Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-12, 00:35
  #565
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Tro det eller ej men alla är inte dåliga människor problemet jag ser är deras tidigare nationer som enbart matat dom med religion men ingen utbildning utöver det. Men det hör inte till ämnet här.

Tro mig. Jag vet att de inte är det. Men jag vet oxå att alla är inte lika.
Citera
2021-12-12, 00:36
  #566
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Hur mycket tjänar egentligen den svenska staten årligen på invandringen?

Sverige har tjänat 900 miljarder kronor på invandringen sedan 1950. Och invandrare som grupp kostar mindre än svenskar. ... Invandringen har sedan efterkrigstiden genererat en samhällsvinst på 900 miljarder kronor, enligt en rapport som den vänsterorienterade tankesmedjan Arena idé presenterar i Almedalen på onsdagen.

Stämmer detta?

Hur mycket kostar invandringen i Sverige?
Det framkommer att omkring 50 procent av flyktingarna var sysselsatta sju år efter folkbokföring i Sverige. Den offentliga sektorns totala nettokostnad per flykting uppgår till ca 190 000 kr första året efter folkbokföring. Sju år efter folkbokföring uppgår denna kostnad till ca 95 000 kr per flykting.

Jag är dålig på matte blir det en vinst eller förlust?

Om de siffrorna stämmer på pluss kontot kan kanske stämma.
Men vi har ett minuskonto oxå, skall det inte redovisas?

Finns uträkningar på att invandringen och dess följder är väldigt kostsam idag, och att den fylls på varje år med xxx antal miljardrar, man får räkna med allt som drabbar civil och förvaltningssamhället. Det har troligen ingen gjort och fått publicerat. De som prövat har missat mängder av kostnader så då det är svårt att greppa. Vem kan o vill när inte samhället vill?
För ca. 10 år sen läste jag att man skall nog inte tro att den är billigare än 200 miljarder per år.
Näää, den artikeln och länk är sen länge borta. Sparade på den gamla PCn men den är passé.
Citera
2021-12-12, 01:33
  #567
Medlem
Inget. Verkligen. Och har man invandring av ekonomiska skäl så bör man nog se över sina värderingar.
Citera
2021-12-12, 01:40
  #568
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Hur mycket kostar invandringen i Sverige?
Det framkommer att omkring 50 procent av flyktingarna var sysselsatta sju år efter folkbokföring i Sverige. Den offentliga sektorns totala nettokostnad per flykting uppgår till ca 190 000 kr första året efter folkbokföring. Sju år efter folkbokföring uppgår denna kostnad till ca 95 000 kr per flykting.

Jag är dålig på matte blir det en vinst eller förlust?

Invandringen har varit en förlust för Sverige ända sedan 1960-talet när de första finnarna började ta ut förtidspension.
Sedan dess har människor vallfärdat till Sverige för vårt fantastiska bidragssystem.

Idag lever 750 000 utlänningar på bidrag I Sverige.
Citera
2021-12-12, 01:42
  #569
Medlem
Drozds avatar
Siffran 900 miljarder har LO:s bluffekonom Sandro Scocco räknat fram. Han gjorde en medveten frisering av siffrorna genom att "anta" att invandrare som grupp har samma medelinkomst som svenskar. En medveten manipulation eftersom det är väl känt att invandrargruppen tjänar avsevärt mindre (dessutom fanns tillförlitlig lönestatistik att tillgå). Medvetet forskningsbedägeri alltså av Scocco.

Den riktiga kostnaden överstiger 300 miljarder per år för stat och kommuner, detta om man bara räknar med skillnaden i skatteinbetalning och bidragsuttag.
Citera
2021-12-12, 23:57
  #570
Medlem
Sladdarens avatar
Köp 1 betala för 3
Citera
2021-12-13, 00:01
  #571
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Jag tänkte att Sverige hade en hungrig marknad och behövde en ekonomisk tillväxt. Svenskarna var för få. Och för att mätta marknaden behövde man slavar?
Går slavar hemma & slår dank & FÅR pengar??
Citera
2021-12-13, 00:04
  #572
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Idag lever 750 000 utlänningar på bidrag I Sverige.
Jag kan GARANTERA att det är bra många fler än så…
Citera
2021-12-13, 07:46
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eragord
Den offentliga debatten om invandring har mestadels handlat om kostnader och det som påverkar dessa kostnader; invandringsvolymen, kostnader för invandringsrelaterade insatserna och fördelningen av kostnaderna mellan länder. Ofta ställs invandring mot välfärd i en fråga om vad vi har råd med, men stämmer den bilden?

http://www.arenaide.se/files/2015/07/900miljarder1.pdf
http://www.arenaide.se/2015/07/01/ny...ta-invandring/

Känns som denna rapporten är väldigt vinklad.
Dom har inte direkt med utgifter...
Men förlorarmyket mer om man räknar allt som allt?
eller kankse inte.
Citera
2021-12-13, 07:54
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Köp 1 betala för 3

Det är nog helt riktigt så man ska se det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback