Citat:
Ursprungligen postat av
Spreztozc
Jag lider verkligen med dig över din situation. Trist att det gick så långt! Var du tvungen betala tillbaka med en klumpsumma till CSN?
Har du betalningsanmärkningar sedan innan eller är du kreditvärdig?
Jag har haft ett skuldsaldo hos kronofogden för typ 1,5 år sedan som jag betalade av. Så jag har ett tag kvar tills mina betalningsanmärkningar går bort

Annars hade jag försökt löst det med något snabblån.
Citat:
Ursprungligen postat av
meetthefockers
kan du inte försöka hitta ett tilfälligt jobb då?
tex något sommarjobb?
brevbärare eller dyl?
här finns ju inget att förlora, om jobbet bara är en månad så är ju du personen för det.
sen kanske du har något du kan sälja?
Jo jobb har jag inom kort, men det dröjer och jag kan ju inte få pengar första dagen jag börjar jobba.
Jag har tills på fredag på mig att betala min hyra annars får jag dra härifrån.
Har inget speciellt att sälja, är en fattig student.
Citat:
Ursprungligen postat av
abu-hajar
Har du försökt på något sätt att lösa detta? Kanske sökt några jobb? Eller du vill börja ta tag i det nu när det är i princip kört med boendet?
Jag förstår din situation helt klart, det kan verka svårt men du kan lösa detta! Men bara om du verkligen vill. När jag var i liknande situation så sökte jag ett 40-tal jobb dagliiiiigen i två månader och då fick jag napp. Har jobbat och pluggat samtidigt sedan dess, närmar sig två år nu utan problem. Tvärtom livet blir ljusare för varje dag som går. Och detta i en ny stad långt från familj och vänner.
Ja, det är nu när jag vet att jag verkligen blir vräkt som jag börjat ta tag i det på allvar.. Så jävla dum man är.