Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 00:23
  #1
Medlem
Idag hände något konstigt.

Efter jag laddade upp en bild på Instagram (OBS. utan hashtags) har random människor börjat gilla mina bilder?

Det är snack om ca. 200 gillningar / bild på mina senaste 4 uppladdade bilder och jag fortsätter få gillningar var och varannan minut.

Någon som vet hur detta kommer sig, eller någon som varit med om liknande?
Citera
2015-07-12, 00:27
  #2
Medlem
Völunds avatar
Aftonslasket hade någon artikel om det för någon dag sedan. Spam-botar av något slag, men hur det fungerar rent tekniskt har jag ingen aning om.
Citera
2015-07-12, 00:27
  #3
Medlem
läste med något på aftonhoran ang det.
Citera
2015-07-12, 00:28
  #4
Medlem
Elke1234s avatar
Du ser bra ut förmodligen.
Citera
2015-07-12, 00:34
  #5
Medlem
mmas avatar
Det aftonbladet skrev om var inte gillningar på bilder. Det var att man helt plötsligt fick följare. Jag fick 500 extra ungefär, men dom har försvunnit nu igen, det var en bugg.

Det där om att du får folk som gillar dina bilder har jag ingen förklaring på.

edit: går att läsa om här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21103462.ab
Citera
2015-07-12, 00:44
  #6
Medlem
Det finns nån app i appstore som heter "Get likes" eller nått (till instagram alltså) , där kan man genom att gilla andras bilder få coins som du kan använda till att köpa likes till inlägg. Nån kompis kanske busar med dig? Inte vet jag
Citera
2016-06-09, 17:04
  #7
Medlem
Lazermannens avatar
Har nyligen registrerat mig på instagram. Har inget facebook kopplat sen tidigare, jag följer inga på instagram, ej heller har jag några följare.

Trots detta fick jag en del "likes" idag, bla från två för mig helt okända personer med "levande" instagramkonton. Dessutom blev fotona gillade av företaget rosaria inspiration, samt spambotarna obtainsfollowersonig, to_be_followed och thehundredfollowers.
Citera
2016-07-08, 19:46
  #8
Medlem
fjolla666s avatar
La upp en bild i morse och har över 300 likes nu. Rekordet innan är kanske 40.
Fattar noll?!
Iofs körde jag ett par ♯
Citera
2018-05-20, 22:57
  #9
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ltltlt
Idag hände något konstigt.

Efter jag laddade upp en bild på Instagram (OBS. utan hashtags) har random människor börjat gilla mina bilder?

Det är snack om ca. 200 gillningar / bild på mina senaste 4 uppladdade bilder och jag fortsätter få gillningar var och varannan minut.

Någon som vet hur detta kommer sig, eller någon som varit med om liknande?
Har du privat eller öppet konto?
Om du har öppet så kan den hamna i "Explore", därav att många fler får upp den i sitt flöde.
Citera
2019-01-04, 04:05
  #10
Medlem
Skulle behöva hjälp att få likes på en bild som min sambo lagt upp på sin insta. Hon ska sluta äta godis i lika många dagar som hon fått likes på bilden.

Jag har lyckats fått upp den till 114 likes från 77 mitt mål är 365 dagar alltså 365 likes. Detta gör jag för att jag vill att min sambo ska få en riktig utmaning då ja tyckte 77 dagar va för lätt och har man ändå klarat 77 dagar utan godis så kan man fortsätta .

Så gilla bilden(godisbilden):
https://www.instagram.com/p/BsHrAfwj...d=nkydih7u8m2o
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback