Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-09, 15:30
  #49
Medlem
Håller med, jag gillar absolut inte göteborgarens inspelningar. Känns även som att det var sämre ljudkvalitet i de inspelningarna, i alla fall i min telefon.
Citera
2016-01-09, 21:30
  #50
Medlem
Creepypodden har snabbt blivit min favoritpodd!

Jag såg bilden smile.jpg första gången för en massa år sen. I podden sägs det att ursprunget är okänt, men att den googlades ofta 2009, men jag kan svära på att jag såg den innan 2009.
Citera
2016-01-11, 11:24
  #51
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abirhr
Creepypodden har snabbt blivit min favoritpodd!

Word på det! Har haft nåt subtilt agg mot Jack Werner efter han suttit i Metro och lekt duktig med sin Johnny Depp-mustasch, men det är som bortblåst efter att ha slukat alla avsnitt av creepypodden. Riktigt duktig berättare och grym förmåga att hitta intressant och bra (läskiga) berättelser.
Citera
2016-01-11, 13:00
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Har haft nåt subtilt agg mot Jack Werner efter han suttit i Metro och lekt duktig med sin Johnny Depp-mustasch

Citera
2016-01-20, 08:13
  #53
Medlem
Glantons avatar
Gillade duscharna!
En skogspromenad med podden i öronen är svårslaget. Gillar också de subtila och diskreta ljudeffekterna i avsnitten. Det höjer stämningen. Till skillnad från Nosleep podcast som många gånger vräker på med så mycket ljudeffekter och teatrala röster så det blir tröttsamt.
Ser fram emot fjärde säsongen!
Citera
2016-01-20, 18:26
  #54
Medlem
Nissedruvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Gillade duscharna!
En skogspromenad med podden i öronen är svårslaget. Gillar också de subtila och diskreta ljudeffekterna i avsnitten. Det höjer stämningen. Till skillnad från Nosleep podcast som många gånger vräker på med så mycket ljudeffekter och teatrala röster så det blir tröttsamt.
Ser fram emot fjärde säsongen!
Håller med, bra och stämningsfullt avsnitt. Tyvärr hade jag dagen innan hört Nosleeps Halloween-avsnitt från 2012 där samma historia dyker upp i engelsk tappning. Ingen kritik mot Creepypodden dock för Jack har en bra berättarröst och känslan blev nästan bättre av att höra den på svenska.
Citera
2016-01-20, 22:08
  #55
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Håller med, bra och stämningsfullt avsnitt. Tyvärr hade jag dagen innan hört Nosleeps Halloween-avsnitt från 2012 där samma historia dyker upp i engelsk tappning. Ingen kritik mot Creepypodden dock för Jack har en bra berättarröst och känslan blev nästan bättre av att höra den på svenska.


Ok, hade inte hört den storyn på Nosleep. Men det stämmer säkert. Jack är en sjuhelvetes berättare!
Citera
2016-01-28, 17:53
  #56
Medlem
La-Perlas avatar
Har lyssnat på alla avsnitt nu och "Duscharna" är helt klart bäst. Lyssnade på den på vägen hem i vintermörkret med lurar och jävlar vad rädd jag var. Jack har väldigt bra berättarröst. När andra hoppar in och gästläser blir det inte alls lika bra. Jack for the win.

Hoppas på mer berättelser snart. Skummar igenom alternativ här på FB då jag vet att jag snubblat över riktigt creepy inlägg som skulle passa där.
Citera
2016-01-28, 22:21
  #57
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Håller med, bra och stämningsfullt avsnitt. Tyvärr hade jag dagen innan hört Nosleeps Halloween-avsnitt från 2012 där samma historia dyker upp i engelsk tappning. Ingen kritik mot Creepypodden dock för Jack har en bra berättarröst och känslan blev nästan bättre av att höra den på svenska.
Har också hört förlagan på Nosleep podcast, så det tog väl lite av udden tyvärr. Var mest besviken på att jag hört engelska förlagan och inte riktigt förstått allt hela vägen, och "skyllt" på språkförbistringar när jag inte hajat allt, men svenska varianten lämnade mig med samma frågetecken tyvärr. Dock en bra avsnitt, som vanligt.
Citera
2016-01-29, 08:36
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Perla
Har lyssnat på alla avsnitt nu och "Duscharna" är helt klart bäst. Lyssnade på den på vägen hem i vintermörkret med lurar och jävlar vad rädd jag var. Jack har väldigt bra berättarröst. När andra hoppar in och gästläser blir det inte alls lika bra. Jack for the win.

Hoppas på mer berättelser snart. Skummar igenom alternativ här på FB då jag vet att jag snubblat över riktigt creepy inlägg som skulle passa där.

Håller med till stor del i det du säger men tycker till exempel att hon som gör Emelierösten i säsong ett gör det bra. När det gäller andra berättare än Jack så kan det uppstå lite förvirring ibland. Var det inte en tjej som berättade om huset på Gotland enligt storyn men att det var en manlig berättare (som lägger sina betoningar väldigt konstigt), det tycker jag tog udden av berättelsen.

Men längtar redan efter mer, lätt Sveriges bästa podd enligt mig och då prenumererar jag på ett hundratal poddar.
Citera
2016-01-29, 13:36
  #59
Medlem
Rätt underhållande pod, fast den där Göteborgaren är ju helt värdelös
Citera
2016-01-31, 15:37
  #60
Medlem
Weeners avatar
Fy helvete vad jag älskar denna podden, och jag älskar dig Jack Werner! När kommer det nya avsnitt? Jag vet att du läser!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback