Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-05, 20:49
  #1
Medlem
Redredwines avatar
Hej,

Jag och en polare har länge velat åka ner till Australien och vara där tre-fyra veckor.
Vi tänkte bara ha kul, surfa, festa och bara leva livet.

Nu är min fråga till er, vart ska man åka och vilken tid på året är det bäst tryck?
Vad behövs det för budget? Vi tänkte ta med oss 25-30k, räcker det?
Klubbar? Boende? Hur tar man sig runt? Vart är det mest fest?
Vi tänkte åka antingen i November-December eller Februari-Mars.

Har läst igenom några trådar här på FB och hittar mest svar om man ska vara där och jobba.

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Citera
2015-07-05, 20:57
  #2
Medlem
Leva livet på mindre än 1000kr per dag?

Jag hade dubblat summan. Ska du ändå åka halva jorden ska du ju inte snåla.
Citera
2015-07-05, 21:29
  #3
Medlem
Redredwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zehaddict
Leva livet på mindre än 1000kr per dag?

Jag hade dubblat summan. Ska du ändå åka halva jorden ska du ju inte snåla.

Haha nej absolut, vi kan ju lägga mer om det behövs. Jag sa bara någon siffra, jag vet ju inte hur det dyrt det är där borta.
Citera
2015-07-05, 22:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redredwine
Haha nej absolut, vi kan ju lägga mer om det behövs. Jag sa bara någon siffra, jag vet ju inte hur det dyrt det är där borta.
Ska ni åka östkusten?
Buss går utmärkt. Att bo på motell är smidigt och bra för att träffa folk på.
Citera
2015-07-07, 19:53
  #5
Medlem
Redredwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zehaddict
Ska ni åka östkusten?
Buss går utmärkt. Att bo på motell är smidigt och bra för att träffa folk på.


Ja precis, Byron bay är som förslag.
Citera
2015-07-18, 10:33
  #6
Medlem
Var själv i Australien i 8 månader och reste runt en hel del. Det är väldigt lätt att ta sig runt i Australien med bussar. Greyhoundbus åkte vi en hel del med, dom är bra.

Jag gillade Cairns extremt mycket! Där är en härlig stämning med häng runt en stor pool som kallas Lagunen om dagarna och fest på kvällar och nätter. Vi var på en hel del utflykter när vi var i Cairns också. Kan rekomendera Riverrafting på Tully river, en tur som hette Uncle Brian och en tur upp till Cape Tribulation. Cape Tribulation är rena paradiset! Kan läsa om vår tid i Cape Tribulation Här. Här är även lite om vår Uncle Brians tur.

Syden ytycker jag inte man ska missa heller. Att gå runt i parkerna i Sydney är grymt skönt. Bara hänga och kolla på folk och ta det lugnt.

Rekommenderar att bo på hostel för att träffa många härliga människor.

Hoppas detta kan hjälpa lite
Citera
2015-07-19, 03:20
  #7
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvall
Var själv i Australien i 8 månader och reste runt en hel del. Det är väldigt lätt att ta sig runt i Australien med bussar. Greyhoundbus åkte vi en hel del med, dom är bra.

Jag gillade Cairns extremt mycket! Där är en härlig stämning med häng runt en stor pool som kallas Lagunen om dagarna och fest på kvällar och nätter. Vi var på en hel del utflykter när vi var i Cairns också. Kan rekomendera Riverrafting på Tully river, en tur som hette Uncle Brian och en tur upp till Cape Tribulation. Cape Tribulation är rena paradiset! Kan läsa om vår tid i Cape Tribulation Här. Här är även lite om vår Uncle Brians tur.

Syden ytycker jag inte man ska missa heller. Att gå runt i parkerna i Sydney är grymt skönt. Bara hänga och kolla på folk och ta det lugnt.

Rekommenderar att bo på hostel för att träffa många härliga människor.

Hoppas detta kan hjälpa lite

Dock kan man ju inte surfa Cairns...
Citera
2015-07-23, 12:33
  #8
Medlem
Många gånger är faktiskt flyg billigare än bussar iaf när tiger airways fanns. värt att kolla in www.tigerair.com Ni sparar iaf grymt många timmar :)
Citera
2015-07-24, 10:32
  #9
Medlem
Redredwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvall
Var själv i Australien i 8 månader och reste runt en hel del. Det är väldigt lätt att ta sig runt i Australien med bussar. Greyhoundbus åkte vi en hel del med, dom är bra.

Jag gillade Cairns extremt mycket! Där är en härlig stämning med häng runt en stor pool som kallas Lagunen om dagarna och fest på kvällar och nätter. Vi var på en hel del utflykter när vi var i Cairns också. Kan rekomendera Riverrafting på Tully river, en tur som hette Uncle Brian och en tur upp till Cape Tribulation. Cape Tribulation är rena paradiset! Kan läsa om vår tid i Cape Tribulation Här. Här är även lite om vår Uncle Brians tur.

Syden ytycker jag inte man ska missa heller. Att gå runt i parkerna i Sydney är grymt skönt. Bara hänga och kolla på folk och ta det lugnt.

Rekommenderar att bo på hostel för att träffa många härliga människor.

Hoppas detta kan hjälpa lite

Tack som fan! Ska kolla in detta, verkar vara precis vad vi är ute efter.
Om det inte finns surfing så är det ingen biggie, man kan ju ta det i någon annan stad eftersom vi ändå tänkt åka runt lite.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2591345

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback