jorden är inte platt längre.



ekonomi tycks vara ett nytt ord för sd



Citera
2015-08-06, 15:08
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis

Globalist! Hahaha... tar mig för pannan.

Är du medveten om att globaliseringen flyttar produktion med mera till lågkostnadsländer?




Ja, och när du har handen där, gör du klokt i att hålla kvar handen, så att det lilla du har innanför pannbenet inte ramlar ut.

För övrigt kan vi lugnt konstatera att av varken du eller någon annan kan stanna tiden. Idag finns det inte längre några vita fläckar på kartan. Inte ens om du springer baklänges kan du återfå det du haft för länge sedan.



allt bakåtsträvande är förgäves



Citera
2015-08-06, 15:15
  #163
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Hör nu upp ordentligt. Vad du ska göra eller inte ska göra får du väl för helvete se till att fixa på egen hand. Själv ser jag en avreglering som en rent elementär grej för att få in Sverige in i framtiden, och det är precis det jag menar. Varken mer eller mindre.

Sverige idag är alldeles för stelbent för att kunna ta itu med sina nuvarande problem. Att få ordning på det här är en gigantisk uppgift, som kommer ta tid at fixa. Likväl är det helt nödvändigt om Sverige har för avsikt att överleva den internationella konkurrensen.

Glöm det där med Emil i Lönneberga. Jorden är inte platt längre.



ekonomi tycks vara ett nytt ord för sd



Helt rätt! Vad jag i helvetet skall fixa kommer jag också att fixa hädanefter OCH utan något äckligt sötsliskig slemhög modell svensk glad och trevlig(masshypnotiserad) kvinna som säger tack och amen till allt.
Sverige idag är inte stelbent utan består av ett styrande skikt av alldeles för LÅTSASSNÄLLA politiker som antagligen efter arbetsdagen går hem och dunkar skallen i bordet.
Nej SD är INTE främlingsfientliga , de är mer i mina ögon Sverigevänner. Medan politikerna som reagerar nu är SVENSKFIENTLIGA.
Vad säger du om den eleganta iakttagelsen?
__________________
Senast redigerad av goran744 2015-08-06 kl. 15:17.
Citera
2015-08-29, 14:06
  #164
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Här om veckan jobbade jag kvällsskiftet på verkstaden och lyssnade då på "Karlavagnen" i mina radiokopor. Fan vad irriterad jag blir! Det handlade om invandringen och folk fick ringa in och säga vad de tyckte. Jag har väl aldrig hör så många anledningar till att hålla världens alla flyktingar utanför Sveriges gränser. Men allihop försökte få det att låta som att de bara menade väl. Det var inte bra för flyktingarna att hamna här.

Det tror jag nog att de kan avgöra själva. Dom har säkert inget jobb i sitt hemland heller, och deras hem är kanske jämnat med marken, så om de vill söka uppehållstillstånd så ska det väl inte stå någon bortskämd svensk där och påstå sig veta bättre, eller vad?

Vidare så påstod sig någon ömma för deras hemländer som liksom kanske blev dränerade på kunskap. Jaha, ena stunden så får vi tydligen bara hit brottslingar och våldsverkare, och i nästa sekund så får vi hit folk med stor kunskap. Välutbildat folk. Förresten så kanske det inte känns så frestande att stanna kvar och bygga upp något land åt IS. Men hur ska ni främlingsfientliga ha det - Får vi bara hit drägg, eller är det kunnigt folk som kommer hit?

När programledaren reagerade på vad de kom med för påståenden så började inringarna gnälla om att de inte fick framföra sina åsikter. Dom medverkade i ett radioprogram och fick säga vad de ville, men påstod ändå att de inte fick ge luft åt sina åsikter. DET FICK DE VISST! Saken är väl den att de inte vill bli motsagda.

Dom anklagar meningsmotståndarna för att inte vilja ta debatten, men hur ska man kunna ha en debatt med någon som hela tiden förvandlar sig själv till ett offer så fort han/hon blir motsagd? Eller någon som hela tiden skyller sina åsikter på något annat än den som man antar är den verkliga. Jag tror inte ett ögonblick på att ni ömmar om flyktingarna när ni vill vägra dem inresa i vårt land!
Citera
2015-08-30, 13:09
  #165
Medlem
staticages avatar
Skulle säga att SD har en ekonomisk syn,
vem förstår inte idag att invandringen,
får oss att blöda extremt mycket pengar??

Visst invandring gynnar ju ett land,
om alla som kommer in har kompetens och att det finns jobb.
Men som det ser ut idag så har ju sossarna slagit samman flyktingar med arbetskraftsinvandring.

Såg ett repotage om att Somalier kostade mer att integrera,för dom behövde hjälp med att lära sej hur en toalett fungerar.
Detta är helt sant,sändes dock innan SD kom in i Riksdagen.
Men då funderar man ju,hur länge tar det för dom att komma ut i arbete?
Vart är alla civilingenjörer och akademiker som det vurmas för?

Det alla politiker inte förstår är att vi är här och nu,och vi blöder pengar,då fungerar det inte att ha huvudet i det blå,och tro att alla kommer att få arbete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback