Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-07-19, 14:27
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Svenskar får inte alls för få barn, det där är ju en idiotisk myt.

Mer spännande, jo visst, skottlossningar, gängvåldtäkter, åldringsrån och hedersmord?
Vad roade vi oss med förr?
Det var mycket brott på 80-talet också trots att det var mindre invandrare då. Och det finns massor av etniska svenska fyllon som går runt i Sverige och skriker och beter sig illa.

Jag menar inte skottlossningar, åldringsrån och liknande.

Bra saker med invandring är att de behövs rent demografiskt, svenskar får bättre språkkunskaper, det blir mer intressant med olika människor. Självklart menar jag inte grova brott. Den som begår t.ex. skottlossningar får man gärna bestraffa mycket hårt för min del.
Citera
2015-07-19, 14:32
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlrove100
Det var mycket brott på 80-talet också trots att det var mindre invandrare då. Och det finns massor av etniska svenska fyllon som går runt i Sverige och skriker och beter sig illa.

Jag menar inte skottlossningar, åldringsrån och liknande.

Bra saker med invandring är att de behövs rent demografiskt, svenskar får bättre språkkunskaper, det blir mer intressant med olika människor. Självklart menar jag inte grova brott. Den som begår t.ex. skottlossningar får man gärna bestraffa mycket hårt för min del.

SD har säkert en plan för helsvensk frekventare folkförökning. Preventivmedelstopp plus totalt abortförbud är en möjlighet. En motsvarighet till centraleuropeiska projektet "Lebensborn" en annan.
Detta borde verkligen tilltala ärkekonservativa väljare.
Någon vet måhända mer i ämnet?
__________________
Senast redigerad av menelik 2015-07-19 kl. 15:04.
Citera
2015-07-19, 14:33
  #39
Avstängd
Jag hoppas verkligen det är sant att SD vill stoppa invandringen helt.

Avveckla mångkulturen innan mångkulturen avvecklar Sverige.
Citera
2015-07-19, 14:40
  #40
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlrove100
Bäst är 2,1-2,2 barn per kvinna men i Sverige föds bara 1,9. Det blir för många gamlingar och för få unga. Invandrare behövs för att försörja pensionärerna. Invandring till Sverige är bra.
Men alltför många kommer ju inte i arbete. Idag tar det mellan sju och tio år innan 50 procent arbetar, det innebär att vi förutom pensionärerna måste försörja en enorm grupp asylinvandrare som det inte finns jobb till. Dom är antingen outbildade, har icke-kompatibel utbildning eller helt enkelt ointresserade av att arbeta. Bostadsbristen är ett, om möjligt ännu större problem.
Citera
2015-07-19, 15:23
  #41
Medlem
Bäst vore om vi minskar folkmängden lite efterhand.

Viss arbetskraftinvandring kommer vi att ha, och det ska vi ha. Sålänge det är rätt invandring.

Vi förbrukar naturresurser i ett löjligt högt tempo. Lite mindre befolkning vore bra. Bara nötter som vill dopa tillväxt genom folkmängdshöjning, samt de som har blivit lurade som vill ha folkökning.
Citera
2015-07-19, 15:34
  #42
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhate
Jag hoppas verkligen det är sant att SD vill stoppa invandringen helt.

Avveckla mångkulturen innan mångkulturen avvecklar Sverige.

Jag tror inte det är möjligt så länge vi är medl. i EU och FN.
Citera
2015-07-19, 15:47
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmect
En fråga till alla SD anhängare , förstår inte ni att det är inte invandringen som är för hög utan att våran intergrationspolitik är lnte anpassad bra nog för hög invandring.

Den enda anledningen varför det känns som vi har hög invandring är pga dålig politik. Vi hade kunnat ta in dubbelt så många om vi ville.

80% av Sveriges befolkning lever under Sundsvall, dvs vi har det väldigt tätt i vissa städer medans i andra är det väldigt glest. Det är där det finns jobb möjligheter.

Förstår inte den här jävla hetsen kring för hög invandring, skämtar ni med mig , vi är knappt 10miljoner. Sverige är inte byggt för hög invandring och det är därför vi känner av vissa problem idag som tex bostadsbrist.

Om man kollar på hur det ser ut i världen så märker man på Europeiska länder har gjort stor framgång med hög invandring ( ex Tyskland och England) . Även Sverige. Invandring = tillväxt .Om man kan hantera det, SD borde ändra riktning lite tycker jag . Hade man haft en mer politik anpassad till att försöka förbättra det internt med tex språk krav på invandrare och kanske försöka lokalisera

dom lite mer norr för det är där majoriteten av vår industri är så hade vi tjänat otroligt på det.

Invandring= tillväxt

Mvh

Tänk att det ännu 2015 finns "integraschooon"-sbluddraridioter. Vill minnas att förra regeringen bara för några år sedan vräkte ner ett större antal miljarder i den största integrationssatsningen på 25 år.

Felaktigheter i din post:
  • England och Tyskland har liten asylinvandring jämfört med oss. Och man har exakt samma problem som oss.
  • Vi har haft 8 år med nolltillväxt och presterat sämre än OECD-snittet. Räknat som BNP per capita. Sämsta resultaten under hela efterkrigstiden. Detta trots en skenande privat skuldsättning för att köpa bostäder och fly gettona.
  • Norrland har redan stor arbetslöshet och skulle haft ännu större om vi placerat dit en massa blattar.

Så läs lite basfakta innan du återkommer
Citera
2015-07-20, 20:16
  #44
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xmect
80% av Sveriges befolkning lever under Sundsvall, dvs vi har det väldigt tätt i vissa städer medans i andra är det väldigt glest. Det är där det finns jobb möjligheter.
Mvh

Nu är det så att i inlandet så är det subarktiskt klimat ända ner till Falun. Så klimatet är lätt motvalls. Längre norr så vid Jokkmokk så går polcirkeln...
Citera
2015-07-20, 20:55
  #45
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlrove100
Bäst är 2,1-2,2 barn per kvinna men i Sverige föds bara 1,9. Det blir för många gamlingar och för få unga. Invandrare behövs för att försörja pensionärerna. Invandring till Sverige är bra.

Om det är alltför många invandrare som inte kommer ut i arbete så har jag väldigt svårt att de skulle kunna försörja pensionärerna. Snarare ökar det trycket på folk som redan arbetar här då man måste även försörja nytillkomna invandrare.
Citera
2018-08-26, 19:21
  #46
Avstängd
DreiUndDreisigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Som alla vet så vill SD minska invandringen med 90%, men enligt Richard Jomshof så skulle 90% inte ens räcka för vi kommer inte ens klara utav 10% invandring då det är aldelles för högt för Sveriges ekonomi. 10% låter lite, men är mycket. Menar Jomshof.

Vid "Richard Jomshof i SVT" vid tiden 8.30:
http://avpixlat.info/2015/07/01/alme...kraternas-dag/

Vad tycker ni om det? Att SD inte tror på minskning med 90% räcker?
Även Jomshof anser att flyktingarna ska tillbaka när kriget är slut.

BRA. DET RÄCKER NU.
Dom vill inte bo i ghettona, och vi vill inte betala deras hyra med våra skattepengar.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback