Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-15, 18:13
  #13
Medlem
Många många år sedan jag läste böckerna men jäklar vilken nostalgitripp! NPH gör en fantastisk Greve Olaf, bättre än Carrey skulle jag säga som nästan var lite för larvig i filmen.
Gillar serien, förståeligt att man kortat ner det väldigt mycket då 13 böcker hade varit väldans mycket material att täcka. De viktigaste delarna finns fortfarande med och jag tycker man har gjort ett fenomenalt jobb med att fånga känslan och miljön från böckerna!

Edit: Måste ju förresten varit ett medvetet val att tillsätta en skådespelare i rollen som Violet som är kusligt lik en ung Emily Browning som spelade samma roll i filmen!
Citera
2017-01-15, 19:48
  #14
Medlem
Bushsweedes avatar
Ser ut som ett fan har gjort en dålig kopia på filmen..

Detta borde ju nästan gå att stämma av produktionsbolaget bakom filmen, så vida det inte är samma producent förstås..

Detta är ju inte en annan tolkning utav Lemony Snickets, utan mer eller mindre en rak kopia av filmen och dess karaktärer.

Se filmen och skit i den här stinkkorven.
Citera
2017-01-25, 14:34
  #15
Medlem
MartinStLouiss avatar
Barnen passar bra i sina roller, men det känns som att serien försöker för mycket med att vara lite udda.
Citera
2017-05-23, 21:21
  #16
Medlem
Jag är lite besviken över att det är en barnserie, det hade varit häftigt med en vuxenversion.

Jag ser första avsnittet just nu. Jag vet inte hur NPH är som Olaf, men han måste tacka sin lyckliga stjärna att Carreys fans har övergett honom för tillfället.
Citera
2018-03-30, 12:12
  #17
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Om det är nån som är intresserad så är säsong 2 ute med 10 program.
Citera
2018-04-15, 16:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Om det är nån som är intresserad så är säsong 2 ute med 10 program.

Och det verkar som att det skall även komma en tredje säsong, visserligen inte förrän någon gång nästa år.

Själv har man precis börjat se säsong 2 och än så länge delade meningar om den.
Citera
2018-04-15, 16:57
  #19
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Och det verkar som att det skall även komma en tredje säsong, visserligen inte förrän någon gång nästa år.

Själv har man precis börjat se säsong 2 och än så länge delade meningar om den.

Jag har en 3/10 på den här, och lagt den i malpåse.
Men tack för tips.
__________________
Senast redigerad av DragonOnWall8 2018-04-15 kl. 17:02.
Citera
2018-04-16, 15:57
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jag har en 3/10 på den här, och lagt den i malpåse.
Men tack för tips.

Har bara sett tre avsnitt och än så länge håller jag med ditt betyg.
Den enda som för min del gör serien bra är Sunny, inte så bra i denna säsongen än så länge men det kanske kommer.
Var roligare i filmen och första säsongen.
Citera
2018-04-17, 12:58
  #21
Medlem
jag har sett samtliga avsnitt och tyckte det var en riktig underhållande serie ser fram mot säsong 3
Citera
2018-04-20, 17:35
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epson740
jag har sett samtliga avsnitt och tyckte det var en riktig underhållande serie ser fram mot säsong 3

Med tanke på hur säsong 2 slutade så vet man vad säsong 3 kommer att börja med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback