Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-09, 00:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunneltjejen
Jo, det gör det. Det ser man i verkligheten. Den är lika från alla sidor förutom att det från sidan bilden är taget finns en låst dörr i mitten.

Men sen då, ligger det mitt i skogen eller nära en väg?
Finns det någon kraftledning i närheten?

Som sagt, det är exceptionellt ovanligt med avancerade saker som ligger mitt i skogen utan väg och annan stödjande infrastruktur.
Citera
2015-07-09, 15:23
  #14
Medlem
Ser ut som ett maskerat ventilationsschakt, skulle kunna vara vid den anläggning som i riksbunkertråden kallas RB80.
Citera
2015-07-11, 23:17
  #15
Medlem
Running_mans avatar
Smart konstruktion. Måste vara skitsvår att se uppifrån.

Nu blev man allt nyfiken på vilken sorts anläggning den tillhör.
Citera
2015-07-13, 11:10
  #16
Medlem
Det är sannolikt ett ventilationsschakt för en lite större FTN-anläggning. Ingen SO-skyltning på platsen?
Citera
2015-07-13, 19:28
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Smart konstruktion. Måste vara skitsvår att se uppifrån.

Nu blev man allt nyfiken på vilken sorts anläggning den tillhör.


Ja absolut, har sett en del liknande med växtlighet på toppen, men takutstick brukar vara enstaka dm, inte meter.
Citera
2015-07-21, 18:32
  #18
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Det är sannolikt ett ventilationsschakt för en lite större FTN-anläggning. Ingen SO-skyltning på platsen?
Har aldrig sett nått sådant vid en FTN-anläggning. FTN-master är inte alltid SO-skyltade.
Citera
2015-07-24, 02:31
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Har aldrig sett nått sådant vid en FTN-anläggning. FTN-master är inte alltid SO-skyltade.
Jag tänker inte kommentera saken mer i detalj eftersom fienden lägger pussel, men vidhåller min ursprungliga, välgrundade, bedömning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback