Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-01, 18:15
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Visst hade den potential, den var riktigt bra i början men spretade för mycket utan att historien togs tillvara. Som att någon annan skrivit avsnitt 3-5.
Mysteriet i Djatlovpasset är en intressant historia. En favorit.
Har Creepypodden ett avsnitt om Elisa Lam?, det får jag försöka hitta.
Jag har nu lyssnat på sista avsnittet. Berättelsen blir faktisk bara sämre varefter man lyssnar. Författaren nämner i del 5, sitt pojkrum. Berättelsen lämnar aldrig detta rum.
Citera
2018-12-05, 18:40
  #230
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jaha, vad tyckte ni om HOIN?

Tror att jag hade tyckt bättre om historien om jag hade läst den. Tappar helt bort mig när Ludvig läser, han visar inget djup för historien. Vem pratar han om? Nu eller då? Det är nog även texten som glappar.

Jag får inte heller någon uppfattning om berättelsens legitimitet i verkligheten. Under avsnitt 1 och 2 googlade jag lite referenser. Det intresset försvann vid avsnitt 3 och resten innehöll inte nåt för oss som tycker om historier som binder till verkligheten.

Den här historien fungerar bäst som en snäll godnattsaga som inte för med sig mardrömmar.
Tyckte att historien var lovande i början men den blev sämre och sämre, tycker att det var mycket jag inte fick någon förklaring på, varför skulle folk torteras ihjäl? Vad hände med Estonia? Vad gjorde föräldrarna på nätterna och varför eldade folk?
Citera
2018-12-05, 18:53
  #231
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Tyckte att historien var lovande i början men den blev sämre och sämre, tycker att det var mycket jag inte fick någon förklaring på, varför skulle folk torteras ihjäl? Vad hände med Estonia? Vad gjorde föräldrarna på nätterna och varför eldade folk?

håller med att hoin blev sämre och sämre och avsnitt 5 blev en besvikelse
för mycket lämnades åt sin egen fantasi att lösa
många lösa trådar som jag trodde skulle vävas tillsammans på slutet , men så blev det ju inte

vad betyder HOIN ? kan tolkas på många sätt , typ död , hunger , sadism

haha blev en saga / skvaller / soppa av allt , när det kunde ha blivit nått riktigt spännande som fått håren i nacken att resa sej . synd !!!!
Citera
2018-12-06, 22:04
  #232
Medlem
HOIN var tyvärr en svamlig smörja som aldrig ville ta slut, som en febrig dåre hög på tjack skrivit allting under en enda natt med bultande halspulsåder.
Citera
2018-12-10, 02:31
  #233
Avstängd
har ni lyssnat på ENSAMA MÄN , hehe är nog beroende av dessa berättelser
Citera
2018-12-10, 11:01
  #234
Medlem
Yes! Äntligen ett bra avsnitt!
Citera
2018-12-10, 21:16
  #235
Medlem
Thunderhogs avatar
Gillade verkligen senaste avsnittet. Diggar stories som utspelar sig i Sverige, speciellt ute i skogen.
Citera
2018-12-17, 02:57
  #236
Medlem
A.Ericssons avatar
Kan (((Jack Werner))) lägga ner allt feminist/hbtqp-trams? Förvisso är det SR som ligger bakom podden, men får ändå uppfattningen om att allt detta krystande med "hen" osv är Jacks egna initiativ. För er som inte förstår vad jag menar, lyssna sista 30 sekunderna på avsnitt 103. Helt onödigt svammel som inte hade något med historierna i övrigt att göra.

Tråkigt att denna podd tappat så oerhört.
Citera
2018-12-17, 03:10
  #237
Medlem
En riktigt bra podcast!
Citera
2018-12-20, 09:53
  #238
Medlem
kaffekoppens avatar
Jag kan inte få nog av Creepypodden! Sitter alltid bänkad så fort det kommer nya avsnitt. Svenska historier om naturväsen, samt om underliga varelser (T.ex Getmannen) är lite extra spännande.
Citera
2018-12-23, 20:59
  #239
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Är creepypodden den enda svenska creepypastapodden? Hade varit kul att ha lite fler så man har några att välja mellan.
Citera
2018-12-23, 22:40
  #240
Medlem
Finns Spöktimmen och Paranormalia också. Spöktimmen är inte jätte mycket creepypastas men en väldigt bra podd där dom pratar om allt från seriemördare till olösta mysterier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback