Citat:
Ursprungligen postat av
M18A1-Claymore
För att ingen gör just detta, allt sitter i ditt huvud och det kanske är svårt att inse att du inte är så viktig att någon organisation skulle lägga ens en minimilön på att förfölja dig.
Svårare än så är faktiskt inte förklaringen.
Det gick inte ens hålla en avsugning i ovala rummet hemlig där det endast var 2 personer, hur tänker du att det går att hålla en superorganisation som lägger enorma resurser på att förfölja tusentals?
Fundera på hur många det skulle ta att dygnet runt pinpointa en person varenda sekund på varenda plats så som ni påstår och multiplicera det med antalet stollar som tror de är utsatta för just detta.
Blir det rimligt då att den mängden människor skulle kunna hållas hemlig?
Blir det rimligt att X-antal människor inte vet vart de får sin lön ifrån?
Blir det rimligt att Skatteverket inte skulle fundera på hur en helt arbetslös som inte nyttjar bidrag klarar av en dag i samhället?
Så mitt råd är att söka för dessa vanföreställningar innan de utvecklas till psykisk sjukdom.
Din förklaringsmodell är bra på många sätt.
Det jag vill fråga dig är följande: varför tror du att detta fenomen förekommer? Psykisk sjukdom? Det förklarar dock inte varför så många människor världen över har fått
exakt samma vanföreställningar, oberoende av varandra...? Eller är det jag som missat något...? Detta fenomen är ju helt nytt, sett till världshistorien, och därför desto mer svårbegripligt. Även om man antar att det beror på psykisk sjukdom, förklarar det ju inte att massor av människor världen över har samma upplevelse, oberoende av varandra?
Är det någon mer som tänker ungefär som jag?
Jag är faktiskt helt konfunderad av detta fenomen... finns en person i min närhet som säger sig vara T.I. Vet inte hur jag ska hjälpa honom ....
Förtydligande: jag kritiserar inte ditt perspektiv, är mest nyfiken på vad du och de som läser tråden har för åsikt om detta?
PS. Jag påstår inte att jag är en T.I.