Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-02, 05:33
  #1
Medlem
Finns det någon form av WOW i brädspelsform? Och så i fall vart kan man köpa det i Sverige och vad lär det kosta? Någon som vet?
Citera
2015-07-02, 08:23
  #2
Medlem
Armadass avatar
http://www.amazon.com/Fantasy-Flight.../dp/1589942388
Citera
2015-07-26, 14:28
  #3
Medlem
abborrmasters avatar
Ngt att ha?
Citera
2015-07-27, 20:45
  #4
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Ngt att ha?
Med rätt expansioner och i rätt sällskap är det ett rätt bra spel. Utan expansioner är det inte lika bra och i fel sällskap är det helt olidligt tråkigt.
Om man bara ser till att "sin grupp" planerar sina drag när motståndarna gör sina saker så flyter det på rätt bra, att sitta och gnälla över att motståndarna tar lång tid på sig (en turn/omgång kan lätt ta 30 minuter) för att sedan själv ta lika lång tid på sig när motståndarna bara sitter och väntar är inte kul.
Jag kan väldigt lite om WoW men som brädspel är det som sagt var rätt bra i rätt sällskap. Jag skulle dock starkt rekommendera att man testar det innan man köper det.
Citera
2015-08-19, 01:11
  #5
Medlem
Blezzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Med rätt expansioner och i rätt sällskap är det ett rätt bra spel. Utan expansioner är det inte lika bra och i fel sällskap är det helt olidligt tråkigt.
Om man bara ser till att "sin grupp" planerar sina drag när motståndarna gör sina saker så flyter det på rätt bra, att sitta och gnälla över att motståndarna tar lång tid på sig (en turn/omgång kan lätt ta 30 minuter) för att sedan själv ta lika lång tid på sig när motståndarna bara sitter och väntar är inte kul.
Jag kan väldigt lite om WoW men som brädspel är det som sagt var rätt bra i rätt sällskap. Jag skulle dock starkt rekommendera att man testar det innan man köper det.

Har man inte öppet köp på brädspel?
Citera
2015-08-19, 10:37
  #6
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blezza
Har man inte öppet köp på brädspel?
Klart att du inte får bryta upp förpackningen, trycka ut alla brickor, öppna kortlekarna och ta dig ett provspel och sedan lämna tillbaka. Spelet är inte i samma skick som när du köpte det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback