Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-01, 14:56
  #1
Medlem
Hur kan jag äta hälsosamt och samtidigt äta ett överskott av kalorier, alltså lägga på mig lite fett?

Tog precis en banan och en drickkvar. Drickkvargen innehåller bara ~160 kalorier. Jag behöver sjukt mycket mer än 160 kalorier. Bananen är väl bara runt 100 kalorier?
Tot 260 kalorier?

Detta är för lite för mig. Jag måste alltid bulka men verkar inte klara av det.
Citera
2015-07-01, 15:27
  #2
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Prova något som är lite mer kaloritätt än kvarg då? Lättsmält mat brukar också vara bra då det generellt inte mättar lika bra som tex fullkornsprodukter.
Citera
2015-07-01, 18:23
  #3
Medlem
Hodurs avatar
Vilket lyxproblem unge herrn.

Och nej du behöver inte gå upp i vikt, förutsatt att en läkare inte sagt detta åt dig. Bygg muskler, ät protein. Du kommer tacka dig själv senare. Men se till att äta nyttigt.
Citera
2015-07-01, 20:11
  #4
Medlem
Du har ju ingen kunskapsgrund att stå på. Finns en guide i länksamlingen som är bra - "AXONS 10 bästa tips för att gå upp i vikt". Läs svaren där så får du lite kunskap.

Men ta dig till en affär och TITTA RUNT. Drickkvarg och banan behöver kompliteras.

Stirra dig inte blind på "färdiga livsmedel" utan lär dig laga mat. Då får du riktigt bra mat med både kalorier och nyttigheter.
Citera
2015-07-02, 08:23
  #5
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Vilket lyxproblem unge herrn.

Och nej du behöver inte gå upp i vikt, förutsatt att en läkare inte sagt detta åt dig. Bygg muskler, ät protein. Du kommer tacka dig själv senare. Men se till att äta nyttigt.


Får vi väl verkligen hoppas att det inte är...
__________________
Senast redigerad av qdqdq 2015-07-02 kl. 08:25.
Citera
2015-07-03, 15:22
  #6
Medlem
Ät nötter. Innehåller massa nyttigt och är otroligt energirikt.
Citera
2015-07-03, 16:49
  #7
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Ät nötter. Innehåller massa nyttigt och är otroligt energirikt.
Ingen bra fördelning av fett men en näve eller två dagligen är det inte fel på.
Citera
2015-07-16, 11:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Hur kan jag äta hälsosamt och samtidigt äta ett överskott av kalorier, alltså lägga på mig lite fett?

Tog precis en banan och en drickkvar. Drickkvargen innehåller bara ~160 kalorier. Jag behöver sjukt mycket mer än 160 kalorier. Bananen är väl bara runt 100 kalorier?
Tot 260 kalorier?

Detta är för lite för mig. Jag måste alltid bulka men verkar inte klara av det.

Inga Problem, drick 2l rödmjölk om dagen utöver det du brukar, byt bort vatnnet pa maltiderna. Bara det lilla ger istället för 0kcal - 1000kcal. Sen kann man ju alltid hälla i grädde i sin kvarg, da blir det extra kcal
Citera
2015-07-16, 23:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Vilket lyxproblem unge herrn.

Eller hur. Stackars TS som inte har fett på kroppen. Undrar vad han säger när han är 55 och magen putar ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback