Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-02, 23:08
  #1
Medlem
Grandiosos avatar
Här har ni att titta på: Hassel - privatspanarna

Roland Hassel, numera pensionerad poliskommissarie, kan inte släppa det ouppklarade mordet av Olof Palme 1986. Han försöker förgäves få svar hos Ring P1:s Täppas Fogelberg, Göran Lambertzs advokatjour och konspirationsteoretiken Sven Anér. Det är i de obetydliga detaljerna som de söker gåtans lösning. Återskapandet av mordet på 25-årsdagen utvecklas till en terapeutisk seans.

http://www.svtplay.se/kanaler/svt2

Spännande så att man nästar tappar andan....och vilken skön samling med förhoppningsfulla
figurer. Lite lätt förvirrade överlag dock.

__________________
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-02 kl. 23:21.
Citera
2015-07-04, 22:41
  #2
Avstängd
Undrade de första 5 minuterna vad sjutton jag tittar på men gav skiten ytterligare 20 minuter.... Riktigt usel film och är man som jag uppvuxen och uppskattade Roland Hassel när det begav sig tre sig filmen desto mer usel.

Skämskudde fram...

Fattar inte heller vad de filmat med? Filmen är från 2012 men bildkvalitén motsvarar något från åttiotalet alternativt tidigt nittiotal.

Liknar mest en film en urusel estetklass producerat i mitten av nittiotalet.

Hur fan kan man smutskasta en karaktär som Hassel på det här sättet? Fattar det inte?

Hoppas dock mest att någon har svar på den urusla och galet taskiga bildkvalitén. Det kan ju inte vara för retrokänslan, med tanke på att Roland Hassel i övrigt producerades långt efter mordet och han numera ska vara pensionerad.

Riktigt usel film hursomhelst...
__________________
Senast redigerad av Magban 2015-07-04 kl. 22:43.
Citera
2016-01-12, 13:20
  #3
Medlem
Den dåliga filmen vedr. Hassel får väl snarast ses som en Maskirovka - i detta fall avsedd att förlöjliga allt vad privatgrävande runt MOP heter.
Att spanarna aldrig kommer att finna fram gåtans lösning är en annan historia.
VAD är inte apparaturans räddare, ute på Lovön, kapabla till?!?
Citera
2016-01-17, 11:06
  #4
Medlem
Jag betraktar filmen som humor
Citera
2016-02-21, 01:48
  #5
Avstängd
du måste ju förstå att du inte kan länka till svt2 live stream o vi ska kunna se den nu 1 år senare såhär.
Citera
2016-03-01, 17:57
  #6
Medlem
Mulla Krekars avatar
Såg filmen för första gången igår, oerhört dålig. Jag har alltid gillat Roland Hassel, kanske inte Förgörarna, men de från 80- o tidigt 90-tal är riktigt bra.
Citera
2016-03-01, 18:12
  #7
Medlem
Ghastens avatar
Brukar kunna se filmer men jag var tvungen att stönga ner vilket skräp.
Citera
2016-03-01, 18:40
  #8
Medlem
Mulla Krekars avatar
Tur att den bara var runt en timme lång. Jag trodde att förutom Lars-Erik Berenett, att Björn Gedda (Simon), Allan Larsson (Sune) o Robert Sjöblom (Pelle) skulle vara med.

O att de skulle ta upp alla spår som introducerades i början av filmen. Men filmen såg mer ut som en dokumentär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback