Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 21:16
  #1
Medlem
Hejsan!
För ungefär två och en halv vecka sedan tog jag en vertical labret piercing, som verkade läka fint, det har inte kommit blod eller liknande från den sen dag tre nu. Jag märkte för tre dagar sen att runt den undre delen av piercingen (alltså delen som sticker ut ur huden) var det lite rött (vet ej om det faktiskt varit så innan). Det kommer ingen sårvätska eller liknande från piercingen men kan ibland känna en vag brännande/kliande känsla kring piercingområdet.

Jag antog då att den blivit lite lätt infekterad, så jag bytte min rengöringsteknik från att rengöra med en kall saltlösning (konc. 5 dl vatten och 1 tsk havssalt) och tops två gånger per dag till att dränka piercingen i en varm saltlösning med samma koncentration och sedan tvätta av den med en varm saltlösning och tops två gånger per dag.

Det jag undrar om är hur lång tid det ungefär tar för, om det nu är en infektion, att försvinna eller läka.

Min bror råkade även idag köpa Desivon, ska jag testa använda den eller ska jag fortsätta med min nuvarande metod att bara använda saltlösning? Förslag uppskattas!

Tack på förhand!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback