Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-27, 21:54
  #133
Medlem
Citat:
Den friande domen mot mamman som åtalades för mordförsök på sitt spädbarn överklagas till hovrätten.
Åklagarna anser att tingsrätten har gjort en felaktig bedömning av bevisningen i målet och anser att samtliga 31 åtalspunkter är styrkta, bland annat genom videoövervakning.

I överklagan begärs anstånd till och med den 16 september på grund av semestrar och målets omfattning.

http://www.unt.se/start/dom-mot-mord...s-4314717.aspx
Citera
2016-07-30, 15:30
  #134
Medlem
Vilket hemskt fall! Jag är halvvägs genom del 2 av FUP:en, svårt att se att mamman blev friad i det här läget men herregud. Pappan verkar skum också, konstigt att inte vilja samarbeta trots begärd second opinion?
Citera
2016-07-30, 18:35
  #135
Medlem
Hur kan hon ha blivit friad?!
Speciellt efter att ha googlat hur länge man kan kväva ett barn och sjukvården bekräftar att barnet inte är sjukt utan troligtvis blir kvävd.

Jävla vidriga människa!
Hoppas någon kväver henne så hon får känna hur det känns.
Citera
2016-08-08, 09:05
  #136
Medlem
Helsingborg1s avatar
Jag har läst i genom det mesta av fupen. Jag måste säga att när domen kom så blev jag helt tom..31 åtalspunkter. Försöker mörda sitt barn , och åklagaren har en slam dunk. Och missar!! Jag vet inte vad som gick fel här? Är det någon som kan förklara för mig. Är det någon som kan berätta hur mamman , och barnet träffas nu?
Citera
2016-08-16, 09:11
  #137
Medlem
Spettishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg1
Jag har läst i genom det mesta av fupen. Jag måste säga att när domen kom så blev jag helt tom..31 åtalspunkter. Försöker mörda sitt barn , och åklagaren har en slam dunk. Och missar!! Jag vet inte vad som gick fel här? Är det någon som kan förklara för mig. Är det någon som kan berätta hur mamman , och barnet träffas nu?

Hur de träffas? Ja de lever som en "normal" familj, hennes man stöttade henne genom hela processen. Jag har läst det mesta om fallet och är så förbryllad över att hon friades.
Citera
2016-11-20, 20:37
  #138
Medlem
prostinnans avatar
Dags för hovrätten i januari. 33 dagar avsatta. Ju mer jag tänker på detta desto mer fundersam blir jag. Ingen ny bevisning har förts fram hittills. Vad tror vi om den här vändan då?

http://unt.se/uppland/uppsala/over-3...n-4445138.aspx
Citera
2016-11-21, 01:05
  #139
Medlem
Jag hoppas att barnet (barnen) har blivit LVU:at?
Citera
2017-01-27, 12:58
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purrloin
Jag hoppas att barnet (barnen) har blivit LVU:at?

Jag tror inte det. Pappan var/är inte misstänkt för något o lille C har bott med honom hela tiden. Nu har nog rättegången mot mamman startat, den skulle börja i mitten av januari och hålla på i ca 1mån. Hoppas verkligen åklagaren gör ett bättre jobb denna gång. Har läst FUB och fattar inte hur man kunde sabba bort sig så galet mycket att mamman gick fri....
Citera
2017-02-06, 20:39
  #141
Medlem
tekirchs avatar
Något nytt?
Citera
2017-02-16, 00:07
  #142
Medlem
Läst FUP. Hon är skyldig och bör inte få ha sina barn i närheten oövervakad någonsin mer. Någon som vet mer om hur fallet går just nu?
Citera
2017-02-16, 12:13
  #143
Medlem
Uppdatera oss hur det går någon?
Citera
2017-02-16, 16:10
  #144
Medlem
hum.by.666s avatar
Rättegången skulle ha börjat onsdagen den 18 januari 2017 men ställdes in i sista stund. Bakgrunden är att de nya expertutlåtanden som åklagarna begärt inte blivit färdiga i tid.
– Vi har kommit fram till att det inte är lämpligt att inleda huvudförhandlingen innan alla förundersökningsåtgärder är avslutade, säger Annika Åkerlind som är hovrättens referent i målet.

Målet är nu i stället att rättegången, med nya expertutlåtanden, ska inledas i höst. Hovrätten fattade sitt beslut sedan kvinnans försvarare anfört så kallat hinder för rättegången.

http://www.unt.se/nyheter/uppsala/ra...d-4507704.aspx
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback