2018-07-01, 14:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är mycket enkelt folk ser det som de vill se, om de ser för mycket kan det bli problem för dem själva.
Exempelvis den här personen som möter Lisa och pratar med henne 18.26 om den skulle ha kommit fram och sagt var snacket var, det skulle direkt blivit bevis att Lisa kunde inte finnas i ladan som påståtts.
Hela upplägget och planen med en påstått gärningsman för Lisa hade kollapsat.
Massor med personer hade sett Nerijus köra bil här och där, det skulle ha visat sig ingenting stämmer om Lisa var på väg med mopeden mot hemmet.
Därför dök personen aldrig upp och sade att den snackat med Lisa, det skulle sannolikt blivit problem om så hade skett.

Det är mycket enkelt folk ser det som de vill se .
Pratar du om dig själv då eller ?
Du har inte förklarat hur det kommer sig att ingen har sett något av
det som du fantiserar om har hänt Lisa .
Om massor av personer har sett Onanerijus köra bil hur förklarar du
att han kan vara ute och köra bil samtidigt som han är hemma ?
Alltså har Lisa aldrig varit på väg hem .
Jo , förresten . Hon var ju på väg hemåt en bit när hon låg död i Onanerijus bil på väg till Martorp .
Nu kom jag på alltihop .
Det är så du menar att Lisa lämnade parkeringen och var på väg hem .
Hon transporterade från parkeringen , via ladan/gamla mjölkrummet , på vägen över åkrarna
och till Martorp i Onanerijus skitiga och rökstinkande bil .
Men hörrö du , Onanerijus har ingen svart SUV vet du väl ?
Har du svårt att se skillnad på en silverfärgad Sharan och en svart SUV också ?
2018-07-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det är mycket enkelt folk ser det som de vill se .
Pratar du om dig själv då eller ?
Du har inte förklarat hur det kommer sig att ingen har sett något av
det som du fantiserar om har hänt Lisa .
Om massor av personer har sett Onanerijus köra bil hur förklarar du
att han kan vara ute och köra bil samtidigt som han är hemma ?
Alltså har Lisa aldrig varit på väg hem .
Jo , förresten . Hon var ju på väg hemåt en bit när hon låg död i Onanerijus bil på väg till Martorp .
Nu kom jag på alltihop .
Det är så du menar att Lisa lämnade parkeringen och var på väg hem .
Hon transporterade från parkeringen , via ladan/gamla mjölkrummet , på vägen över åkrarna
och till Martorp i Onanerijus skitiga och rökstinkande bil .
Men hörrö du , Onanerijus har ingen svart SUV vet du väl ?
Har du svårt att se skillnad på en silverfärgad Sharan och en svart SUV också ?

Att lösa ett mordfall är som att lägga pussel, bitarna måste passa in, i annat fall är det fel någonstans.
Felaktiga vittnesuppgifter är mycket lätt att genomskåda, men personer som vittnat under ed kan man inte påstå att de vittnat felaktigt.
Att placera in att Lisa fanns i ladan den kvällen hon försvann och blev mördad är helt omöjligt.
Min taktik har varit att jag lär mig hela förundersökningen och memorerar den, som tar sin tid att smälta, sedan utgår jag ifrån att förundersökningen är korrekt.
Sedan när jag har en sammanhängande kedja vet jag att allt är korrekt och ingen kan rubba teorin.
2018-07-01, 15:50
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Att lösa ett mordfall är som att lägga pussel, bitarna måste passa in, i annat fall är det fel någonstans.
Felaktiga vittnesuppgifter är mycket lätt att genomskåda, men personer som vittnat under ed kan man inte påstå att de vittnat felaktigt.
Att placera in att Lisa fanns i ladan den kvällen hon försvann och blev mördad är helt omöjligt.
Min taktik har varit att jag lär mig hela förundersökningen och memorerar den, som tar sin tid att smälta, sedan utgår jag ifrån att förundersökningen är korrekt.
Sedan när jag har en sammanhängande kedja vet jag att allt är korrekt och ingen kan rubba teorin.

Du har ju inte en endaste bit som passar in i pusslet .
Istället sågar du till bitarna som du vill för att de ska passa .
Du menar att Anders vittnesuppgifter är felaktiga och lätta att genomskåda ?
Otur för dig , då är ju Onanerijus mördaren precis som du har skrivit tidigare .
Din taktik är att ljuga och fantisera precis som din polare Onanerijus .
Och din sammanhängande kedja har ramlat isär för länge sen .
Hur kommer det sig om du har memorerat FUP att du har missat 95 % som står där ?
Eller du menar förstås att alla de saker du framlägger står i din egen FUP
som du själv har skrivit för att få fantasierna att gå ihop .
Vad tror du polisen tycker om ditt skyddande av brottsling som du sysslar med
när du inte har lämnat in dina bevis för att pojkvännen är mördaren ?
Eller är du rädd att polisen ska se till att du hamnar på hispan ?
2018-07-01, 16:06
Medlem
Citat:

Du menar att Anders vittnesuppgifter är felaktiga och lätta att genomskåda ?
:
Anders uppgifter var helt korrekta de passar in mycket bra i pusslet, han mötte Lisa komma åkande på mopeden i full fart körande mot Husaby. Han skulle ha mött Lisa 18.30 som passar perfekt den tiden i händelseförloppet.
Jag anammar Anders uppgifter som helt trovärdiga.
2018-07-01, 16:22
Medlem
Citat:

Vad tror du polisen tycker om ditt skyddande av brottsling som du sysslar med
när du inte har lämnat in dina bevis för att pojkvännen är mördaren ?
Eller är du rädd att polisen ska se till att du hamnar på hispan ?
Jag har aldrig påstått att pojkvännen var gärningsmannen, utan det var Singoalla som skrev på en annan blogg, som var till Blomberg för att utreda fallet och hon påstod att den som körde den svarta SUV bilen var Lisas pojkvän och utlänning, och att Lisa blev mördad i närheten av Husaby.
Jag har skrivit att den som körde den svarta SUV bilen borde ha spårats upp och blivit förhörd vad han sysslade med den tiden, när Lisa försvann och blev mördad.
Det finns en hel drös med människor som har skyddat och hjälpt gärningsmannen och har även begått brott som griftefridsbrott, genom att de flyttat kroppen till ett gömställe.
Lisas handske kom också till ladan från mordplatsen och annat som spreds ut efter grusvägen och ängarna.
2018-07-01, 16:34
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Anders uppgifter var helt korrekta de passar in mycket bra i pusslet, han mötte Lisa komma åkande på mopeden i full fart körande mot Husaby. Han skulle ha mött Lisa 18.30 som passar perfekt den tiden i händelseförloppet.

Haha, no shit. Du anammar ju precis allt som går i linje med din foliehattsteori. Märkligt bara att han inte vittnade på rättegången, och märkligt att ingen annan såg Lisa på mopeden. Det var ju annars rätt många fordon och folk i farten den kvällen. Men det var väl det där med släckta lanternor på motorbiken...
2018-07-01, 16:40
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att pojkvännen var gärningsmannen, utan det var Singoalla som skrev på en annan blogg, som var till Blomberg för att utreda fallet och hon påstod att den som körde den svarta SUV bilen var Lisas pojkvän och utlänning, och att Lisa blev mördad i närheten av Husaby.
Jag har skrivit att den som körde den svarta SUV bilen borde ha spårats upp och blivit förhörd vad han sysslade med den tiden, när Lisa försvann och blev mördad.
Det finns en hel drös med människor som har skyddat och hjälpt gärningsmannen och har även begått brott som griftefridsbrott, genom att de flyttat kroppen till ett gömställe.
Lisas handske kom också till ladan från mordplatsen och annat som spreds ut efter grusvägen och ängarna.

Vilka har skyddat och hjälpt gärningsmannen? Och vilka tunga bevis har du för detta? (Notera att jag ej ber om en 100:e upprepning av dina tidigare tramsinlägg, utan konkreta bevis. Du vet, ungefär sådana som slog fast att BB mördat Lisa i ladan.)
2018-07-01, 17:13
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Singoalla ?
Du menar när du var på tur med Arnes flåsbåga och snodde
slangen som Onanerijus hängde Lisa i ?
Så du repeterar en annan persons jävla skit i flera tusen inlägg ?
Vi får väl se vad polisen säger om dina bortförklaringar .
Fattar du inte att den svarta SUV:en finns i slasken bland all
annan skit som har varit ointressant i fallet .
SUV:en är uppspårad och ägaren är hörd om saken .
Ägaren till bilen har inte ett skit med fallet att göra .
Anders är också hörd och har också hamnat i slasken .
Han har inte en aning om vem det var han såg på mopeden .
Han hade läst om den försvunna flickan och rörde ihop begreppen .
Tala nu om exakt när Lisas saker placerades ut i ladan istället .
Enligt vad jag har hört av folk som var på plats var det folk utanför
ladan hela tiden ändå från söndag kväll tills långt efter att din
runkpolare Onanerijus hittade handsken .
Hur faan förklarar du detta ?
2018-07-01, 19:12
Medlem
Citat:

Memorera hela FU ? Det måste väl vara något av rekord. Då kanske du har kommit underfund med att pusslet är färdiglagt.

Du väljer ut Anders som ett trovärdigt vittne ifrån alla de hundratals som förkommer i FU, varför?

Vad har du för synpunkter på vittnena Rune och Gunnar som kommer från Blombergs hamn och stannar till vid fiket. Deras vittnesmål finns i FU från sidan 6318.
2018-07-01, 20:05
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Anders visste inte ens vem Lisa var och inte heller hur hennes moped såg ut .
Det kan ha varit precis vem som helst han har mött åkande på en moped .
Tror du att det finns bara en enda tjej som åker moped i hela Blomberg med omnejd ?
Att tiden passar in i dina "OCH" Sisuallas fantasier säger inte ett skit .
Det är en ren slump . (och dessutom efter att Anders har justerat tiden) .
Jag och vad viktigare är även polisen anammar Anders uppgifter som icke relevanta .
Just därför finns de i slasken .
Vilket du inte kan MOTBEVISA eftersom du inte har läst denna .
Senast redigerad av boidis12 2018-07-01 kl. 20:35.
2018-07-01, 23:27
Medlem
Citat:

Du hade ju memorerat förundersökningen, missade du SUV-en. De hade varit vid slöjdgatan i Hällekis, stannat till vid fiket för att byta blöja på junior och vid avfärd kollades kartan då de var osäkra på vägen, därav det långsamma tempot.

Den bilen är därför avförd från listan. Finns att läsa på sidan 7014 i FU om du missat detta.
2018-07-02, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Jag frågar inte efter ditt ogrundade svammel utan riktiga bevis.

Mordplatsen är känd och även mördaren. Ladan och Nerijus.
Släng upp bevis som motbevisar detta inte bara vad du tror. Det du tror har inget bevisvärde.
Varken mobilen eller mopeden har inte färdats därav ingen färdväg som du ändå inte kan bevisa genom påhittad svammel och upprepningar.
Tar det igen så att du kan träna på din läs och framförallt förståelse förmåga.

"Hovrätten har funnit det styrkt att Lisa Holm dödades den 7 juni i det s.k.förrummet i den aktuella ladans slaktutrymme. " Slut citat

Det här använder ni som bevis för att Lisa fanns inne i ladan och blev mördad där.
Saken är den att Tingsrätten och Hovrätten dömer efter åtalet som åklagaren lagt fram till domstolen.
Därför är det ingen felaktig dom, men däremot kan det vara ett felaktigt åtal.
Det är advokatens skyldighet att se till att den åtalade får ett just åtal och påpeka brister i åtalet mot sin klient, men i det här fallet har inte så skett.
Om man skall kunna se brister i åtalet måste man kunna hela förundersökningen för att få en helhetsbild av fallet.
Det här att hänvisa till domen i Tingsrätten och Hovrätten att två domstolar kan inte ha fel, visar endast stor okunskap iämnet.

Om åtalet har brister blir domarna felaktiga som borde vara självklart, men många tycks tro att det är domstolarna som står för åtalet.
De som sitter i domstolarna kan helt säkert sin sak och dömer helt säkert rätt efter åtalet som blivit tillhandahållet dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in