Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-07-07, 20:06
  #25
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Det är en myt att de flesta uppvisar panik och plaskar i vattnet

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle12396878.ab

Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Precis: "Sjöräddningsbloggen"

Fantastiskt att man lär sig nya saker varje dag! Vad skönt att höra att folk inte ignorerade i alla fall! De fattade ju ingenting!!
Citera
2015-07-07, 21:44
  #26
Avstängd
wazzobazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Asiatisk mamma och pappa från Mellanöstern.
Men ingen av de var på plats, en manlig släkting i 40-årsåldern hade hand om barnet

Vet inte vad jag hade gjort i hans kläder

Hur pass "asiatisk" är modern? Finns den informationen?

Tänker på att pakistanier brukar benämnas som "asiater" i England ibland, kombinationen snedögd + arab känns underlig och jag trodde att den "typiska" asiaten kunde simma iaf hjälpligt vid den åldern (vilket knappast är fallet med standardaraber)?
Citera
2015-07-07, 21:59
  #27
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Hur pass "asiatisk" är modern? Finns den informationen?

Tänker på att pakistanier brukar benämnas som "asiater" i England ibland, kombinationen snedögd + arab känns underlig och jag trodde att den "typiska" asiaten kunde simma iaf hjälpligt vid den åldern (vilket knappast är fallet med standardaraber)?

Vietnames
Citera
2015-07-08, 07:15
  #28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Hur pass "asiatisk" är modern? Finns den informationen?

Tänker på att pakistanier brukar benämnas som "asiater" i England ibland, kombinationen snedögd + arab känns underlig och jag trodde att den "typiska" asiaten kunde simma iaf hjälpligt vid den åldern (vilket knappast är fallet med standardaraber)?

Som jag skrev förut, så kan de inte det. Jag känner/har känt både thailändare, filippiner och vietnameser som berättat det. Thailändskorna hade vuxit upp på själva stranden t.o.m., med föräldrar som hade business för turisterna. Men de egna barnen fick aldrig gå ner i vattnet. Det ansågs väldigt farligt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback