Citat:
Ursprungligen postat av
Alvaro
Eller så är det möjligen så att dom rullar ut 70kg cannabis i månaden? Det var kanske 1-2 månadsinkomster dom hade liggande hemma helt enkelt.
Jag hade åtminstone inte legat sömnlös över att jag hade grejer för ett värde av 2 månadsinkomster i hemmet, det har man ju hela tiden.
Det är svårt att veta utan mer information, om det är så att dom samlat i flera år och lyckats skrapa ihop dom här pengarna känns det ju otroligt jävla dumt att ha allt i en väska hemma i lägenheten. Det går dock inte riktigt ihop att ha en verksamhet som kan få ihop miljoner samt att ha 70kg cannabis på lager samtidigt som man är så korkad att man inte har någon som helst riskminimering.. Därför får man väl bara anta att det var en summa som personen var beredd att bli av med helt enkelt.
Så skriver en okunnig person! Inte för att jag är någon expert vad gäller narkotikapriser, men jag tror knappast att ett kilo cannabis kostar närmare 100.000:- (vilket det skulle göra enligt din bedömning). Snarare kostar cannabiset bara tiondelen av det i grossistledet, jag skulle tippa omkring 10.000:-/kg.
Experter får gärna korrigera mina uppgifter! Men hur som helst, knappast tjänade ligan 6.000.000:-/mån! Det kan finnas flera orsaker till varför sådana här personer har så mycket cash liggande. En viktig orsak är nog, att det blivit svårare att placera illegalt intjänade pengar.