Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-08, 21:46
  #1
Medlem
Är en kille på 16 år och undrar bara om det är någon annan som får panik så fort dem tänker på att man inte kommer leva föralltid.
Hatar det, får svårt att andas och får panik när jag tänker på det. Händer oftast när jag ska sova.
Jag tycker det är sjukt jobbigt att typ aldrig kunna koppla av bara för att jag inte kan sluta tänka på det.
Någon annan som har eller haft samma?
Citera
2015-07-08, 21:51
  #2
Medlem
Captinheros avatar
Varför vill du leva för alltid? Är ju helt meningslöst. Inget att ha panik över. Gör det bästa av din tid , hitta någon som är meningsfullt.

Om det är ngt är garanti är att du kommer att dö


Samt bli avstängd
Citera
2015-07-08, 21:52
  #3
Medlem
CarlosRexs avatar
Sådana tankar har de flesta då och då och det kommer att släppa. Du är så ung och allt talar för att du har många lyckliga år framför dig.
Citat:
Ursprungligen postat av antand3
Är en kille på 16 år och undrar bara om det är någon annan som får panik så fort dem tänker på att man inte kommer leva föralltid.
Hatar det, får svårt att andas och får panik när jag tänker på det. Händer oftast när jag ska sova.
Jag tycker det är sjukt jobbigt att typ aldrig kunna koppla av bara för att jag inte kan sluta tänka på det.
Någon annan som har eller haft samma?
Citera
2015-07-08, 21:54
  #4
Medlem
[quote=Captinhero|53953517]Varför vill du leva för alltid? Är ju helt meningslöst. Inget att ha panik över. Gör det bästa av din tid , hitta någon som är meningsfullt.
__________________
Senast redigerad av antand3 2015-07-08 kl. 21:57.
Citera
2015-07-08, 21:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Sådana tankar har de flesta då och då och det kommer att släppa. Du är så ung och allt talar för att du har många lyckliga år framför dig.

Hatar bara att inte kunna släppa det, även om jag någon gång kanske finner mig i det och accepterar det så känns det ändå som om tiden går så jävla snabbt vilket bara ger mig mera panik.
Citera
2015-07-08, 21:57
  #6
Medlem
Ingen vet vad som händer efter döden, finn ett alternativ som funkar för dig. (Icke-ångest laddad)
Citera
2015-07-08, 21:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Ingen vet vad som händer efter döden, finn ett alternativ som funkar för dig. (Icke-ångest laddad)

Ja, måste försöka hitta något
Citera
2015-07-08, 21:59
  #8
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antand3
Hatar bara att inte kunna släppa det, även om jag någon gång kanske finner mig i det och accepterar det så känns det ändå som om tiden går så jävla snabbt vilket bara ger mig mera panik.


Vad är dina tankar om döden då? Vad skrämmer dug? Varför tror du att du ej hinner leva ett meningsfullt liv?
Citera
2015-07-08, 22:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Vad är dina tankar om döden då? Vad skrämmer dug? Varför tror du att du ej hinner leva ett meningsfullt liv?

Jag tror bara att man dör... Och det är den tanken att bara inte ens finnas och att aldrig mera kunna finnas igen. Att allt en dag bara tar slut.
Citera
2015-07-08, 22:07
  #10
Medlem
Pestmeesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antand3
Jag tror bara att man dör... Och det är den tanken att bara inte ens finnas och att aldrig mera kunna finnas igen. Att allt en dag bara tar slut.

Evigheten är läskig, men denna extrema rädsla du känner är en fas som kommer gå över inom en månad. Du måste bara låta det ske, och var inte rädd för tankarna. Tänk igenom exakt vad det är som skrämmer dig, och försök aldrig undantrycka tankarna.
Citera
2015-07-08, 22:08
  #11
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antand3
Jag tror bara att man dör... Och det är den tanken att bara inte ens finnas och att aldrig mera kunna finnas igen. Att allt en dag bara tar slut.

Ja det är väll skönt? Slipper man allt ansvar och livstvång. Som sagt du hinner göra ett vettigt liv tills du dör. Allt har ett slut. Tror man sakta och säkert skulle bli galen om man levde för evigt
Citera
2015-07-08, 22:56
  #12
Medlem
Vikilitas avatar
Det är en fas alla går igenom nån gång i livet. En del får krisen i din ålder. Andra får den inte förrän de är gamla.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback