Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-29, 13:11
  #133
Medlem
Definiera ondska.
Citera
2022-09-10, 21:45
  #134
Medlem
Om man vet exakt vad allt handlade om då är det helt omöjligt för Adolf Hitler att varit ond.

Josef Stalin och Winston Churchill och Franklin D. Roosevelt och många fler var onda på riktigt, men det struntar vinnarsidan fullständigt i.

Vinnarsidan har ljugit hela tiden om Adolf Hitler sen han kom till makten och under världskriget och efter världskriget.

Men folk kommer aldrig fatta det så länge dem inte själva vågar börja undersöka fakta och sluta lyssna på allt propaganda.

Det tog långt tid för mig att ta in sanningen, för när jag växte upp trodde jag också på samma lögner om honom.
Citera
2022-09-10, 22:00
  #135
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hitler ville ha makt, men ingen ondska, det skapades av energi.
Vi kan å ena sidan hävda att han drevs av sin kärlek till det tyska folket, men jag tror inte det är en speciellt god förklaring. Någon som är så nonchalant inför mänskligt lidande och som är beredd att offra så många människor för sina ideal måste vi kunna kalla ond. Sedan är ju frågan om han var speciellt ond jämfört med alla andra smått tokiga despoter som existerat, och här vill jag säga nej. Han var en maktspelare, men vad jag vet finns ingenting som tyder på att han var sadistisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback