Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-03, 11:54
  #1
Medlem
Cataphracts avatar
Jag är förvånad över att det inte anordnats en enda demonstration emot rådande flyktingnivåer. En demonstration fri ifrån partitillhörighet, en demonstration som förenar folk ifrån olika politiska läger, alla gemensamt i avsky mot den rådande invandringspolitiken. Tänker mig en demonstration med tusentals deltagare/åhörare vid Plattan i Stockholm, eller kanske i närheten av Rosenbad för kraftfull symbolik.

Vi är svenskar och knyter gärna näven i fickan, muttrar istället för att initiera upplopp när politikerna stampar på oss, men är det något tillfälle en folkresning bör komma till stånd så är det nu då situationen är mycket allvarlig. Ni kan verkligheten bortom Rosenbad och mediernas kvarter; segregation, gängvåldtäkter, gängkriminalitet, spänningar, hederskultur, ISIS-krigare, tiggare, våld, raserad välfärd, arbetslöshet, mer tiggare, bostadsbrist, islamism, mer ISIS-krigare, jude- och homohat, fallande skolresultat, no go-zones, första tecken på Sharia i förorterna och så vidare.

Opinionsundersökningar som visar på folkets irritation gentemot invandringspolitiken i all ära men tusentals som gemensamt skanderar "Det är nog nu!" eller liknande skickar bra mycket tydligare signaler till politikerna än siffror på papper. En reality check.

Jag hade absolut gått på en sådan demonstration och jag tror att många tusen i landet hade vågat det då det inte längre är tabu att kritisera invandringspolitiken, åtminstone inte ute bland befolkningen även om stigmat kvarstår där den faktiskt spelar roll; bland politikerna och inom media.

Det som behövs är att en person som är duktig på organisering och evenemangsplanering visar framfötterna, helst en person utan Sverigedemokratiska kopplingar för att undvika att skrämma bort ilskna men socialt känsliga borgerliga sympatisörer, men även en del sossar och vänsterpartister. Tänker mig ett par talare ifrån olika delar av samhället; tankesmedjor, konservativa journalister, forskare, politiker ifrån olika partier. Hämta upp ett par Skånemoderater vetja.

Hur känner ni andra, hade ni närvarat vid ett sådant här evenemang?
__________________
Senast redigerad av Cataphract 2015-07-03 kl. 11:57.
Citera
2015-07-03, 12:38
  #2
Medlem
Som liberal så hade jag välkomnat det. Men det är av allra yttersta vikt att det inte blir något annat än just det. Sannolikheten är överväldigande att någon part "kapar" det. Börjar nynazister heila så är det meningslöst. Detsamma om det skulle uppstå minsta antydan till våld
Citera
2015-07-03, 13:00
  #3
Medlem
Ni skall nog inte glömma det våldsbejakande nyfascistiska konglomeratet AFA-Researchgruppen-Piscator. De kommer att samla ihop tusentals miljöpartister och södermalmsbor utrustade med kastrullock och vuvuzelor. Massmedias vinkling av det hela kommer att bli "främlingsfientlig demonstration stoppad".
Massmedia ligger idag pinsamt långt borta från den aktuella samhällsutvecklingen.
Citera
2015-07-03, 13:04
  #4
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
Jag är förvånad över att det inte anordnats en enda demonstration emot rådande flyktingnivåer.
Borde inte vara förvånande med en motståndarsida där de civiliserade spelar ut rasistkortet och de mindre civilicerade kan idka våld med polisens goda minne.

Sedan ligger det inte för vanliga arbetande människor att bli aktivister. Det är sånt som skitungar och vänsterdrägg håller på med.
Citera
2015-07-03, 13:06
  #5
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-.-
Sannolikheten är överväldigande att någon part "kapar" det. Börjar nynazister heila så är det meningslöst. Detsamma om det skulle uppstå minsta antydan till våld
I Sverige klassas allt invandringsmotstånd som rasism, så kampanjen behöver inte bli kapad: Kampanjledarna utses till nynazister.
Citera
2015-07-03, 13:23
  #6
Medlem
Vekrusets avatar
Vem vill bli registrerad och få hembesök sen? Få sparken efter ett mediadrev? Fråga dig själv varför du ställer din fråga bakom en anonym signatur.

AFA m fl delar våldsmonopolet tillsammans med svenska staten, och svenska staten gillar det.
Citera
2015-07-03, 13:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
I Sverige klassas allt invandringsmotstånd som rasism, så kampanjen behöver inte bli kapad: Kampanjledarna utses till nynazister.
Bevisa dem (vilka det nu än må vara) fel då. Det är just därför det är av yttersta vikt att några pappskallar från typ SMR inte sabbar allt, för det skulle nämligen späda på stämplingen ytterligare.
Citera
2015-07-03, 14:11
  #8
Medlem
Du kan ansluta dig till ngn av SMR:s aktiviteter om du har ett behov av att ventilera ditt hat. Förstår inte vad problemet är?

Dessutom kan jag tycka att samhället demonstrerar tillräckligt med rasism som det är, varje dag.
Citera
2015-07-03, 14:15
  #9
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-.-
Som liberal så hade jag välkomnat det. Men det är av allra yttersta vikt att det inte blir något annat än just det. Sannolikheten är överväldigande att någon part "kapar" det. Börjar nynazister heila så är det meningslöst. Detsamma om det skulle uppstå minsta antydan till våld

Absolut viktigt att inte låta ollon-skallarna förstöra demonstrationen. Dock tror jag att polisen skulle kunna ha ganska bra koll på de 20-30 idioter som eventuellt dyker upp och omhänderta dem om de ställer till problem.

I realiteten förstår alla naturligtvis att det självklart är motståndarsidan som skulle bli det stora problemet. Inte en chans att det efterblivna vänsterpacket (med dolt stöd från sjuklövern) hade låtit en sådan demonstration ske utan att ta till odemokratiska medel, för att på alla sätt de kan, försöka sabotera demonstrationen. Detta är ett faktum. Att förneka det är att blunda för verkligheten.
Citera
2015-07-03, 15:09
  #10
Avstängd
53280s avatar
Vacker tanke, men du kommer störas av kriminella element ifrån VPK och AFA som kommer göra allt för att störa demonstrationen på hejad av media.

Sedan känns demonstrationer väldig meninglösa idag. Mailbomba din politiker istället, lägger ner tid att få din granne att ändra uppfattning ifråga osv. Sammanställ fakta vad massinvandringen kostar, omvandla kostade till inskränkningar i välfärden , så folk förstår.

Att ta emot 10 ensamkommande flyktingbarn motsvara 20 sjuksköterske tjänster med Norgelön osv.
Citera
2015-07-03, 15:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Du kan ansluta dig till ngn av SMR:s aktiviteter om du har ett behov av att ventilera ditt hat. Förstår inte vad problemet är?

Dessutom kan jag tycka att samhället demonstrerar tillräckligt med rasism som det är, varje dag.

Ja, rasism mot vita - fast detta existerar förmodligen inte i din världsuppfattning.
Citera
2015-07-03, 15:55
  #12
Medlem
kobents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-.-
Som liberal så hade jag välkomnat det. Men det är av allra yttersta vikt att det inte blir något annat än just det. Sannolikheten är överväldigande att någon part "kapar" det. Börjar nynazister heila så är det meningslöst. Detsamma om det skulle uppstå minsta antydan till våld

Som liberal bör du väl vara starkt emot en sådan demonstration?
Fri invandring är ju eran största prio med tanke på alla jobb de små liven skapar?

Ontopic så bör vi strunta fullständigt i sånt här, låt det gå lite längre när SD börjar närma sig 25%, kanske ett år eller två.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback