Citat:
Det är verkligen ingen hittepågrej och inget som gör livet surt för vanligs människor. Åtalsplikt är en i raden av alla hittepågrejer för att göra livet surt för vanliga människor.
Du har säkert rätt. Jag har pratat med polisen och han sa att hon inte vill få mig dömd och yrkar dessutom inte på att få skadestånd.
Detta har inte med ämnet att göra men i så fall tycker jag att lagen är felaktigt utformad. Anmälan gjordes för att få mig att sluta kontakta henne. Detta har jag gjort. Varför i hela världen (om vi tänker logiskt) ska åklagaren (bortse från den förvridna lagen) döma och göra situationen värre än vad den är? Dessutom undrar jag varför åklagaren har intresse att få mig dömd (bortsett från att lagen säger det)? Begriper han inte att det är över förväntan mot vad hon ville med polisanmälan från början?
Moralpredikan om att man ska lära sig av sina misstag är helt verklighetsfrånvänt.
Jag har inte kontakt med henne.
Du har säkert rätt. Jag har pratat med polisen och han sa att hon inte vill få mig dömd och yrkar dessutom inte på att få skadestånd.
Detta har inte med ämnet att göra men i så fall tycker jag att lagen är felaktigt utformad. Anmälan gjordes för att få mig att sluta kontakta henne. Detta har jag gjort. Varför i hela världen (om vi tänker logiskt) ska åklagaren (bortse från den förvridna lagen) döma och göra situationen värre än vad den är? Dessutom undrar jag varför åklagaren har intresse att få mig dömd (bortsett från att lagen säger det)? Begriper han inte att det är över förväntan mot vad hon ville med polisanmälan från början?
Moralpredikan om att man ska lära sig av sina misstag är helt verklighetsfrånvänt.
Jag har inte kontakt med henne.
Om man kunde ångra anmälan om hot, trakasserier och våld skulle vi se en våg av ökade hot eftersom det vore en enkel väg att slippa åtal, om man kan skrämma folk till tystnad. Det fattar du också, men du ömkar dig och hittar alla sätt att förminska det du gjort. 250 mail! Så beter sig inte "vanliga människor".
Lagen är till för att skydda andra från just såna som dig. Jag önskar dig inget ont, men det är fan inte ok att sitta här och skylla på allt och alla andra. Har du ingen ryggrad?