Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-07-04, 21:52
  #25
Medlem
Baalzamons avatar
Ungefär som en bekant berättade om från sin tid på en bensinstation. En dam var inne och köpte n liter motorolja. En liten stund senare kom hon in och köpte en liter till. Sedan hände det igen och då frågade han vad hon grejade med. Då höll hon också på att fylla upp till kanten på oljelocket.
Citera
2015-07-04, 22:48
  #26
Medlem
Men TS då - även din bil har väl oljsticka?

På jänkarV8or med filter lägger man i max 6 liter
Citera
2015-07-04, 23:18
  #27
Medlem
Man får ju verkligen vara glad att inte TS jobbar som flygmekaniker

10 liter olja


Jag lovar att det skummat REJÄLT när vevstakarna plaskade omkring där. Är också tämligen säker på att vevhus ventilationen fått jobba rejält...........och en katalysatror som inte funkar längre samt läckage vid till vevaxeltätningarna.

Annars är nog allt bra.
Citera
2015-07-05, 12:01
  #28
Medlem
dwgs avatar
Haha fyllde du på tills det rann över 😁

Ska man göra skälv så läser man på..
Citera
2015-07-05, 13:58
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Antingen driver TS med oss eller så kan man ju undra lite varför man inte rent spontant häller i ungefär lika mycket olja som man tappade ur....
Eftersom TS inte svarat o alla andra redan gett komentarer om mängden så tänker jag spekulera.
Antar Att TS köpt en 10-liters dunk på tex Biltema. Sedan har har i ren okunskap hällt i alltihop i tron att det är portionsförpckning.
Jag själv gjorde det omvända när jag var ung o hällde i 4 liter då dunken innehöll det. Hade inte en aning om att olika motorer krävde olika mängd. Det var min syster som lånade bilen o kollade stickan
Citera
2015-07-05, 18:01
  #30
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon