Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-09, 19:08
  #1
Medlem
Hallå gott folk !

Har stött på ett problem som får mig att bli vansinnig då jag efter upprepade försök inte fått det resultat jag är ute efter - nämligen öppna portar i min dlink 826l router. Jag har läst på diverse forum om hur jag skall gå tillväga, dvs sätta upp en statisk ip, gå in på portforward.com och även öppna upp dem i windows brandvägg.

Jag är säker på att jag har följt guiderna på portforward ordagrant och testat olika portar men utan resultat. För att se om de är öppna har jag använt mig utav http://www.canyouseeme.org/ och får hela tiden connection timed out.

Kör via en mediabox (de installerade denna när vi skulle få fiber bredband via itux - kör på bahnof) kopplat till dlink routern 826l och sedan från den in till nätverkskortet i datorn.

Hoppas någon vänlig själ kan ta sig tid och försöka hjälpa mig, detta med nätverk är inte direkt min grej.

MVH // BlaZy
Citera
2015-07-09, 19:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaZy
...
Hoppas någon vänlig själ kan ta sig tid och försöka hjälpa mig, detta med nätverk är inte direkt min grej.

Numera använder inte Bahnhof publika IP-adresser till nya kunder.

Dvs den IP-adress som du ser på WAN-sidan av din router är inte användbar på/från internet. (Om den t.ex börjar på 100.64. )

Men kontaktar du deras kundtjänst så fixar de ditt abonnemang till publik IP.
Citera
2015-07-09, 19:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Numera använder inte Bahnhof publika IP-adresser till nya kunder.

Dvs den IP-adress som du ser på WAN-sidan av din router är inte användbar på/från internet. (Om den t.ex börjar på 100.64. )

Men kontaktar du deras kundtjänst så fixar de ditt abonnemang till publik IP.

Aha okej, hade ingen aning om detta. Så om jag kontaktar de imorgon och de ändrar till ett publikt ip så antar jag att det kommer att fungera att öppna portar ? Jag återkommer imorgon efter jag har pratat med dem och om det har löst sig. Tack så mycket
Citera
2015-07-10, 10:28
  #4
Medlem
Har nu ringt upp bahnof och begärde att få ut ett publik ip. Testade mina portar och allt funkar galant nu. Tack för hjälpen iconicatab.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback