Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-12, 18:50
  #1
Avstängd
SvenskStandards avatar
Hallå!

Inatt blev det, precis som så ofta förr efter aningen för mycket alkohol, gruff ute på stan efter att klubben hade stängt. Denna gången var det en rätt så stor kille som jag hamnade i fight med. Egentligen var det inga större problem, då han kändes rätt orutt när det kom till slagsmål. Dock slog han jävligt hårt, vilket såklart gjorde ont. Visst gick jag vinnande ur fighten, men likväl sitter jag nu här dagen efter med både en fet blåtira under vänster öga, samt en sprucken läpp. Detta börjar bli lite tröttsamt.

Så därför har jag nu bestämt mig för att börja i något, som kan hjälpa mig i mina kommande fighter ute på stan. Jag kommer verkligen inte orka lägga ner särskilt mycket tid på det, men kanske någon träning i veckan eller två? Finns det något sådant som verkligen skulle hjälpa efter bara några lektioner? Eller behöver jag liksom köra på flera år innan det ens ger resultat ute på stan? Och vad är det jag ska börja i? Boxning? MMA?

Upplys mig!

e: Om det har någon betydelse är jag ~190cm lång och väger ~85kg. Är 20 år.
Citera
2015-07-12, 18:53
  #2
Medlem
Du ska inte börja träna kampsport i syfte att kunna slå folk på stan.

Nu när jag har sagt det så....

Har själv tränat kampsport och bara efter ett par lektioner så har du ett stort övertag.
Citera
2015-07-12, 18:54
  #3
Medlem
357.Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskStandard
Hallå!

Inatt blev det, precis som så ofta förr efter aningen för mycket alkohol, gruff ute på stan efter att klubben hade stängt. Denna gången var det en rätt så stor kille som jag hamnade i fight med. Egentligen var det inga större problem, då han kändes rätt orutt när det kom till slagsmål. Dock slog han jävligt hårt, vilket såklart gjorde ont. Visst gick jag vinnande ur fighten, men likväl sitter jag nu här dagen efter med både en fet blåtira under vänster öga, samt en sprucken läpp. Detta börjar bli lite tröttsamt.

Så därför har jag nu bestämt mig för att börja i något, som kan hjälpa mig i mina kommande fighter ute på stan. Jag kommer verkligen inte orka lägga ner särskilt mycket tid på det, men kanske någon träning i veckan eller två? Finns det något sådant som verkligen skulle hjälpa efter bara några lektioner? Eller behöver jag liksom köra på flera år innan det ens ger resultat ute på stan? Och vad är det jag ska börja i? Boxning? MMA?

Upplys mig!
Ska du ut på stan och slåss så har du inget på en kampsportsklubb att göra. 2 gånger i veckan är lika med 0 gånger i veckan. Kampsport handlar om uthållighet, vighet, muskelminne och fightingspirit.

Fightingspirit verkar du inte ha då du verkar väldigt lat och naiv, och de andra delarna uppnår du inte utan hård träning. Håll dig hemma om du inte kan bete dig. Ingen gillar folk som slåss.
Citera
2015-07-12, 18:55
  #4
Medlem
Manboiiis avatar
Nog kan man säkert få några snabb lektioner med basic saker av någon fighter om man hör av sig och erbjuder betalning..

En vanlig tränare så kommer det ta tid, dom kommer mest troligt lära dig först och främst att parera attacker. Vilket är väldigt bra, men du sänker inte motståndare med det. För dom vill inte lära folk att slåss på stan direkt. Märker ganska snabbt om det är folk som är intresserade av sporten eller bara för att slåss.

Finns massor med tips och tricks på Youtube av att lära sig. Själv har jag aldrig tagit några lektioner, just för den delen att jag slåss inte, men försvara mig kan jag göra mot dessa arga alkisar. Kör det vanliga sikta att sparka rakt framifrån på knäskålen, i flesta fallen så faller dom direkt omkull i marken och ligger kvar där efter det. Sen kan man faktiskt köra en spark i skrevet och direkt efter köra knäet rakt upp i ansiktet när han står böjt framåt för smärtan i bollarna
__________________
Senast redigerad av Manboiii 2015-07-12 kl. 18:59.
Citera
2015-07-12, 18:56
  #5
Avstängd
creepingdeaths avatar
om det börjar bli tröttsamt att du åker på stryk är det nog bättre du försöker undvika dom situationerna helt och hållet, testa att t ex gå hem innan klubben stänger.
Citera
2015-07-12, 18:58
  #6
Avstängd
SvenskStandards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtack123
Du ska inte börja träna kampsport i syfte att kunna slå folk på stan.

Nu när jag har sagt det så....

Har själv tränat kampsport och bara efter ett par lektioner så har du ett stort övertag.

Tack för din åsikt. Dessvärre skiter jag i den blankt.

Får man fråga vilken kampsport du tränar?

Citat:
Ursprungligen postat av 357.Magnum
Ska du ut på stan och slåss så har du inget på en kampsportsklubb att göra. 2 gånger i veckan är lika med 0 gånger i veckan. Kampsport handlar om uthållighet, vighet, muskelminne och fightingspirit.

Fightingspirit verkar du inte ha då du verkar väldigt lat och naiv, och de andra delarna uppnår du inte utan hård träning. Håll dig hemma om du inte kan bete dig. Ingen gillar folk som slåss.

Vem är du att döma mig som lat och naiv? Du har väl fan inte den blekaste om vad jag sysslar med här i livet? Och nej, självklart gillar inte folk som slåss, men man måste ju fan kunna få försvara sig. Inte precis så att jag går runt och söker efter folk som vill kramas.
Citera
2015-07-12, 19:00
  #7
Medlem
357.Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Nog kan man säkert få några snabb lektioner med basic saker av någon fighter om man hör av sig och erbjuder betalning..

En vanlig tränare så kommer det ta tid, dom kommer mest troligt lära dig först och främst att parera attacker. Vilket är väldigt bra, men du sänker inte motståndare med det.

Finns massor med tips och tricks på Youtube av att lära sig. Själv har jag aldrig tagit några lektioner, just för den delen att jag slåss inte, men försvara mig kan jag göra mot dessa arga alkisar. Kör det vanliga sikta att sparka rakt framifrån på knäskålen, i flesta fallen så faller dom direkt omkull i marken och ligger kvar där efter det. Sen kan man faktiskt köra en spark i skrevet och direkt efter köra knäet rakt upp i ansiktet när han står böjt framåt för smärtan i bollarna
Du verkar inte ha en aning om vad du pratar om. Det här med att sparka mot knäskålen är en känd myt inom kampsportsvärden. Och nej, du kan inte lära dig att slåss på några lektioner, antingen föds man som fighter eller inte. Hur mycket du än tränar så kommer du att glömma allt du lärt dig när du väl står där. Försök inte intala honom något annat, jag vet vad jag pratar om.
Citera
2015-07-12, 19:01
  #8
Avstängd
SvenskStandards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Nog kan man säkert få några snabb lektioner med basic saker av någon fighter om man hör av sig och erbjuder betalning..

En vanlig tränare så kommer det ta tid, dom kommer mest troligt lära dig först och främst att parera attacker. Vilket är väldigt bra, men du sänker inte motståndare med det. För dom vill inte lära folk att slåss på stan direkt. Märker ganska snabbt om det är folk som är intresserade av sporten eller bara för att slåss.

Finns massor med tips och tricks på Youtube av att lära sig. Själv har jag aldrig tagit några lektioner, just för den delen att jag slåss inte, men försvara mig kan jag göra mot dessa arga alkisar. Kör det vanliga sikta att sparka rakt framifrån på knäskålen, i flesta fallen så faller dom direkt omkull i marken och ligger kvar där efter det. Sen kan man faktiskt köra en spark i skrevet och direkt efter köra knäet rakt upp i ansiktet när han står böjt framåt för smärtan i bollarna

Tack för tipset med youtube.

Att parera attacker är väl egentligen det som jag skulle behöva lära mig först och främst. För slåss kan jag redan någorlunda, bara att dampa liksom. Erfarenhet är viktigt. Sparka någon i bollarna tycker jag är väldigt lågt, så det håller jag mig ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
om det börjar bli tröttsamt att du åker på stryk är det nog bättre du försöker undvika dom situationerna helt och hållet, testa att t ex gå hem innan klubben stänger.

Det viktiga är att man vinner. Några smällar får man tåla.
Citera
2015-07-12, 19:05
  #9
Medlem
[quote=SvenskStandard|53993269]Tack för din åsikt. Dessvärre skiter jag i den blankt.

Får man fråga vilken kampsport du tränar?


Har tränat boxning i flera år

Saken är den att när du väl går på en kampsport så kommer du känna att det är meningslöst att slåss och vara lugnare. Så funkar det flesta jag känner som tränar boxning, man vet med sig att om något händer så är det ingen fara och man undviker det för att man vill inte skada någon allvarligt.
Citera
2015-07-12, 19:31
  #10
Avstängd
twigdolls avatar
Mest inom självförsvar handlar om att fly först och främst. Gör en undanmanöver och spring. Tycker du detta är löjligt? ja då kan man ju undra va fan du behöver försvara dig för.
Citera
2015-07-12, 19:36
  #11
Medlem
Du är inte ute efter att lära dig självförsvar, du vill lära dig att pissa revir. Stor skillnad.
Citera
2015-07-12, 23:25
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskStandard
Hallå!

Inatt blev det, precis som så ofta förr efter aningen för mycket alkohol, gruff ute på stan efter att klubben hade stängt. Denna gången var det en rätt så stor kille som jag hamnade i fight med. Egentligen var det inga större problem, då han kändes rätt orutt när det kom till slagsmål. Dock slog han jävligt hårt, vilket såklart gjorde ont. Visst gick jag vinnande ur fighten, men likväl sitter jag nu här dagen efter med både en fet blåtira under vänster öga, samt en sprucken läpp. Detta börjar bli lite tröttsamt.

Så därför har jag nu bestämt mig för att börja i något, som kan hjälpa mig i mina kommande fighter ute på stan. Jag kommer verkligen inte orka lägga ner särskilt mycket tid på det, men kanske någon träning i veckan eller två? Finns det något sådant som verkligen skulle hjälpa efter bara några lektioner? Eller behöver jag liksom köra på flera år innan det ens ger resultat ute på stan? Och vad är det jag ska börja i? Boxning? MMA?

Upplys mig!

e: Om det har någon betydelse är jag ~190cm lång och väger ~85kg. Är 20 år.

Jag tycker inte det låter som du är ute efter självförsvar utan snarare tekniker som du kan använda när du startar bråk med andra. Då skulle jag nog rekommendera Aikido, eller möjligen Tai Chi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback