Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-08-09, 21:58
  #37
Medlem
fredrik1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tombola2000
Jag trodde Aldo skulle satsa på musikkarriären?

https://www.youtube.com/watch?v=hU2Wlhj_bpM

Personligen ställer jag mig tveksam till att Aldo har verktygen att leverera en fortsättning på proffskarriären. Dels åldern, sannolikt varit borta från regelbunden träning långa perioder, historik med sociala problem (narkotika, fängelsestraff m.m.). Allt detta indikerar starkt att förutsättningarna inte finns där, tyvärr.

Det som skiljer boxare som Ahling, Yigit, Skoglund m.fl från boxare som Colliander är målmedvetenhet, struktur och disciplin. De omger sig sannolik inte med människor som inverkar negativt på deras satsning, de har en långsiktig plan som de följer och de gör arbetet som krävs och är beredda att göra uppoffringen.

On topic: om Oscar Ahlin: en boxare med fin känsla tycker jag. Någon skrev om hans amatörrecord. Det stämmer inte faktiskt, den sidan som det länkas till inkluderar inte fullständig historik (som ex boxrec gör för promatcher). mrboxhist.se visar bara resultat från mästerskap (SM, NM, internationella mästerskap) samt även en del större turneringar. Därmed är de matcher som är med där i huvudsak mot "toppmotstånd". Skulle uppskatta att det saknas minst ca 20 matcher, kanske ännu fler, varav de flesta nog är vinster.

Ahlin mötte en skaplig kille sist, kom inte åt honom, föll in i hans game. De borde kunnat anpassat sig bättre i matchen. Förhoppningsvis lärde han sig nåt. Blir kul att se honom nästa gång i alla fall.


Jag kan bara tala om fôr er colliander kommer att komma tillbaka skriv upp det vad jag tror@that
Citera
2016-09-24, 21:19
  #38
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1995
Jag kan bara tala om fôr er colliander kommer att komma tillbaka skriv upp det vad jag tror@that
Det verkar ha gått åt skogen för honom du...

Dessvärre verkar det ha gått åt samma håll för Ahlin. Vad fan har hänt med killen? Han har väl inte boxats på evigheter?
Citera
2016-09-25, 03:20
  #39
Medlem
Inget mer än de förväntade har hänt med killen. Lyckas du inte som amatör så lyckas du antagligen inte heller som proffs. Han skyddar inte alls sin haka, första riktiga motståndet han möter kommer att knocka honom medvetslös.

Når du som Yigit världsnivå som amatör så sannolikheten för att din proffskarriär ska bli lyckad betydligt större, a no brainer...
Citera
2016-09-26, 23:30
  #40
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Fredrik 1995.

Dina boxningskunskaper verkar vara i klass med din svenska!

Förstår jag dig rätt så blev Oscar rädd och fick stryk för att han mötte en svart kille?!
Problemet var inte hudfärgen utan att han tappat sin avslappnade stil.
Han möter oariska boxare varje dag(det är tom ganska ovanligt med blonda blåögda motståndare )

Jag håller Oscar som bättre än både Badou och Skoglund men då gäller det att han håller fast vid sina rötter och byter tränare.

Håller du fortfarande Oscar som bättre än Badou och Skoglund? Vet inte när han går sin nästa match men det gäller att han lyckas utvecklas som boxare om han ska bli något. I sin senaste förlust mot en handplockad kille såg han usel ut, som sagt jag tycker han har en underhållande stil som dessutom passar proffsboxningen men han är definitivt inte på Badous nivå. Badou är Sveriges i särklass bästa boxare i nuläget och Skoglund nummer två.
Citera
2016-09-28, 22:02
  #41
Medlem
Nja.
Han har ju som sagt inte sett lysande ut på sistone så jag får backa lite angående jämförelsen med Badou och Skoglund.

Om han inte sväljer stoltheten och tar upp kontakten med farsan igen så ser det mörkt ut.
Det går inte att låta frugan bestämma om man vill bli bäst i boxning.
Citera
2016-09-29, 20:20
  #42
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Nja.
Han har ju som sagt inte sett lysande ut på sistone så jag får backa lite angående jämförelsen med Badou och Skoglund.

Om han inte sväljer stoltheten och tar upp kontakten med farsan igen så ser det mörkt ut.
Det går inte att låta frugan bestämma om man vill bli bäst i boxning.
Sen behöver han ju inte stå och gnälla efter förlusterna heller och skylla på att sparringen i Sverige är för låg för hans nivå. Sök upp annan sparring då! Det är ett vanligt förfarande i både boxning och brottning, att elitutövarna reser runt som idioter för att få internationell sparring.
Citera
2016-09-30, 00:25
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Sen behöver han ju inte stå och gnälla efter förlusterna heller och skylla på att sparringen i Sverige är för låg för hans nivå. Sök upp annan sparring då! Det är ett vanligt förfarande i både boxning och brottning, att elitutövarna reser runt som idioter för att få internationell sparring.
Han var i Las Vegas och Miami och fick tipp topp sparring före den senaste förlusten.
Citera
2016-09-30, 12:59
  #44
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Han var i Las Vegas och Miami och fick tipp topp sparring före den senaste förlusten.
Ja precis, han är och sparrar med Mayweathers killar, ändå gnäller han över för dålig sparring. Nej, Ahlin har tappat det. Hoppas han hittar tillbaka.
Citera
2016-10-03, 13:15
  #45
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sionvise
Nja.
Han har ju som sagt inte sett lysande ut på sistone så jag får backa lite angående jämförelsen med Badou och Skoglund.

Om han inte sväljer stoltheten och tar upp kontakten med farsan igen så ser det mörkt ut.
Det går inte att låta frugan bestämma om man vill bli bäst i boxning.

Har hört en del om han och hans farsa, givetvis är det tråkigt om deras relation inte är på topp. Men har det verkligen någon betydelse för Ahlins karriär?
Citera
2018-03-25, 20:58
  #46
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Från hans instagram

"När jag är i den fyrkantiga ringen är jag hemma. Har varit glest med matcher, jag vet. Men jag har en del på G och ser fram emot att se allt som kommer hända under 2018. Men en sak som är säker, jag har aldrig varit borta"
https://www.instagram.com/oscarahlin/?hl=sv


Vad tror ni om Ahlins framtid? Han har talang och jag gillar hans boxningsstil men är tveksam om han har vad som krävs för att bli en riktigt bra boxare och utmana om stora titlar.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback