Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-30, 11:21
  #13
Medlem
Sålde min bil till dem, den hade VÄLDIGT många brister, läckte bensin, läckte servoolja, en dörr som knappt funkade, mycket rost, missljud från motorn, framlysen som knappt lös och var spruckna och tusen andra fel samt att den var sista besiktningsdatum innan körförbud typ 15 dagar efter försäljningen och den skulle inte gått igenom i det skicket den var i, och skatten skulle betalas en månad senare så slapp även den. Blev erbjuden 17k på nätet och fick 12k för den, hade jag sålt den privat hade jag troligtvis fått runt 13-15k för den, för mig var det lätt värt att sälja till dem då jag behövde få loss pengarna till en ny och tre bilhandlare hade nekat mig att byta in den, och den hade alldeles för många fel för att jag skulle orka sälja privat.
Citera
2017-09-13, 08:52
  #14
Medlem
Fick en värdering på 112 000 kr för min bil via dem på nätet men när "kontrollen" av bilen som bedömdes vara i nyskick var gjord blev den 80 000 kr istället..... Slösad tid & bensin i mitt fall iaf.
Citera
2019-07-16, 18:25
  #15
Medlem
Jag blev erbjuden 21000 kr på nätet, när vi kom dit erbjuden 2132kr
Citera
2019-07-16, 18:28
  #16
Medlem
HVIT.s avatar
Det är scam. En polares bil värderades till 55000, väl där 12500 Kanske var den värd 30-35 K
Han sålde den privat för 29000 en månad senare.
Citera
2019-07-16, 22:10
  #17
Medlem
Lumbagos avatar
Vad ett föremål är värt, är väl hur mycket någon är villig att betala?

Jag sålde en halvgammal Volvo till Viköperdinbil i våras.
Köpesumman var helt okej, och bemötandet var korrekt. Efter någon dag fanns pengarna på mitt konto, helt utan krångel. Så jag ger stor tumme upp!
Bilen hamnade sedan hos någon Mohammed, som verkade ha kontoret på fickan. Följde hans annonsering, och priset sjönk allteftersom. Han gjorde inte den superdeal, som han hade väntat sig.

Ligger denna tråden egentligen rätt?
Fyll gärna på med mer info om företaget. De har verksamhet i många av Europas länder. I Tyskland är de riktigt stora, med mer än 120 stycken filialer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback