Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-04, 23:03
  #1
Medlem
Hallå!

Jag var alldeles för girig i måndags och åt kokheta rotgrönsaker! Fick då ett djupt och jävligt brännsår på insidan av kinden, ungefär som en femkrona, placerat precis vid tandraden.

Det gör konstant ont, jag har svårt att äta eller dricka. Jag undrar om någon har tips på vad jag kan göra för att döva smärtan eller få det att läka snabbare?
Citera
2015-07-04, 23:11
  #2
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empdb
Hallå!

Jag var alldeles för girig i måndags och åt kokheta rotgrönsaker! Fick då ett djupt och jävligt brännsår på insidan av kinden, ungefär som en femkrona, placerat precis vid tandraden.

Det gör konstant ont, jag har svårt att äta eller dricka. Jag undrar om någon har tips på vad jag kan göra för att döva smärtan eller få det att läka snabbare?
Skölj munnen med hexident 1mg/ml. Bedövningssalva finns att köpa på apotek så som lidocainsalva/xylocainsalva vilket kan lindra. Vanliga värktabletter fungerar också.
Citera
2015-07-04, 23:26
  #3
Medlem
Taaack! Det smakar apa i munnen och läpparna är bortdomnade, men fan vad ljuvligt att inte ha konstant smärta. Trodde inte man kunde ha det i munnen.
Citera
2015-07-04, 23:38
  #4
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empdb
Taaack! Det smakar apa i munnen och läpparna är bortdomnade, men fan vad ljuvligt att inte ha konstant smärta. Trodde inte man kunde ha det i munnen.

En fördel är ju också att det läker snabbt för att det är i salivet hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback