Citat:
Ursprungligen postat av
Trintignant
Du verkar minst sagt haft extrem otur eftersom du råkat veta för mycket om något samt också haft den typen av agenter runt dig på en arbetsplats. Om det är som du säger och åklagaren lägger ned det så pass snabbt har åtminstone jag svårt att tro att du kan få rätt övh. Ord står ju mot ord, dessa lär hålla varandra om ryggen, förneka uppenbara brott och förklara att det hela annars gjordes i utredningssyfte. Har man oturen att bli föremål för den här typen av utredningar så finns det mig veterligen inget sätt att få upprättelse.
Enda sättet om de eller några i deras gäng fortsätter efter så pass många år är att agera som vanligt som den icke brottsliga person som man är och bara ignorera eventuella försök till provokationer, om sådana fortlöper. Det är vad jag tror i alla fall.
Saken är den att jag skyddade dessa först genom att inte nämna dem, jag tom tränade på att inte minnas namn , raderade sim kort etc , men sedan kom allvarligt hot och jag började fundera på vad de ville. En verkade rädd för internutredningen och följande års händelser funderade jag på om de var
IU utredning av dessa som de riktade in på mig. Men förstått att det var samma grupp hela vägen.
Ena mordförsöket inträffade några månade innan två mord och många skadade på en adress. På den adressen hade en som dessa hotat varit bara kort innan.
Mordförsöken innan på mig var ju lätta att tänka "ÄH olycka" om, man var redo på att något skulle hända och om man ligger i skyttegrav i krig och försvara hemlandet så inte anmäler man varje skott mot en som mordförsök.
Men i och med morden alldeles för nära den jag fått hotad så började jag funder lite mer på dessa tidigare händelser där jag varit nära att mista livet på grund av andras ageranden , om hoten varit allvarligt menade.
De har redan backat upp varandra med åtgärder , som jag tvingats tex klaga på till JO , och då det går bra för mig på arbeten så ser de till att det blir problem. Just dessa senare händelser har jag på band och bild och nya personer som ljuger för en och om en.
Ska kontakta europeiska tidningar så att det blir lite fart på detta, de vet numera att svensk media inte gör något olovandes av husbonden.
Man har pratat om mig för vissa , tex ett uppmärksammat mord sent 90-tal som skedde där mitt bråk började frågade en känd advokat mig om vid ett tillfälle ett par år senare. Jag hade inte nämnt något om vad jag varit med om så den informationen hade han fått från annat håll.
Förmodligen måna om informatörer och infiltratörer som ska skyddas så jag blev inte heller kallad på några förhör runt det mordet och jag hade ju bara mitt bråk att tillföra, och då möjligen att det började fråga mig om jag ville bli infiltratör.
Såg på tv nyligen om infiltratörer och man sade att en del hade förvunnit och då troligen mördade av kriminella, mord är kriminellt så har man förhört någon polis eller infiltratör om de varit delaktiga i morden?