Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-25, 16:53
  #1129
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nej, jag tänker inte studera radar och det av samma anledning som jag inte tänker studera statsskicket i Brasilien.

Du ställer en fråga om vad rysk radar kan och inte kan och antyder att rysssarna fuskar. Hur ska man svara på sådant när man inte kan radar?

Du har en tendens att utfärda order, men jag tänker inte hoppa när du säger hoppa. Dessutom är du oförskämd igen.
Nu är det ju så smidigt så du behöver faktiskt inte veta någonting om radar för att svara på frågan, det räcker med logik för att ge ett relevant svar. Klarar du inte det?

Är det oförskämt att säga att du borde skämmas? Det borde du efter hur du har ansträngt dig för att skylla detta massmord på andra än dem som alla fakta visar är skyldiga, Ryssland. Du har gjort detta genom oändliga slingerbulter av medvetna och för länge sedan avslöjade lögner. Vad är det om inte skamligt?
Citera
2017-10-30, 20:37
  #1130
Medlem
Nederländernas högsta domstol stoppar publiceringen av dokument om MH17 med hänvisning till relationerna med främmande makt.

Citat:
The Ministry of Security and Justice of the Netherlands will not expose a number of documents related to the crash of Flight MH17 of Malaysia Airlines over the Donbass in 2014.

http://www.pravdareport.com/hotspots...=recirculation
Citera
2017-10-31, 20:48
  #1131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nederländernas högsta domstol stoppar publiceringen av dokument om MH17 med hänvisning till relationerna med främmande makt.

http://www.pravdareport.com/hotspots...=recirculation

Det gir mer mening å lese om det hos et byrå i Nederland, og ikke hos løgnbyrået pravdareport.

https://nltimes.nl/2017/10/25/counci...mh17-documents
Citera
2017-10-31, 20:58
  #1132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Det gir mer mening å lese om det hos et byrå i Nederland, og ikke hos løgnbyrået pravdareport.

https://nltimes.nl/2017/10/25/counci...mh17-documents

Tack för länken, men vilken ny information hittar jag där, som pravdareport inte nämner? Det intressanta är att Nederländernas högsta domstol inte tillåter att dokumenten publiceras.
Citera
2017-10-31, 21:26
  #1133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Tack för länken, men vilken ny information hittar jag där, som pravdareport inte nämner? Det intressanta är att Nederländernas högsta domstol inte tillåter att dokumenten publiceras.
Det er selvsagt ingen overraskelse at ikke du klarer å se forsjellen mellom de to.
Citera
2018-03-19, 00:23
  #1134
Medlem
FlashyBears avatar
Jag har aldrig skrivit i den här tråden, men ibland får man vara foliehatt.

https://twitter.com/KevinRothrock/st...03825787031553
Citat:
Kevin Rothrock


The Ukrainian pilot who flew the Su-25 jet that Russia has blamed for shooting down MH17 — has killed himself. If you thought there were wild conspiracy stories about him before, hold onto your butts, folks.
Citera
2018-04-07, 14:16
  #1135
Medlem
Paul0s avatar
Nu får MH17-fallet utan tvivel juridiskt mycket bättre utsikter. Idag behöver västen inte att framlägga några bevis oavsett hur välgrundade de skulle se ut. Efter precedensfall med "förgiftning" (eller knivmord, drunkning, hängning, självkastrering osv. vem vet) av Skripal ska det vara nog att säga med ett mycket mycket allvar ansikte "highly likely" och så smäller det - från idag är det tillräckligt för anklagelse. Degradering och förenkling på allvar utgör europeiskt motto nuförtiden. Hurra!
Citera
2018-04-07, 20:15
  #1136
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul0
Nu får MH17-fallet utan tvivel juridiskt mycket bättre utsikter. Idag behöver västen inte att framlägga några bevis oavsett hur välgrundade de skulle se ut. Efter precedensfall med "förgiftning" (eller knivmord, drunkning, hängning, självkastrering osv. vem vet) av Skripal ska det vara nog att säga med ett mycket mycket allvar ansikte "highly likely" och så smäller det - från idag är det tillräckligt för anklagelse. Degradering och förenkling på allvar utgör europeiskt motto nuförtiden. Hurra!

Visst måste man förundras över logiken bakom att rättsväsendet ofta friar skyldiga för att inte riskera att oskyldiga döms, samtidigt som man kan få en rad länder att vidta storpolitiska åtgärder därför att "det är sannolikt" att någon är skyldig. Jag tänker på Skripal's.

Det påstås att piloten som sköt missilen mot MH17 tagit sitt liv.
I rapporten sägs det att missilen (en 9M38 med en 9N314M stridsspets) avfyrats från "a Buk surface-to-air missile system", dvs. ett markbaserat vapen. Hur går det ihop?

Jag hittade rapporten här (länken i moderatorsmeddelandet fungerade inte för mig):
http://libraryonline.erau.edu/online...7-crash-en.pdf

Om BUK:
https://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system

PS: Jag har inte läst hela tråden, så jag har kanske missat något...

__________________
Senast redigerad av lasternassumma 2018-04-07 kl. 20:26. Anledning: PS
Citera
2018-04-07, 20:42
  #1137
Medlem
Skiffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det påstås att piloten som sköt missilen mot MH17 tagit sitt liv.
I rapporten sägs det att missilen (en 9M38 med en 9N314M stridsspets) avfyrats från "a Buk surface-to-air missile system", dvs. ett markbaserat vapen. Hur går det ihop?

Med "piloten" avses en ukrainsk flygpilot som innofficiellt knutits samman med MH17 incidenten. Är BUK-förklaringen korrekt är det således osannolikt att han haft något med incidenten att göra.
Citera
2018-04-07, 20:47
  #1138
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiffer
Med "piloten" avses en ukrainsk flygpilot som innofficiellt knutits samman med MH17 incidenten. Är BUK-förklaringen korrekt är det således osannolikt att han haft något med incidenten att göra.

Men spekulerades inte ett tag att stridsflyg hade flugit i närheten av passagerarplanet? Om detta stämmer och han försökte använda det civila trafikflygets transpondersignal som skydd hade han väl i kanske något med det att göra?
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-04-07 kl. 20:50.
Citera
2018-04-07, 20:51
  #1139
Medlem
Skiffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men spekulerades inte ett tag att stridsflyg hade flugit i närheten av passagerarplanet? Om detta stämmer och han försökte använda det civila trafikflygets transpondersignal som skydd hade han väl i kanske något med det att göra?

Sant, han hade såklart kunnat vara iblandad utan att vara direkt ansvarig för nedskjutningen. Mitt misstag.
Citera
2018-04-07, 21:30
  #1140
Medlem
Ola Schuberts avatar
Händelsen är redan utredd av holländarna. Det var en rysk buk som sköt ned civilflygplanet och denna buk återvände sedan tillbaka över den ryska gränsen, utan den missil som avfyrats i rent terrorsyfte. Med tanke på detta bestod besättningen, i alla fall delvis, av ryska soldater. Men med tanke på att de ryskstödda terroristerna i sydöstra Ukraina, i ett avlyssnat radiomeddelande, trodde de hade skjutit ned ett ukrainskt transportflygplan, så var säkert såväl ryska soldater som de ryskstödda terroristerna ansvariga för själva nedskjutningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback