Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-03, 18:22
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Valpen: Och hur ska dem dela det i sin grupp, skicka brev då eller? Att dessa tecknen används sällan är ju just att tjuvar använder hemliga kommunikationsvägar såsom SMS, telefon, privata grupper på facebook, mejl, chatt och sådant för att kommunicera om lämpliga offer.

Men det kan ju också vara för att tjuvarna vill kunna kommunicera anonymt, den som "tipsat" om objektet vill inte bli spårad som medhjälpare helt enkelt. Antagligen slänger de ankommande tjuvarna äpplet i papperskorgen när de kommer också, så att varken myndigheter eller bostadsägaren har någon aning om att det slängda äpplet tidigare låg ovanpå soptunnan för att markera lämpligt objekt att länsa, och därför tar man inga fingeravtryck eller andra spår från det heller.

Men som sagt, jag tror detta kommer försvinna allt mer och mer när sådant här kan kommuniceras över hemliga och anonyma webbsidor i darknet och krypterad kommunikation i facebook, mejl, sms, chatt och sådant.

Du verkar kunnigare än mig inom detta område, är du själv tjuv/luffare?
Citera
2015-07-03, 18:42
  #14
Medlem
sebnies avatar
Nej men man hänger tillräckligt mycket på nätet att man snappar upp det mesta.
Citera
2015-07-09, 12:37
  #15
Medlem
Mormonladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Ja, det händer fortfarande. Det är vanligt förekommande på mindre orter, särskilt på västkusten där vi på senare tid haft en mängd rumänska tjuvligor som "sålt guld" på motorvägarna. Annars är det ett beteende som jag vet att mormonerna och Jehovas använde sig av väldigt länge när de var ute och knackade dörr.

Näe, när det gäller olika frikyrkor, oavsett om det är JV, mormoner, pingst eller andra, så är det inga som gör märken på dörrar. De skriver upp på ett papper eller i en bok vilken adress som de besökt så att de inte ska besöka samma igen.
Citera
2015-07-10, 13:07
  #16
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mormonlady
Näe, när det gäller olika frikyrkor, oavsett om det är JV, mormoner, pingst eller andra, så är det inga som gör märken på dörrar.

Då kanske det är på tiden att du tittar dig i spegeln riktigt ordentligt nästa gång. Det är, som sagt, vanligt förekommande men det talas naturligtvis inte högt om det. Sen att du kommer här och nekar till förfarandet är ju inte direkt förvånande.
Citera
2015-07-10, 13:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Då hoppas jag du åker fast i rätten så det visslar om det, får avtjäna så långt fängelsestraff att ditt hus hinner rasa av bristande underhåll, får din jycke avlivad + djurförbud, och sedan hoppas jag du förlorar allt vad vänner och familj heter (helst så att några avlider också så att du missar deras begravning för att ytterligare strö salt i såren), så att ditt liv är totalkrossat när du senare kommer ut ur fängelset.

Om du nu vill gillra en fälla för tjuvarna, sätt dig med telefonen i näven istället, slå 112 så det står i displayen så det bara behöver ett tryck på lurknappen för att ringa.

Sedan sätter du dig på lur, gärna så du inte syns själv men så du ser om tjuvarna kommer med kofot. Med lite nexaprylar kan du sätta upp en IR på din tomt som sätter igång en tyst fläkt eller något inne i ditt hus som blåser på dig så att du vet om det kommer tjuvar långt i förväg.

Sedan är det bara att trycka på lurknapp och skicka de blå på tjuvarna. Då är det tjuvarna som kommer få sitta bakom galler i något år eller två.

MAN FÅR INTE TA LAGEN I EGNA HÄNDER - VI HAR POLISER OCH VÄKTARE AV EN ANLEDNING!!!

Bästa man kan göra av sådana här tecken är att installera larm när man ser tecknen och tecknen tyder på att man kommer få inbrott. Ibland kan ju tecknen betyda att dem INTE ska göra inbrott där.
Gärna dolt och tyst larm, kopplat mot vaktbolag eller via larmabbonemang hos SOS.
Sedan tror tjuven det är olarmat, tar det lugnt och sedan får de möta öga mot öga med en väktare i full utstyrsel.
Samma med att uppgradera lås och säkerhet och sådant.
Låt dem bli överraskade av nyinstallerade fönstergaller och sådant.

Larmet kan med fördel både kopplas till grannar men även vaktbolag. Välj ut det vaktbolag vars huvudkontor ligger närmast din bostad - vaktbolaget behöver ju hämta nycklar och sådant. Grannarna kan lätt se genom fönster och sådant om det är tjuvar och larma polis - då får du både verifierat larm av larmet men också av grannarna - tjuvarna kommer få smaka handfängsel, häkte, fängelse och sådant så det visslar om det.
Man tackar för omtanken, tänkte berätta nu vad som hände.
Det var ingen som dök upp hemma hos mig den kvällen, dom valde istället ett hus en liten bit bort på gatan där ägarna var på semester. Grannarna (gammalt folk) ringde som man ska till polisen och anmälde ett pågående inbrott.
När polisen äntligen 2.5 timmar senare lyfte på röven och tog sig till adressen så var inbrottstjuvarna redan långt borta med 2st skåpbilar fulla av stöldgods.
Din omtanke om kriminella gränsöverskridare är beundransvärd, hoppas att du själv får ett besök av dom och mister alla dina värdefulla ägodelar. Och när det händer så glöm för böveln inte att ringa till polisen för dom gör ju som bekant ett utmärkt jobb i alla lägen.
Citera
2015-07-11, 03:32
  #18
Medlem
Mormonladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Då kanske det är på tiden att du tittar dig i spegeln riktigt ordentligt nästa gång. Det är, som sagt, vanligt förekommande men det talas naturligtvis inte högt om det. Sen att du kommer här och nekar till förfarandet är ju inte direkt förvånande.

Det som är förvånande är att du sprider lögner. Man kan ju alltid fråga sig varför du gör det och vilka motiv du har.
Citera
2015-07-11, 14:54
  #19
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mormonlady
Det som är förvånande är att du sprider lögner. Man kan ju alltid fråga sig varför du gör det och vilka motiv du har.

Jag har erfarenhet av mormoner och deras aggressiva tillvägagångssätt. De är värre än Jehovas när det gäller att trycka ner sin sjuka tro i halsen på folk.

Och ja, de markerade min dörr med en krita. Det är ju inte så konstigt att någon som är mormon påstår något helt annat, men det du sprider är rena lögner. Så se dig om i spegeln istället.
Citera
2015-07-12, 09:04
  #20
Medlem
Mormonladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Jag har erfarenhet av mormoner och deras aggressiva tillvägagångssätt. De är värre än Jehovas när det gäller att trycka ner sin sjuka tro i halsen på folk.

Och ja, de markerade min dörr med en krita. Det är ju inte så konstigt att någon som är mormon påstår något helt annat, men det du sprider är rena lögner. Så se dig om i spegeln istället.

Du har missat något. Det finns folk som utger sig för att vara mormoner men inte är det. Sen ett antal år så är det väldigt sällan som mormoner överhuvudtaget knackar dörr. De kommer bara om de redan är inbjudna.

(FB) Tråden där vi kommer på bus till dörrknackare

http://www.theblaze.com/stories/2013...ielding-thugs/
Citera
2019-06-30, 13:24
  #21
Medlem
Kom precis hem till lägenhetshuset i Stockholm. Noterade att någon hade använt något ljust material, såg ut som flarn för att skriva på samtliga lägenhetsdörrar på min våning.
Det var bokstäverna:
I, H och O.

Tänker spontant:
I = Inte hemma.
H = Hemma.
O = Oklart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback