Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-23, 22:03
  #25
Medlem
Crustaceas avatar
Kartlägga IS återvändare samt sympatisörer i sverige

Det kanske är dags att kartlägga IS återvändare samt sympatisörer.

Skulle man ha en sån granne så kan det ju vara skrämmande samt bra att veta.

Samt att tipsa polisen om detta, dock har de väl koll på många redan.

Vad tycker övriga Flashbackare?
__________________
Senast redigerad av Crustacea 2017-03-23 kl. 22:06.
Citera
2017-03-23, 22:09
  #26
Medlem
Mia-Rovys avatar
Ja, SÄPOs kartläggning är bra
Citera
2017-03-23, 22:10
  #27
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ja, SÄPOs kartläggning är bra


De kan väl säkert inte göra något innan det händer något

Frågan är om en arbetsgivare kan ge en sån person sparken
Citera
2017-03-23, 22:25
  #28
Medlem
Crustaceas avatar
Här är en av de dömda för terrorbrott i Sverige, jobbade på Volvo. Lär ju inte vara den enda sympasitören på det företaget.

Nedanstående text är kopierat från en annan tråd:


Al Amin Sultan.

Min uppfattning är att Al Amin Sultan var gängets "rookie". Skulle vara intressant att veta var hans radikalisering startade vid besöken hos familjen i Birmingham eller hemma i mosken på Hisingen i Göteborg.
Han håller ju konstant käft i förhören, hans polare S*lim S*id och ex-flickvännen Al*xandra Bl*m verkar hala som ålar och verkar dölja en hel del. Jag känner mig inte helt övertygad om hans religiösa övertygelse han var ju sambo med en svennetjej i Göteborg tidigare. Kan tänka mig att han attraheras av själva våldet hos IS och äventyret och hela mediagrejen. Tror inte han gjorde det för pengarna i alla fall IS har dumpat lönerna nu sägs de ligga på $400/månaden då borde han ha tjänat bättre hemma i Sverige på Volvo.

Lite märkligt att han bara hade den här filmen hemma i byrålådan och inte lade ut den på liveleak eller nåt. Undrar om han blev förbjuden att lägga ut den p.g.a bristande kvaliet/kontroversiellt innehåll.

Eller om han höll på att förhandla med IS om priset för att lämna över filmen. Det borde iofs finnas fler kopior.

Idag valde Al Amin Sultan överrraskande nog att prata rätten och ge sina bortförkaringar. De var så bisarra att jag inte ens orkar kommentera dem, ligger i dagens referat från gp.se.
Citera
2017-05-11, 11:29
  #29
Medlem
Idag startade terrorrättegång mot två från Sverige i Grekland. De misstänks ha försökt ta sig till Syrien med knivar m m i bagaget. Själva påstår de att de var på semester och tänkte ägna sig åt friluftsliv, därav knivarna.

Nu vill de bli tillbaka skickade till Sverige.

Citat:
Enligt uppgifter till P4 Göteborg vill båda männen som sitter fängslade tillbaka till Sverige efter rättegången, oavsett om de blir friade eller fällda.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6693584

Försökte leta efter en tidigare tråd om dem men hittade inte. Vilka är de?
Citera
2017-05-11, 19:17
  #30
Moderator
Tinuviels avatar
Ämnen sammanfogade.

// mod
Citera
2017-05-12, 12:17
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Idag startade terrorrättegång mot två från Sverige i Grekland. De misstänks ha försökt ta sig till Syrien med knivar m m i bagaget. Själva påstår de att de var på semester och tänkte ägna sig åt friluftsliv, därav knivarna.

Nu vill de bli tillbaka skickade till Sverige.



http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6693584


De fick 15 års fängelse för medlemsskap i en terrororganisation och för innehav av krigsmaterial.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6695114
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback