Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-03, 21:34
  #1165
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Så det är "ovidkommande detaljer"att man flyger civil flygtrafik över krigszoner?
Ni PK-poliser upphör alldrig att förvåna!

Om du lärde dig läsa skulle vår debatt bli ack så mycket bättre!

Så här skrev jag:

Citat:
Trams.

Varför planet flög över området kan förvisso vara intressant inför framtida krigshärdar, men det vi ville ha svar på och dessutom fick svar på var vilka mördare som låg bakom nedskjutningen. Jag fattar inte varför du inte diskuterar det absurda i att förneka det hela i ljuset av all bevisning istället för att dra upp ovidkommande detaljer.

Notera det fetade, tack.

Det innebär alltså att det kan vara av intresse för att förhindra framtida katastrofer av denna typ, men att det är totalt oväsentligt för skuldfrågan i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu har vi alltså förutom Bellingcats även den ukrainska säkerhetstjänsten ord på att ryssarna är skyldiga till detta.

Korrekt uppfattat?

Ja, och dessutom den oberoende utredningen. Vilket visar att den ukrainska säkerhetstjänsten är mer trovärdig än den ryska.
Citera
2018-06-05, 14:03
  #1166
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Om du lärde dig läsa skulle vår debatt bli ack så mycket bättre!

Så här skrev jag:



Notera det fetade, tack.

Det innebär alltså att det kan vara av intresse för att förhindra framtida katastrofer av denna typ, men att det är totalt oväsentligt för skuldfrågan i detta fall.



Ja, och dessutom den oberoende utredningen. Vilket visar att den ukrainska säkerhetstjänsten är mer trovärdig än den ryska.
Ja, det är klar särskilt efter Babchenko-fall. Ukraina har mördat cirkus. Ingen förnuftig regering litar på Kievjunta utom USA och dess horor.
Citera
2018-06-05, 18:08
  #1167
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Ja, det är klar särskilt efter Babchenko-fall. Ukraina har mördat cirkus. Ingen förnuftig regering litar på Kievjunta utom USA och dess horor.

Mördat cirkus? Svenska är inte ditt förstaspråk va?

I övrigt är det tämligen självklart att Ryssar sköt ner planet, huruvida det var på order av chefen centrala militärområdet är inte lika självklart.
Citera
2018-06-05, 18:49
  #1168
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Mördat cirkus? Svenska är inte ditt förstaspråk va?

I övrigt är det tämligen självklart att Ryssar sköt ner planet, huruvida det var på order av chefen centrala militärområdet är inte lika självklart.
Det måste vara " tämligen självklart" bara efter lagligt genomförat domslut och ej tidigare, annars ska jag döma dig för kronprincessans ofredande. Alla hävdar om Arnault men endast jag som vet sanningen. Twitter-bevis och övriga bilder ska jag ställa till förfogande snart. Cirkus. Några svenskar har blivit så van vid att ljuga att de nu ser ut som idioter och tror att de övriga också idioter.
__________________
Senast redigerad av Paul0 2018-06-05 kl. 19:00.
Citera
2018-06-06, 21:28
  #1169
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Det måste vara " tämligen självklart" bara efter lagligt genomförat domslut och ej tidigare, annars ska jag döma dig för kronprincessans ofredande. Alla hävdar om Arnault men endast jag som vet sanningen. Twitter-bevis och övriga bilder ska jag ställa till förfogande snart. Cirkus. Några svenskar har blivit så van vid att ljuga att de nu ser ut som idioter och tror att de övriga också idioter.

Du verkar var en kul, om något förvirrad, typ.. men vad menar du egentligen? Cirkus? Jag har sett rysk cirkus i Moskva en gång i tiden, det var underhållande, du kanske var med som clown? Eller var du prinsessa? Jag behärskar inte google-rysk-svenska, så har svårt att följa dina tankegångar i en annars seriös och sedan länge färdigdiskuterad tråd.
Citera
2018-06-06, 21:58
  #1170
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du verkar var en kul, om något förvirrad, typ.. men vad menar du egentligen? Cirkus? Jag har sett rysk cirkus i Moskva en gång i tiden, det var underhållande, du kanske var med som clown? Eller var du prinsessa? Jag behärskar inte google-rysk-svenska, så har svårt att följa dina tankegångar i en annars seriös och sedan länge färdigdiskuterad tråd.

För det första, det är inte alls något seriöst tråd, för det andra har du allt bra uppfattat. Utan ett äkta domslut går alla era gnäll och gnäll av samtliga era "kommissioner" direkt till skogen. Juridiska vägar kan inte ignoreras. Det finns bara domstolar som måste fälla en dom. Annars ska kronpincessins ofredande vara skuld av din vän.
__________________
Senast redigerad av Paul0 2018-06-06 kl. 22:00.
Citera
2018-06-06, 22:00
  #1171
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
För det första, det är inte alls något seriöst tråd, för det andra har du allt bra uppfattat. Utan ett äkta domslut går alla era gnäll och gnäll av samtliga era "kommissioner" direkt till skogen. Juridiska vägar kan inte ignoreras. Det finns bara domstolar som måste fälla en dom.


Fast Ryssland TOTALVÄGRAR ju att ärendet skall avgöras i en domstol, så... What to do?
Citera
2018-06-06, 22:07
  #1172
Medlem
Paul0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast Ryssland TOTALVÄGRAR ju att ärendet skall avgöras i en domstol, så... What to do?
Tyvärr du vet inte besked. Ryssland totalvägrar som du sagt att delta i processen när alla bevis är hemligstämplade (varför?) Bara en uppriktig och öppen domstol.
__________________
Senast redigerad av Paul0 2018-06-06 kl. 22:10.
Citera
2018-06-07, 01:55
  #1173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Mördat cirkus? Svenska är inte ditt förstaspråk va?

I övrigt är det tämligen självklart att Ryssar sköt ner planet, huruvida det var på order av chefen centrala militärområdet är inte lika självklart.

Det håller inte att anklaga Paul för att hans svenska inte är hans första språk. Jag är femspråkig och talar inget språk perfekt, inte ens svenska, trots att det är mitt första språk.

Jag vet inte vad som hände MH17, men tror inte att Ryssland låg bakom. Du talar
säkert om det södra militärområdet.
Citera
2018-06-07, 12:15
  #1174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det håller inte att anklaga Paul för att hans svenska inte är hans första språk. Jag är femspråkig och talar inget språk perfekt, inte ens svenska, trots att det är mitt första språk.

Jag vet inte vad som hände MH17, men tror inte att Ryssland låg bakom. Du talar
säkert om det södra militärområdet.
Jamen nu vet vi ju att Ryssland ligger bakom så varför agera struts i en seriös tråd där en förväntad rysk skuld nu är fastslagen. Paul är nog inte seriös, han bara driver med oss.
Eller så har Google translate gått i spinn och blandar ryska och svenska huller om buller.
Vilket som, Ryssland har ju bl.a tack vare nedskjutningen numera samma eller sämre rykte än en bilhandlare med kontoret på fickan och vilt flackande blick när han blir ifrågasatt om sin ärlighet.
Kanske Putin skulle passa bättre som bilhandlare istället?
Citera
2018-08-23, 19:48
  #1175
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jamen nu vet vi ju att Ryssland ligger bakom

Vad du "vet" är ett mycket flytande begrepp.
Konkreta fakta och data som går att kolla upp finns inte alls i din arsenal.
Citera
2018-08-23, 20:14
  #1176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Vad du "vet" är ett mycket flytande begrepp.
Konkreta fakta och data som går att kolla upp finns inte alls i din arsenal.
Men utredarna som undersök och analyserat rysk aktivitet före under och efter nedskjutningen har ju tagit fram all fakta och all viktig data som behövs för att peka ut just Ryssland. Det är bevis som inte går att neka till med mer än man blir rent pinsam, och det är ju Putin den stackaren.
Case closed och straffet blev sanktioner till att börja med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback