Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-08, 16:11
  #1
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Flera personer anmälda för misshandel i Orminge

Flera personer anmälde varandra för misshandel och ofredande i Orminge centrum vid halv tvåtiden natten mot onsdagen.

Enligt Nackapolisen ska det ha varit en grupp romer som fick flaskor och stenar kastade mot sig, men fortfarande på onsdagen hade polisen inte någon klar bild av händelseförloppet.
Förhör ska hållas med inblandade och med vittnen.

Utöver anmälan om stenkastning ska en person ha fått ett knytnävsslag i ansiktet.

Källa: http://www.nvp.se/Nacka/Saltsjo-Boo/...for-misshandel

Någon som sitter på mer info om händelsen?

Attacker mot Zigenare runt om i Stockholm tenderar till att öka, vilket är mycket positivt.
Börjar vi se en en trend av organiserade attacker, eller är det gemene svensk på orten som börjar få nog?
__________________
Senast redigerad av J0kern 2015-07-08 kl. 16:47.
Citera
2015-07-08, 16:16
  #2
Medlem
MDMFs avatar
Har vart liknande händelser på Söder, i Centrum, Kista, Solna senaste veckan.

Enligt en polare i området var det ett jäkla liv och stöket höll på i ca 30 min, måste vara många inblandade isåfall.
Citera
2015-07-08, 16:41
  #3
Medlem
Zigenare attackerade eller Zigenare attackerades
Citera
2015-07-08, 16:44
  #4
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Fast oftast är det väl ziggisar som bråkar med ziggisar. Ibland kan man få intrycket att det är Svenssons som ligger bakom vilket jag inte tror är fallet..
Citera
2015-07-08, 17:42
  #5
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Fast oftast är det väl ziggisar som bråkar med ziggisar. Ibland kan man få intrycket att det är Svenssons som ligger bakom vilket jag inte tror är fallet..

Däremot har det väl hänt att de vanliga etniciteterna som kastar sten, flaskor m.m. på polis och räddningstjänst även gör det mot tiggarzigenarna. När konkurrerande ziggisar bråkar, så brukar de ofta mer direkt ryka i pälsen på varandra. De mer systematiska attackerna och storslagsmålen har dock uteslutande varit mellan konkurrerande zigenargrupper, samt de gånger zigenarna har tänt på sina egna boenden (vilket sker rätt regelbundet), så stämmer så klart inte vissa hetsares falska påståenden om att det skulle vara främmande som har tuttat eld på dem. Försök själv smyga in i ett fullt zigenarläger och gå in i en husvagn för att tutta eld på det, så får du se hur pass möjligt det är utan att bli upptäckt...

Man bör känna till beteendemönstren hos sina lokala djur. Terje hade avslöjats betydligt tidigare, samt en massa snorkiga naturfotografsfans hade inte skämt ut sig genom att föraktfullt och arrogant idiotförklara alla som ifrågasatte autenticiteten hos Terjes foton, om folk som påstod sig vara naturintresserade hade känt till bl.a. lodjurens beteende- och levnadsmönster (med bl.a. storlek på revir och relation till människor) och insett hur osannolikt det var att lodjuren skulle flocka sig kring Terje varje gång han steg utanför huset med kameran. Samma gäller andra bluffmakares hetsande kring påhittade "rasistattacker" av svenskar mot zigenare i Sverige.

Edit: Jag vet dock inte om Orminge centrum är direkt genomberikat, samt det låter inte som en typisk attack från konkurrerande zigenare, så det här skulle kunna vara den eventuella första attacken mot tiggarzigenare utförd av svenskar. Jag menar, någon gång lär ju även det ske förr eller senare (kanske med hjälp av alkohol), med tanke på att ziggisarna finns överallt.
__________________
Senast redigerad av Europe 2015-07-08 kl. 17:54. Anledning: Edit
Citera
2015-07-09, 10:54
  #6
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Fast oftast är det väl ziggisar som bråkar med ziggisar. Ibland kan man få intrycket att det är Svenssons som ligger bakom vilket jag inte tror är fallet..
Går inte precis att utesluta. Inte första gången en svenne skulle riskerat vardagen för att jävlas med en roms liv och leverne.
Citera
2015-07-09, 13:43
  #7
Medlem
Går man genom Stockholm om natten/tidig morgon, kan man ofta skåda tiggare som är i luven på varandra. Sist jag såg ett bråk var två bilar med i bilden, en tjusig vit audi och något jag tror var en BMW.
Jag är helt säker på att bråket med stenar och flaskor var mellan tiggarna själva, men det kommer aldrig framgå, istället läggs artikeln i högen av tidigare snyftartiklar som dryper av lögner.
Citera
2015-07-10, 11:45
  #8
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Zigenarna håller ju knappast ihop i sina hemländer och alla konflikter som existerar mellan famljer/klaner osv i hemländerna tar dom givetvis med sig till Sverige.
Lägg på det alla nya konflikter som sker i Sverige om vem som ska tigga vart, vem som ska ha vilken boplats/rastplats, vilka som ska få spela dövstumma utanför vilket varuhus osv m.m och du har en jävla soppa av elände.
Citera
2015-07-10, 18:17
  #9
Medlem
Loquitas avatar
I Orminge utanför konsum attackerar ju fan tiggarna folk! De sover och bor också precis utanför affären och går på toa i trappan där (ni som kan Orminge vet vilken jag menar).. Usch, patrask!
Citera
2015-07-10, 18:37
  #10
Medlem
senhackarens avatar
Säkert en uppgörelse zigenare i mellan. Eller så har nassarna Örjan och Sven fått nog av att se tiggare i vart enda gatuhörn. Eller så kan det vara Abdi och Mustafa som kommit i bråk med dessa ziggisar några dagar tidigare av någon anledning.
Citera
2015-07-13, 20:14
  #11
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boncugu
Orminge är väl en ökänd stadsdel för invandrarpatrask?

Nej, det är det inte! Det är inte ens en stadsdel... Papphammar!
Citera
2015-07-19, 17:23
  #12
Medlem
MDMFs avatar
16-07-15 Nya attacker mot zigenare i Orminge!
Länk till artikel: http://www.nvp.se/Nacka/Saltsjo-Boo/...mal-i-Orminge/

Citat:
EU-migranter attackerade på nytt – slagsmål utbröt
De senaste veckorna har varit oroliga i Orminge när EU-migranter attackerats nattetid. I onsdags utbröt det återigen slagsmål.

För två veckor sedan anmäldes flera personer för misshandel och ofredande, sedan en grupp romer attackerades under natten med flaskor och stenar i närheten av Orminge centrum.

En vecka senare, vid fyratiden natten till onsdagen, blev det hätskt igen. Enligt Nackapolisen ska mellan 10 och 15 personer ha hamnat i slagsmål i närheten av OKQ8-macken intill Orminge centrum, och återigen ska bråket ha uppstått sedan EU-migranter inte lämnats i fred.

I samband med bråket greps en person misstänkt för misshandel, men som släpptes efter förhör.

Tidigare i tråden har spekulationerna lutat åt att det är uppgörelse mellan olika zigenarklaner, artikeln här bekräftar motsatsen - Dvs att det är utomstående svenskar som attackerar dem.
Har pratat med en polare boende i området som nu berättar att zigenarna längre inte vågar visa sig i centrum under kvälls/nattetid utan hämtas upp av skåpbussar när mörkret faller, från att tidigare ha bosatt sig på den stora parkeringsplatsen i centrum.

Kan detta vara början på en trend där svenskar aktivt börjar visa sitt förakt mot dessa?
__________________
Senast redigerad av MDMF 2015-07-19 kl. 17:26.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback