• 9 411 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 583 736 inlägg
2016-12-19, 08:14
Medlem
Något proffs inne som kan förklara det här med double jump aerials? Jag flyger runt som en jävla idiot varje gång jag dubbelhoppar in i ett flygskott. Är less på att bli mordhotad av mina lagkamrater.

Vanliga aerials kan jag pricka av utan problem men så fort bollen är över ribban och jag har ingen chans att gå på ett "flip shot" i luften så är jag körd.
Citera
2016-12-19, 08:36
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proteindryck
Något proffs inne som kan förklara det här med double jump aerials? Jag flyger runt som en jävla idiot varje gång jag dubbelhoppar in i ett flygskott. Är less på att bli mordhotad av mina lagkamrater.

Vanliga aerials kan jag pricka av utan problem men så fort bollen är över ribban och jag har ingen chans att gå på ett "flip shot" i luften så är jag körd.

Kolla massa tuts på youtube och öva. Youtube lär utbilda dig mer inom ämnet än flashback

Grejjen med aerials överlag är att de är sjukt svårt helt enkelt. Jag har fortfarande svårt för dom ibland, och jag ligger på level 59 nu. Det tar tid!

Training kan också vara bra, men något som jag lärde mig sent var att ditt andra hop i luften kan bara göras en (eller två?) sekunder efter att du har gjort de första hoppet. Sen så är det jävligt bra om man kan rotera bilen i luften (X på 360 kontroll) så att den främre delen av bilen touchar bollen då den delen ger mest kraft.

Annars kolla youtube, speciellt

https://www.youtube.com/user/SubParButInHD
Citera
2016-12-20, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Kolla massa tuts på youtube och öva. Youtube lär utbilda dig mer inom ämnet än flashback

Grejjen med aerials överlag är att de är sjukt svårt helt enkelt. Jag har fortfarande svårt för dom ibland, och jag ligger på level 59 nu. Det tar tid!

Training kan också vara bra, men något som jag lärde mig sent var att ditt andra hop i luften kan bara göras en (eller två?) sekunder efter att du har gjort de första hoppet. Sen så är det jävligt bra om man kan rotera bilen i luften (X på 360 kontroll) så att den främre delen av bilen touchar bollen då den delen ger mest kraft.

Annars kolla youtube, speciellt

https://www.youtube.com/user/SubParButInHD
Tackar. Ska kika.
Sistnämnda där med roteringen alltså air rolls förstår jag inte. Själva impacten ändras ju vilken del av bilen som träffar. Men när jag gör airrolls så är bilen i stillastående position i luften. Freestyle kallas det va? Har det någon påverkan annat än att det ser "coolt" ut?
Citera
2016-12-21, 08:50
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proteindryck
Tackar. Ska kika.
Sistnämnda där med roteringen alltså air rolls förstår jag inte. Själva impacten ändras ju vilken del av bilen som träffar. Men när jag gör airrolls så är bilen i stillastående position i luften. Freestyle kallas det va? Har det någon påverkan annat än att det ser "coolt" ut?

Håller du in X knappen på en 360 kontroll medans du är i luften så kan du rotera din bil till höger och vänster med joysticken. Kombinera detta med framåt rotationen av samma joystick utan att knappen hålls i för att alltid ta bollen med den främre delen av din bil.
Citera
2017-01-31, 02:40
Medlem
pepsi haxs avatar
När man kommer in i en match och de står 0-1 och man vänder med hattrick 3-1 och mitt lag börjar spela mot mig genom att köra in i mig och bara jagar mig...torsk på 3-4..
Citera
2017-01-31, 07:46
Medlem
Extreamt positivt överraskad av denna titel!
Citera
2017-04-15, 03:29
Medlem
Ja är i bronsdivision 1. Ja kommer aldrig ur den. De står bara att jag "tier" varje gång ja vinner. Jag vann 9 på raken idag, men gick inte upp över huvud taget.... "tier" varje gång.... Har det fastnat? Någon som vet vad man gör åt de ?
Citera
2017-07-08, 02:42
Medlem
Hwals avatar
Älskar rocket league och nya updaten men börjar tröttna på att man blir kallad noob så fort man missar en boll och det utav folk som heller inte är speciellt bra. Är ju bara i silver III så vad förväntar de liksom.
Citera
2017-07-08, 20:14
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Älskar rocket league och nya updaten men börjar tröttna på att man blir kallad noob så fort man missar en boll och det utav folk som heller inte är speciellt bra. Är ju bara i silver III så vad förväntar de liksom.
Spelar du endast competitive? Jag tycker folket där är värst, även om dem också finns på de vanliga spellistorna.

Ännu värre är det när nötterna slutar att försöka vinna när man ligger under med ett eller två mål, samt börjar spela för det andra laget.

Jag tycker också mycket om rocket league men det tycks ha blivit mer och mer toxic.

Ett tips är att stänga av textchatten om det endast var det du syftade på, jag kan iaf njuta mer av spelet när chatten är avstängd.
Citera
2017-08-19, 21:05
Medlem
Hej allihopa!

Jag har startat en klan på GamerLink för Rocket League på PS4.

Rekommenderar att ladda ner appen och gå med i klanen! Perfekt för att hitta nya lagkamrater och perfekt för er som gillar trading.

Vi kommer kunna anordna turneringar och tävlingar för dom som vill!

Klanen heter : RL - Sverige

Välkomna!
Citera
2017-10-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelEB
Hej allihopa!

Jag har startat en klan på GamerLink för Rocket League på PS4.

Rekommenderar att ladda ner appen och gå med i klanen! Perfekt för att hitta nya lagkamrater och perfekt för er som gillar trading.

Vi kommer kunna anordna turneringar och tävlingar för dom som vill!

Klanen heter : RL - Sverige

Välkomna!

Är denna klan fortfarande aktiv?
Vad har den för clantag eller vad det heter, för hittar inte den när jag letar efter klaner.
Citera
2017-10-07, 07:14
Medlem
Hamprs avatar
Om någon vill köra på PC (2v2 comp) så skicka ett PM, skills är inte ett krav.. vill bara ha någon att spela med, min rank är någonstans över guld. 800 timmar spelade..
Citera