Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-25, 07:08
  #4549
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasGalli
Det är långt ifrån bara arbetslösa och pensionärer som stalkar.

Och i mitt fall är det ingen tvekan om att det är Säpo som ligger bakom trakasserierna. Det är de som lägger locket på och försöker tysta ner all öppen debatt. De insisterar på hemligt dubbelspråk istället för öppenhet osv. Det är även de som delar ut videobehörigheter till kreti och pleti.

De som har resurserna generellt är de inavlade, främst "SÄPO". Denna kriminella genomkorrupta bokstavsförkortning utför - och är delaktig i - de mest fruktansvärda brott. "SÄPO" leds av psykopaten Anders Thornberg. http://www.sakerhetspolisen.se/ovrig...olischef-.html

Med tanke på tiden vi lever i - med alla dess möjligheter till upplysning och självförbättring - skulle världen kunna se annorlunda ut. Men icke. Kombinationen hemligstämpling, hierarkier, status och obegränsade resurser drar till sig några av de mest inavlade i historien i deras strävan att tillfredsställa sina sjuka egon.
__________________
Senast redigerad av FreedomDeep 2017-11-25 kl. 07:11.
Citera
2017-11-25, 17:52
  #4550
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
"Stalking is unwanted or obsessive attention by an individual or group towards another person."

Psykopater är sjukligt misstänksamma och besatta av att ha makt och kontroll över andra, dessa drag som gör dem ytterst farliga för vanliga människor. Psykopater är kända för att stalka personer i flera år utan anledning och att samla medhjälpare/privatpersoner som för en liten eller ingen ersättning begår lagöverträdelser, trakasserier i grupp. En psykopat spionerar och förföljer sitt "offer" med hjälp av andra "våldsverkare". Psykopaten vill att blåögda medmänniskor ska tro att det rör sig om paranoia eller "förföljelsemani" vilket är något helt annat. Medmänniskorna ska tro att det handlar om överdriven misstänksamhet och ska inte förstå att stalking per definition kan ske både av en ensam person eller av en grupp människor helt utan anledning (real psykisk störning).

Att det rent hypotetiskt kan ske är väl ganska självklart - men det som ifrågasätts är ju OM det sker, VARFÖR det i sånt fall sker, VILKA som gör det och kanske främst av allt - metoderna som påstås användas vilka oftast verkar hämtade ur nån sciencefiction-novell...
Citera
2017-12-01, 20:27
  #4551
Medlem
Har någon här fått telefonen avlyssnad samt någon som ger sig till känna mitt i ett samtal? Är registreringsskyltar med meddelanden riktade till den stalkade något som förekommer?
Citera
2017-12-01, 20:46
  #4552
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Har någon här fått telefonen avlyssnad
Ja självklart. Att polisen kan avlyssna telefonsamtal är känt, det finns tom lagstiftning som reglerar vad/vem/hur. Tittar du in i t.ex krim-trådar så hittar du många som har fått sin telefon avlyssnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Är registreringsskyltar med meddelanden riktade till den stalkade något som förekommer?
Nej det låter extremt osannolikt, kostnaden är högre än förväntad nytta. Det är dessutom olagligt.

En nyfiken fråga: hur får du ihop ett riktat meddelande med ett registreringsnummer? Tänker du typ att alla nummer som börjar med "REP" är en bekräftelse till dig att du är ett offer? Eller har du många plåtar som har en eller flera 6-or i din närhet?
__________________
Senast redigerad av madtop 2017-12-01 kl. 20:48.
Citera
2017-12-01, 20:53
  #4553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ja självklart. Att polisen kan avlyssna telefonsamtal är känt, det finns tom lagstiftning som reglerar vad/vem/hur. Tittar du in i t.ex krim-trådar så hittar du många som har fått sin telefon avlyssnad.


Nej det låter extremt osannolikt, kostnaden är högre än förväntad nytta. Det är dessutom olagligt.

En nyfiken fråga: hur får du ihop ett riktat meddelande med ett registreringsnummer? Tänker du typ att alla nummer som börjar med "REP" är en bekräftelse till dig att du är ett offer? Eller har du många plåtar som har en eller flera 6-or i din närhet?

Men hur ofta ger sig någon tillkänna i ett samtal. T.ex. säger "stopp" när någon talar om att vara utvald för något?

Vad det gäller reg-skyltar kan det vara bilar som gör iögonfallande omkörningar med skyltar som har en viss innebörd.
Citera
2017-12-01, 21:06
  #4554
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Men hur ofta ger sig någon tillkänna i ett samtal. T.ex. säger "stopp" när någon talar om att vara utvald för något?

Min gissning är aldrig. Det är dessutom (i princip) tekniskt omöjligt.


Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Vad det gäller reg-skyltar kan det vara bilar som gör iögonfallande omkörningar med skyltar som har en viss innebörd.

Idag blev jag omkörd till höger av en bil som hade registreringsnumret ABC123. Vad betyder det? Hjälp mig att förstå koderna. Hur kan jag veta om plåtarna pratar med mig?
Citera
2017-12-01, 21:08
  #4555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Min gissning är aldrig. Det är dessutom (i princip) tekniskt omöjligt.




Idag blev jag omkörd till höger av en bil som hade registreringsnumret ABC123. Vad betyder det? Hjälp mig att förstår koderna.

Varför skulle det vara tekniskt omöjligt? Det hände iallafall mig.

Koderna beror nog på den som blir stalkad och vad som är meningsfullt i det fallet.
Citera
2017-12-01, 21:17
  #4556
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Varför skulle det vara tekniskt omöjligt?

Därför att avlyssning tekniskt är löst som en envägskommunikation. Du kan lyssna men inte prata.

Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Det hände iallafall mig.

Du tror att det hände dig. En betydligt rimligare förklaring är att du totalt misstolkat situationen.
Citera
2017-12-01, 21:18
  #4557
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Koderna beror nog på den som blir stalkad och vad som är meningsfullt i det fallet.

Så det är mao du som avgör om koderna är meningsfulla eller inte.
Det borde säga dig en del...
Citera
2017-12-01, 21:21
  #4558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så det är mao du som avgör om koderna är meningsfulla eller inte.
Det borde säga dig en del...

Nej, men de som organiserar övervakningen och stalkningen har ett visst grepp om vilka meddelanden som man upptäcker. I mitt fall var det inga direkta koder utan mer uppenbara saker.
Citera
2017-12-01, 21:23
  #4559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Därför att avlyssning tekniskt är löst som en envägskommunikation. Du kan lyssna men inte prata.



Du tror att det hände dig. En betydligt rimligare förklaring är att du totalt misstolkat situationen.

Är det otänkbart att det numera finns tekniska möjligheter för den som avlyssnar att ge sig till känna? Särskilt ifråga om mobiltelefoni
Citera
2017-12-01, 22:37
  #4560
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Är det otänkbart att det numera finns tekniska möjligheter för den som avlyssnar att ge sig till känna? Särskilt ifråga om mobiltelefoni

Nej men det är högst osannolikt. Både när det gäller teknik och framför allt syfte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback