Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-16, 20:00
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Har du räknat ut att personen ligger på 1500 kcal för att behålla vikten? Om det inte går att ligga på -1000 kcal om dagen så kan man ju äta mer kcal. -1000 kcal kan vem som helst klara som får rätt hjälp och stöd under bantningen. Men förstår om det lät som en baggis på min förra post. Man får se till så man lär sig hur man gör eller så försöker man själv utifrån bästa förmåga.

Jag utgick från det vanliga generella som vi alla känner till dvs. att kvinnor ska äta 1500 kcal om dagen och att män ska äta 2500 kcal om dagen. Förstås finns det personliga skillnader från person till person precis som med allt annat, men skillnaderna är väldigt små typ 100-300 kcal.

Men behåller du fortfarande samma åsikt som ditt förra inlägg om du nu skulle utgå ifrån 1500 kcal om dagen för ts? Hur skulle du då resonera.
Citera
2017-04-16, 21:03
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Jag utgick från det vanliga generella som vi alla känner till dvs. att kvinnor ska äta 1500 kcal om dagen och att män ska äta 2500 kcal om dagen. Förstås finns det personliga skillnader från person till person precis som med allt annat, men skillnaderna är väldigt små typ 100-300 kcal.

Men behåller du fortfarande samma åsikt som ditt förra inlägg om du nu skulle utgå ifrån 1500 kcal om dagen för ts? Hur skulle du då resonera.

Jag vettetusan om tjejer ligger på 1500 kcal. Man måste ju utgå från verkligheten så jag vill inte resonera kring 1500 kcal om det inte stämmer. Låter som en tjej som redan är smal skulle ligga på runt 1500 kcal.
Citera
2017-04-17, 09:07
  #27
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Jag utgick från det vanliga generella som vi alla känner till dvs. att kvinnor ska äta 1500 kcal om dagen

Fast det är ju rätt långt ifrån vad som faktiskt rekommenderas..

18-30 år Låg aktivitet: 2000 kcal/dag Medel aktivitet: 2300 kcal/dag Hög aktivitet: 2500 kcal/dag

31-60 år Låg aktivitet: 1800 kcal/dag Medel aktivitet: 2100 kcal/dag Hög aktivitet: 2400 kcal/dag

Källa; https://www.livsmedelsverket.se/livs...nergi-kalorier

Sen är det ju väldigt individuellt hur mycket kcal man faktiskt behöver få i sig per dag eftersom det påverkas av så väldigt många faktorer, men de allra flesta vuxna, friska kvinnor behöver få i sig mer än 1500 kcal till vardags.
Citera
2017-04-18, 07:30
  #28
Medlem
udons avatar
Hej TS!

Skit i gymmet. Visst kan det vara effektiv fettförbränning, men det tar tid att få ordning på rutinerna och du bygger ju samtidigt en hel del muskler. Ut och spring, cykla, simma osv. Jogga långsamt men länge!
Citera
2017-04-26, 11:35
  #29
Medlem
Unniis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Jag utgick från det vanliga generella som vi alla känner till dvs. att kvinnor ska äta 1500 kcal om dagen och att män ska äta 2500 kcal om dagen. Förstås finns det personliga skillnader från person till person precis som med allt annat, men skillnaderna är väldigt små typ 100-300 kcal.

Men behåller du fortfarande samma åsikt som ditt förra inlägg om du nu skulle utgå ifrån 1500 kcal om dagen för ts? Hur skulle du då resonera.

Min basala förbränning ligger någonstans runt 1300 nu när jag fortfarande är tjock och nu när jag räknat kalorier i 4 månader har jag märkt att jag kan äta MAX 1500 för att inte gå upp i vikt. Om jag skulle ligga på -1000 skulle jag inte må så värst bra.. 700 om dagen är det minsta jag kan "klara" mig på en längre period utan att må dåligt.

Planen nu är att stanna vid samma vikt några veckor och sedan köra igång igen Behöver hitta ny motivation
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback