Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-08, 09:08
  #8929
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Den ende som kan säga exakt hur mordet gick till är ju självklart, mördaren/mördarna. Allt annat är hypoteser, plus att tv-dokumentären som nyligen sändes, fullständigt vimlade av just sådana, alltså hypoteser. Denna dokumentär gjorde, i alla fall ur min syn och hörvinkel att, frågetecken blev många fler kring detta mord. Jag skulle kunna göra en lång lista på alla antaganden som gjordes. Kan publiceras efter önskemål. Det enda som är konkret är Nerius DNA, som finns på platsen, men det gör även broderns, på t e x tejprullen. Hur kan man utesluta att han inte varit inblandad? Jo, det gör man genom att säga: “Han jobbade ju där, så självklart, fanns hans DNA på tejprullen”. Jo då, det är ju sant, men att vifta bort en sån detalj som tejpen, som var högst inblandad i mordet, det begriper jag inte?

Nerius har blivit ditsatt, hotad, och fick ta på sig detta mord, som skett av proffs. Återigen, vad hände med ryssarna som “styr och ställer” tillsammans med en viss “mystisk” familj runt Kinnekulle? Vem hittade handsken i ladan? Inte var det polisen i alla fall, som sägs i dokumentären, ”Vi” hittade en handske där, vilka ”Vi”? Plus att samtliga vittnen ingår i den ”mystiska” familjen, ok? Så mycket man kan göra om man har gott om cash va? Dessutom företag i Ryssland, bedriver ”import”, av vad?
Lisa råkade bli vittne till dealen där inne i ladan, jäklar också! Obekväm situation, måste lösas! Hur göra? Sen vet vi resten och den där utländske gästarbetaren tar vi som gärningsman. Vi hotar att knäppa hela hans familj och släkt, så klart. Men Nerius säger: “Jag kommer aldrig erkänna något jag inte gjort!” Spelar ingen roll, vi har ditt DNA, du åker dit ändå. Du får ta på dig detta, fatta! Men ett enda ord om oss och vad vi gör och jobbar med och hela din släkt blir kokt!

Kanske lika bra att inte gräva mer och för djupt, all skit som ligger där, det kommer stinka när det väller fram. Så ruttet är det bakom fasaderna lite överallt nu för tiden, det kallas för korruption. Det handlar om pengar. Med dom kan man köpa ALLT. Hoppas att Nerius får ett tidsbegränsat straff åtminstone, på de hypotetiska grunder som han är dömd på. Eller kanske inte, han sitter nog säkrare där inne, för kommer han ut finns det risk att han skvallrar, man knäpper honom i förebyggande syfte, hans familj och alla släktingar också. Vem bryr sig om några fattiga gästarbetare ifrån Litauen, när allt kommer kring? Vi bryr oss bara om eliten och vackra unga flickor som dör. Kan undra om fallet fått lika stor genomslagskraft i media om Lisa varit en fet, finnig och rödhårig tjej, skulle inte tro det. Rötet, det är vad det är!

Du har självklart bevis för all denna svammel eller är det bara något som du inbilar dig?
2018-10-08, 10:43
  #8930
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Den ende som kan säga exakt hur mordet gick till är ju självklart, mördaren/mördarna. Allt annat är hypoteser, plus att tv-dokumentären som nyligen sändes, fullständigt vimlade av just sådana, alltså hypoteser. Denna dokumentär gjorde, i alla fall ur min syn och hörvinkel att, frågetecken blev många fler kring detta mord. Jag skulle kunna göra en lång lista på alla antaganden som gjordes. Kan publiceras efter önskemål. Det enda som är konkret är Nerius DNA, som finns på platsen, men det gör även broderns, på t e x tejprullen. Hur kan man utesluta att han inte varit inblandad? Jo, det gör man genom att säga: “Han jobbade ju där, så självklart, fanns hans DNA på tejprullen”. Jo då, det är ju sant, men att vifta bort en sån detalj som tejpen, som var högst inblandad i mordet, det begriper jag inte?
Aivaras DNA fanns inte på tejprullen utan på en tejpbit som låg inne i ladan en bra bit ifrån både Lisa och mordplatsen.Däremot så fanns Nerijus DNA utströdd direkt i anslutning till Lisa och mordplatsen.
Handsken hittades först av Aivaras och Nerijus direkt på morgonen. Resten tillhör inte det som tråden handlar om vilket jag låter dig gläfsa om om du tvunget vill gå utanför topic.

Citat:
Nerius har blivit ditsatt, hotad, och fick ta på sig detta mord, som skett av proffs. Återigen, vad hände med ryssarna som “styr och ställer” tillsammans med en viss “mystisk” familj runt Kinnekulle? Vem hittade handsken i ladan? Inte var det polisen i alla fall, som sägs i dokumentären, ”Vi” hittade en handske där, vilka ”Vi”? Plus att samtliga vittnen ingår i den ”mystiska” familjen, ok? Så mycket man kan göra om man har gott om cash va? Dessutom företag i Ryssland, bedriver ”import”, av vad?
Lisa råkade bli vittne till dealen där inne i ladan, jäklar också! Obekväm situation, måste lösas! Hur göra? Sen vet vi resten och den där utländske gästarbetaren tar vi som gärningsman. Vi hotar att knäppa hela hans familj och släkt, så klart. Men Nerius säger: “Jag kommer aldrig erkänna något jag inte gjort!” Spelar ingen roll, vi har ditt DNA, du åker dit ändå. Du får ta på dig detta, fatta! Men ett enda ord om oss och vad vi gör och jobbar med och hela din släkt blir kokt!
Mycket skitsnack utan några bevis alls förutom dina egna påhittade fantasier som du inte har verifierat med fakta eller några bevis.


Citat:
Kanske lika bra att inte gräva mer och för djupt, all skit som ligger där, det kommer stinka när det väller fram. Så ruttet är det bakom fasaderna lite överallt nu för tiden, det kallas för korruption. Det handlar om pengar. Med dom kan man köpa ALLT. Hoppas att Nerius får ett tidsbegränsat straff åtminstone, på de hypotetiska grunder som han är dömd på. Eller kanske inte, han sitter nog säkrare där inne, för kommer han ut finns det risk att han skvallrar, man knäpper honom i förebyggande syfte, hans familj och alla släktingar också. Vem bryr sig om några fattiga gästarbetare ifrån Litauen, när allt kommer kring? Vi bryr oss bara om eliten och vackra unga flickor som dör. Kan undra om fallet fått lika stor genomslagskraft i media om Lisa varit en fet, finnig och rödhårig tjej, skulle inte tro det. Rötet, det är vad det är!

Gräv på du men kom inte med obekräftade sagor och önsketänkande för det leder ingenvart och friar inte mördaren från den bestialiska mordet hur gärna du än vill.
2018-10-08, 11:19
  #8931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Den ende som kan säga exakt hur mordet gick till är ju självklart, mördaren/mördarna. Allt annat är hypoteser, plus att tv-dokumentären som nyligen sändes, fullständigt vimlade av just sådana, alltså hypoteser. Denna dokumentär gjorde, i alla fall ur min syn och hörvinkel att, frågetecken blev många fler kring detta mord. Jag skulle kunna göra en lång lista på alla antaganden som gjordes. Kan publiceras efter önskemål. Det enda som är konkret är Nerius DNA, som finns på platsen, men det gör även broderns, på t e x tejprullen. Hur kan man utesluta att han inte varit inblandad? Jo, det gör man genom att säga: “Han jobbade ju där, så självklart, fanns hans DNA på tejprullen”. Jo då, det är ju sant, men att vifta bort en sån detalj som tejpen, som var högst inblandad i mordet, det begriper jag inte?

Nerius har blivit ditsatt, hotad, och fick ta på sig detta mord, som skett av proffs. Återigen, vad hände med ryssarna som “styr och ställer” tillsammans med en viss “mystisk” familj runt Kinnekulle? Vem hittade handsken i ladan? Inte var det polisen i alla fall, som sägs i dokumentären, ”Vi” hittade en handske där, vilka ”Vi”? Plus att samtliga vittnen ingår i den ”mystiska” familjen, ok? Så mycket man kan göra om man har gott om cash va? Dessutom företag i Ryssland, bedriver ”import”, av vad?
Lisa råkade bli vittne till dealen där inne i ladan, jäklar också! Obekväm situation, måste lösas! Hur göra? Sen vet vi resten och den där utländske gästarbetaren tar vi som gärningsman. Vi hotar att knäppa hela hans familj och släkt, så klart. Men Nerius säger: “Jag kommer aldrig erkänna något jag inte gjort!” Spelar ingen roll, vi har ditt DNA, du åker dit ändå. Du får ta på dig detta, fatta! Men ett enda ord om oss och vad vi gör och jobbar med och hela din släkt blir kokt!

Kanske lika bra att inte gräva mer och för djupt, all skit som ligger där, det kommer stinka när det väller fram. Så ruttet är det bakom fasaderna lite överallt nu för tiden, det kallas för korruption. Det handlar om pengar. Med dom kan man köpa ALLT. Hoppas att Nerius får ett tidsbegränsat straff åtminstone, på de hypotetiska grunder som han är dömd på. Eller kanske inte, han sitter nog säkrare där inne, för kommer han ut finns det risk att han skvallrar, man knäpper honom i förebyggande syfte, hans familj och alla släktingar också. Vem bryr sig om några fattiga gästarbetare ifrån Litauen, när allt kommer kring? Vi bryr oss bara om eliten och vackra unga flickor som dör. Kan undra om fallet fått lika stor genomslagskraft i media om Lisa varit en fet, finnig och rödhårig tjej, skulle inte tro det. Rötet, det är vad det är!
Du anklagar dokumentären för att ervera hypoteser, samtidigt som du själv fullständigt VRÄKER ur dig det ena hypotesen efter den andra.
Vad har du för bevis för det du påstår? har du NÅGONTING som stöder det du slänger fram? Om inte så är hela inlägget inget annat än sagoberättelser och svammel.
2018-10-23, 04:46
  #8932
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Du anklagar dokumentären för att ervera hypoteser, samtidigt som du själv fullständigt VRÄKER ur dig det ena hypotesen efter den andra.
Vad har du för bevis för det du påstår? har du NÅGONTING som stöder det du slänger fram? Om inte så är hela inlägget inget annat än sagoberättelser och svammel.

Jag har försök få till några kommentarer, får ta det kortfattat: att jag svarar med hypoteser är väl inte så konstigt när hela dokumentären var uppbyggd på det. Bara en massa antaganden hela tiden. Sen så förstår jag faktiskt inte vad som skulle vara off topic här? Tråden heter ju: Alternativa teorier kring mordet på LH. Och jag hade en alternativ teori. Men säger man nåt annat än att Nerius är mördaren, då blir det direkt upplopp. Så lika bra att lägga ner den här tråden. För varför ska man diskutera alternativa teorier om mordet, när allt tydligen är löst? Så helt meningslös tråd. Som verkar ha som mål att bara vräka ur sitt hat över NB och konstatera hur bra det blev när han nu sitter där i finkan i Litauen. Så vad mer finns att säga då?
2018-10-23, 07:42
  #8933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jag har försök få till några kommentarer, får ta det kortfattat: att jag svarar med hypoteser är väl inte så konstigt när hela dokumentären var uppbyggd på det. Bara en massa antaganden hela tiden. Sen så förstår jag faktiskt inte vad som skulle vara off topic här? Tråden heter ju: Alternativa teorier kring mordet på LH. Och jag hade en alternativ teori. Men säger man nåt annat än att Nerius är mördaren, då blir det direkt upplopp. Så lika bra att lägga ner den här tråden. För varför ska man diskutera alternativa teorier om mordet, när allt tydligen är löst? Så helt meningslös tråd. Som verkar ha som mål att bara vräka ur sitt hat över NB och konstatera hur bra det blev när han nu sitter där i finkan i Litauen. Så vad mer finns att säga då?
Trots att du ägnade drygt två veckor att få fram ett svar lyckades du inte. Jag påstod inte att ditt inlägg var OT.
Jag skrev att om du ger ett alternativ till vad TR och HR har kommit fram till så MÅSTE du ge bevis för din tes, eller åtminstone göra den trolig. Det har du inte gjort, därför är det du skrev inget annat än trams och sagor.
2018-10-27, 08:03
  #8934
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jösses (en gång till)!
Ska man inte få fråga efter bevis eller något annat som stöder ett alternativt mordscenario? Den som lägger fram ett mer eller mindre fantasifullt scenario, utan ge något som helst stöd för det, får finna sig i att få den frågan. Jag trodde alla insåg att ett diskussionsforum var till för just sådant.
Det är annat som "tar upp tråden med en massa skit".

Jag håller med dig, även då det handlar om konspirationer eller alternativa teorier så duger det inte att bara spekulera och hitta på tänkbara scenarion utan det bör åtminstone finnas något stöd för ens teorier, iaf något litet som pekar mot att det finns en om än långsökt chans att det kan ligga något i det man lägger fram.

Alltså det är en stor tråd det här och jag har knappt varit här inne alls utan läste väl en del i den vanliga tråden om mordet då det begav sig och man först letade efter henne i en vecka eller nåt.

Så detta har garanterat tagits upp mängder av gånger men om jag minns rätt så var Lisa Holms far en officerare inom militären, stämmer det? Om det stämmer är han isf gammal nog att han var med i gamet då Sovjet föll och eller tiden efter det då både Svearike och andra västmakter tog med sig vapen och militär teknologi med mera från forna Sovjet?

Har han varit inblandad i något annat som Svenska militären officiellt eller inofficiellt haft för sig utomrikes?

Förlåt om ni redan tagit upp det här tusen gånger men det är en så ofantligt stor tråd att det inte går att läsa igenom allt. Kanske någon kortfattat kan beskriva om det finns några teorier kring faderns yrke inom militären och om det kan ha något med det att göra?
__________________
Senast redigerad av UndeadNinja 2018-10-27 kl. 08:06.
2018-10-28, 02:33
  #8935
Medlem
Jag tror inte ett dugg på hela historien om det här mordet.
Det jag grundar detta på som mest är att bilderna som först användes i tidningarna på offret var tydligt photoshoppade, man såg tydligt fyrkantiga utklipp runt ögonen på dom om man zoomade in.

Detta har på senare tid åtgärdats, men om ni har några tidiga bilder på offret så kan ni själva se detta.
Jag har själv inga sparade bilder.

Tänkte bara skriva det här så denna iakttagelse finns sparad i tråden.
2018-10-28, 04:42
  #8936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Jag tror inte ett dugg på hela historien om det här mordet.
Det jag grundar detta på som mest är att bilderna som först användes i tidningarna på offret var tydligt photoshoppade, man såg tydligt fyrkantiga utklipp runt ögonen på dom om man zoomade in.

Detta har på senare tid åtgärdats, men om ni har några tidiga bilder på offret så kan ni själva se detta.
Jag har själv inga sparade bilder.

Tänkte bara skriva det här så denna iakttagelse finns sparad i tråden.
Det där behöver du utveckla.
Jag vet inte om det du säger om photoshoppade bilder stämmer, och jag kan inte kolla det heller. Men om det stämmer: Varför är det ett starkt skäl för att inte tro på "hela historien"?
2018-10-28, 21:19
  #8937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det där behöver du utveckla.
Jag vet inte om det du säger om photoshoppade bilder stämmer, och jag kan inte kolla det heller. Men om det stämmer: Varför är det ett starkt skäl för att inte tro på "hela historien"?

Jag kan inte utveckla det mer, om ni har gamla bilder kvar så kolla om det jag säger stämmer.
Jag har inga bilder själv.
Vi får se om någon finner något innan vi tar nästa del av din fråga.
2018-10-28, 21:39
  #8938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Jag tror inte ett dugg på hela historien om det här mordet.
Det jag grundar detta på som mest är att bilderna som först användes i tidningarna på offret var tydligt photoshoppade, man såg tydligt fyrkantiga utklipp runt ögonen på dom om man zoomade in.

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det där behöver du utveckla.
Jag vet inte om det du säger om photoshoppade bilder stämmer, och jag kan inte kolla det heller. Men om det stämmer: Varför är det ett starkt skäl för att inte tro på "hela historien"?

Du kan mycket enkelt svara på den andra delen av min fråga (kursiverat här) utan att ha fått svar på den första.
2018-10-28, 21:46
  #8939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Du kan mycket enkelt svara på den andra delen av min fråga (kursiverat här) utan att ha fått svar på den första.

Jag avstår.
Jag kan inte hitta några bevis för mitt eget påstående om detta förutom mitt minne.
Som sagt kolla era gamla bilder dom som var i tidningarna i början. Främst runt ögonen.

Om jag har fel så ber jag om ursäkt, men kolla i alla fall.
Jag tror att det hela är någon form av påverkansoperation.
2018-10-29, 23:53
  #8940
Moderator
Metadebatt raderad.

Svaret är att det givetvis är tillåtet att ifrågasätta de alternativa teorier som förs fram i tråden. Det är ett diskussionsforum vi skriver i, inte en "ryggdunkarklubb".

Vad som inte är tillåtet är att diskutera här är den officiella utredningen. Till det används tråden i ABoK, när den är öppen.
Något annat som inte är tillåtet att diskutera i tråden är modereringen av densamma, det bryter mot regel 0.06.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback