Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-07, 20:27
  #1
Medlem
Airwave92s avatar
Jag undrar vad som är det absolut värsta som kan hända på cannabisrökning

Jag har testat en gång innan men det borde egentligen inte räknas eftersom jag bara tog 2-3 bloss och inget speciellt hände, tänkte ge det ett nytt försök nu men har haft en form av depression senaste åren så undrar om det kan påverka ruset

Stämmer det att man kan få en livslång psykos? eller är det något som går över efter nån en tid t.ex en månad?
Citera
2015-07-07, 20:29
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Stämmer det att man kan få en livslång psykos? eller är det något som går över efter nån en tid t.ex en månad?

Visst skulle det kunna hända, men det är extremt osannolikt.
Citera
2015-07-07, 20:31
  #3
Medlem
Cykablyet323s avatar
Men nej. Visst du kan få psykos men det handlar om rökning i stora mängder över en lång tid. Man kan få psykos av precis allt, till och med kaffe.

Det värsta som kan hända är att du bli nojjig och får för dig saker och för monologer med dig själv hur illa situationen är. Allt sitter dock i huvudet och om man verkligen försöker så kan man behålla sin rationella sida och "override" nojjan genom att tänka rationellt. Känner du att det är halvjobbigt så gå bara och lägg dig i en säng och blunda så kommer du att somna på några minuter.
Citera
2015-07-07, 20:33
  #4
Medlem
Paddington75s avatar
Det mesta du hört är skrämselpropaganda. Går det åt fel håll kanske du blir lite nojjig på sin höjd.

De extremfall det slår slint för frågar föga på forum om riskerna i förhand.
Citera
2015-07-07, 20:36
  #5
Medlem
smurflers avatar
Att du på grund av nedsatt omdöme skadar dig själv, typ ramlar ned från balkong eller går ut framför en bil. Men där är alkohol mycket värre, för att sätta det i perspektiv.
Citera
2015-07-07, 20:39
  #6
Medlem
loliravers avatar
Jag är ganska säker på att cannabis är en ganska så farlig drog, den orsakar hjärnskada vis första blosset och det är troligen anledningen till att pundarna/förlorarna fortsätter med det.
Citera
2015-07-07, 20:40
  #7
Medlem
Scarabeos avatar
Du kan äta alldeles för mycket mat/godis/snacks så du blir körd i magen dagen efter. Rök en indica strain istället för sativa om du är så färsk som du säger. Have fun
Citera
2015-07-07, 20:42
  #8
Medlem
Cykablyet323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
Att du på grund av nedsatt omdöme skadar dig själv, typ ramlar ned från balkong eller går ut framför en bil. Men där är alkohol mycket värre, för att sätta det i perspektiv.

Man blir överlag väldigt försiktig efter man rökt, oftast är man inte sådär jättesugen på att hänga ifrån balkongräcken eller springa ut i gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Jag är ganska säker på att cannabis är en ganska så farlig drog, den orsakar hjärnskada vis första blosset och det är troligen anledningen till att pundarna/förlorarna fortsätter med det.

Folk skiter i vad du tror. Du kanske kan bidra med källa?
Citera
2015-07-07, 20:54
  #9
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NRP
Visst skulle det kunna hända, men det är extremt osannolikt.

Även om man har svagaste psyket nånsin?

Citat:
Ursprungligen postat av Cykablyet323
Men nej. Visst du kan få psykos men det handlar om rökning i stora mängder över en lång tid. Man kan få psykos av precis allt, till och med kaffe.

Är det bekräftat att detta bara händer vid stora mängder under lång tid? Jag menade mer ifall man kan få livstids psykos utav att bara röka ett få antal gånger, men det kan man alltså inte?

Tack för att bra svar f.ö

Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
Att du på grund av nedsatt omdöme skadar dig själv, typ ramlar ned från balkong eller går ut framför en bil. Men där är alkohol mycket värre, för att sätta det i perspektiv.

Alkohol är jag väldigt van vid och det är ju sant att vad som helst kan hända på fyllan, men man blir väl inte lika borta på cannabis som man blir på alkohol? Utgår från att man är redigt full och i närheten av att däcka t.ex

Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Du kan äta alldeles för mycket mat/godis/snacks så du blir körd i magen dagen efter. Rök en indica strain istället för sativa om du är så färsk som du säger. Have fun

Så indica är alltså mer safe för en nybörjare kan man säga? Tack för tipset
Citera
2015-07-07, 20:56
  #10
Medlem
Cykablyet323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92



Är det bekräftat att detta bara händer vid stora mängder under lång tid? Jag menade mer ifall man kan få livstids psykos utav att bara röka ett få antal gånger, men det kan man alltså inte?

Tack för att bra svar f.ö


Nej.
Citera
2015-07-07, 21:08
  #11
Avstängd
Det känns som en dum idé att noja så mycket innan du röker. Riskerna är små. Du kommer inte få en psykos. Du kommer inte dö. (Inte av en spliff ialf, men kanske ett flygplan störtar på ditt hus)

Bara ta det lugnt och rök. Finns en risk att du inte kommer känna nånting första gången.

Det värsta som kan hända är att du blir snurrig och illamående. Isf bara lägg dig ner och blunda i 20 minuter så går det över.

Undvik att blanda med alkohol första gången. Den kicken blir väldigt annorlunda och mer intensiv än en ren cannabiskick.
Citera
2015-07-07, 21:09
  #12
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykablyet323
Man blir överlag väldigt försiktig efter man rökt, oftast är man inte sådär jättesugen på att hänga ifrån balkongräcken eller springa ut i gatan.



Folk skiter i vad du tror. Du kanske kan bidra med källa?

http://www.medicaldaily.com/marijuan...nfirmed-241869
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback