Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-29, 23:43
  #1
Medlem
Hej!

Jag är en tjej/kvinna på 27 år, 161 cm 55 kg, alltså jag är tillsynes normal i kroppen.
Tränar hemmaträning med vikter, löper, kör tung backträning och promenerar sen ett tag tillbaka. Äter också hälsosamt men hårdbantar inte.

Mitt problem är att jag är en riktigt så kallad timglasfigur, smala armar, stora bröst, riktigt smal midja, stora höfter och stor rumpa, halv stora lår och sen jättesmal runt vaderna.
Sen jag la till morgonpromenader i mitt så annars rätt hälsosamma liv har jag blivit riktigt tajt om midjan men inget händer på rumpan/låren.
Blir tokig på detta, vill få bort fettet på rumpan så den ser lite fastare ut och lite uppsnosig, nu är den bara stor, inte ful men stor. Känner att det finns muskler under fettet när jag spänner den.

Är det fortfarande bara att köra på med kosten och morgonpromenaderna och hoppas på bättre tider, eller har ni några magiska knep?
Citera
2015-06-29, 23:46
  #2
Medlem
TorrFlamingos avatar
Går ej att punktförbränna fett men du kan ju alltid lägga dig under kniven.
Citera
2015-06-29, 23:46
  #3
Medlem
AquaRegias avatar
För att bli av med fett så måste man gå ned i vikt, och vart från kroppen som fettet då försvinner är individuellt.
Citera
2015-06-29, 23:49
  #4
Medlem
AlfaQhards avatar
Dra ner på mängden mat, undvik överflödsträning som gör att du äter dig fettare än du var innan.
Citera
2015-06-29, 23:55
  #5
Medlem
Allt är genetiskt vart man lagrar fett. Du har det i rumpan och andra har det runt magen, ansiktet eller ryggen etc. Det är högst individuellt och du kan inte punktförbränna fett tyvärr.
Citera
2015-06-30, 00:05
  #6
Medlem
Då hoppas jag verkligen att nästa steg är rumpan då jag inte har så mycket fett på magen, får be en bön att inte fettet från brösten tas innan rumpan bara
Citera
2015-06-30, 04:30
  #7
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Det fett som suttit längst på kroppen är det som förbränns sist. På kvinnor ofta rumpa lår. På män magen. Tyvärr så är det bara att kämpa på så ser du resultat till slut
Citera
2015-06-30, 06:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Det fett som suttit längst på kroppen är det som förbränns sist. På kvinnor ofta rumpa lår. På män magen. Tyvärr så är det bara att kämpa på så ser du resultat till slut

Driver du? Det är rumpa, lår på män också ska du se.

Antingen att man går ner mer i vikt eller att man även tränar något som bygger upp musklerna kring ben och rumpa. Men det sista är det som tar lång tid att genomföra.
Citera
2015-06-30, 21:00
  #9
Medlem
Så här ser min dag ut i stora drag.

Frukost: 2 ägg -140 kalorier

Lunch: räksallad med en msk vitlöksdressing -ca 300 kalorier

Middag - ugnsrostad sötpotatis/palsternacka/potatis ca en större näve, två hemgjorda färsbiffar med kryddor och lite 10% fetaost i, hemmagjord tsatsiki på lättkvarg och gurka/vitlök. - 500-600 kalorier

Dricker endast vatten och kaffe, äter aldrig godis/fikar mm och har aldrig gjort mer än vid födelsedagskalas typ.
Dricker ca 3 glas vin i veckan, sällan öl/drinkar mm.

Går innan frukost ut i ca 50 min, under dom 50 minutrarna går jag fort/joggar/löper/springer upp och ned i sandtag mm, det jag har lust med helt enkelt. Enligt runkeepee gör jag av med ca 280 kalorier.

Har fått en träningscykel som jag tänkte köra milen på på kvällen. Bör jag köra den tungt eller bara så jag håller pulsen uppe. Hur fort cyklar man milen på? 30 min?

Är detta ett bra upplägg för att sjuta på min fettförbränning?
Citera
2015-06-30, 21:01
  #10
Medlem
Glömde att jag äter 1-2 fiberhårdbröd med skinka på om jag blir sugen mellan måltiderna. Så säg 90 kalorier extra ca 3-4 dagar i veckan.
Citera
2015-06-30, 21:48
  #11
Medlem
Vad blir dina totala kalorier per dag och vad bör du ligga på för att behålla din vikt? Mängd protein per dag är intressant, så skriv det också.

Med vänlig hälsning
Citera
2015-06-30, 21:55
  #12
Medlem
Ligger nu på runt 1100, och står stilla enligt nätet på 1700, protein har jag ingen aning om vad jag äter, försöker äta mycket mer kött/kycklig än kolhydrater.

Sen tränar jag ju bort lite också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback