Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-07-23, 18:10
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jahadu serics....

Du har alltså en son i femårsåldern och kompisen är i samma ålder. Kompisen kommer och frågar om din son vill följa med till djurparken nästa dag. Glatt ger du ditt godkännande och skickar med kompisen pengar.

Det slog dig inte att du kunde ha kontaktat kompisens föräldrar och frågat om det verkligen fanns ett erbjudande? Det slog dig inte att det hela kunde ha varit kompisens idé och att föräldrarna inte ens visste om att din son blev tillfrågad?

Och vad var det för vits med att skicka med kompisen pengar? Du hade väl lika gärna kunnat skicka med din son pengarna nu på morgonen?


håller helt klart med!
Citera
2015-07-27, 22:41
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Skriv av detta som läropengar.
Aldrig mer pengar till Malte & c, minska sonens umgänge med honom ("vi växte ifrån varandra").




Kan bara hålla med dig.
Själv skulle jag aldrig skickat iväg en femåring med 300 spänn + en rygga på de lösa bolinerna..
Man måste kolla upp läget före! Med de vuxna, alltså.
Har en son, nu är han 14, men f.f känns det som att man måste kolla av med föräldrar före någon ev. gemensam grej.....Det handlar inte om att ge dem "mindrevärdeskomplex" utan mer om att ALLA ska vara överens om pengar, klockslag, etc. Låt gärna barnet delta i den diskussionen och checka att budskapet gått in så att säga...
Citera
2015-08-24, 13:37
  #63
Medlem
Superkissekattens avatar
Hur har det gått nu då? Med pengarna och allt? Blev gårdsfesten av? Pratade ni? Du ska ha beröm för ditt tålamod. Jag hade tyvärr tappat fattningen totalt på stackarna.
Citera
2015-09-03, 07:44
  #64
Medlem
NUKEWARs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jahadu serics....

Du har alltså en son i femårsåldern och kompisen är i samma ålder. Kompisen kommer och frågar om din son vill följa med till djurparken nästa dag. Glatt ger du ditt godkännande och skickar med kompisen pengar.

Det slog dig inte att du kunde ha kontaktat kompisens föräldrar och frågat om det verkligen fanns ett erbjudande? Det slog dig inte att det hela kunde ha varit kompisens idé och att föräldrarna inte ens visste om att din son blev tillfrågad?

Och vad var det för vits med att skicka med kompisen pengar? Du hade väl lika gärna kunnat skicka med din son pengarna nu på morgonen?

Tack!

Finns alltid tre versioner. Din son, deras son och sanningen.
Citera
2015-09-04, 03:09
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serics
Hej! Min son har en grannkompis som han umgås med nästan varje dag, Jag och kompisens föräldrar har inte direkt så mycket kontakt (dom vill inte ha något med mig att göra som ni kan se i en tråd jag tidigare gjort) (FB) Sonens kompis Mamma flippade ut . Igår så kom deras son "Malte" ner till oss och frågade mig om min son fick följa dom till den lokala Djurparken. Min första tanke var "åh vad kul nu kanske dom vill gräva ned stridsyxan" och min son blev naturligtvis jätteglad när jag sa att han fick följa, igår vid 20 tiden när "Malte" gick hem så skickade jag med honom 300 kr som han skulle ge till sina föräldrar vilket skulle räcka till både inträde och fika. Jag packade en ryggsäck åt honom med ombyteskläder osv och ställde den vid dörren så att allt skulle vara redo när min son vaknade idag, Nu idag för 30 min sedan så ringde jag till dem och tänkte höra vilken tid dom skulle åka men fick inget svar och därför gick jag upp och plingade på dörren men ingen var hemma. Dom har alltså åkt utan min son som nu är helt förkrossad (inte just för att det inte blir någon djurpark utan för att dom bara sket i honom). Nu till frågan hur fan jag ska göra då jag egentligen bara vill ringa och fråga vad i helvete dom håller på med och att jag vill ha tillbaka mina 300 kronor men då hennes man hotade mig förra gången jag konfronterade dom så vet jag inte riktigt vad jag ska säga.. Vad säger ni flashback ska jag köra hårt mot hårt?

jag har läst ddnna och din förra tråd.. det du borde göra är att bara glömma dina pengar, för att sedan få malte att berätta för fröken att "pappa tar mig på snoppen med munnen" eller något. detta kanske tar ett tag, men oas vad du än väljer så kan du glömma dina pengar.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback