Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 22:46
  #1
Medlem
Hej!

Jag såg citatet nedan i en annan tråd och blev nyfiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluttopeden
Känner till flertalet homosexuella både kvinnor samt män som bor tillsammans med människor av motsatt kön. Du vet väl att en del vänner bor tillsammans också?

Jag har haft anledning att följa tre personer en längre tid. Skälet har inte varit att ta reda på deras sexuella preferenser, men omsider har det ändå så att säga kommit på köpet. Det har varit närmast chockerande för mig att det kan vara så här pass falskskyltat.

Finns det någon kunskap på området?
Citera
2015-06-29, 22:51
  #2
Medlem
johanness avatar
Jag är bög och har bott ihop med kvinnor. Jag känner även till flera heterosexuella som bor ihop med folk av samma kön som dem själv. Något procenttal kan jag inte komma med, men beroende på social och ekonomisk status hos dem man studerar kan detta variera från ganska ovanligt till helt normalt.

Möjligen kan du få styr på den här skenbara paradoxen genom att tänka att sexualiteten inte riktigt avgörs av vem man bor ihop med.
Citera
2015-06-29, 23:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
Möjligen kan du få styr på den här skenbara paradoxen genom att tänka att sexualiteten inte riktigt avgörs av vem man bor ihop med.

Nej jag förstår det.

Det som gjort mig så förbryllad är en man som ligger på en årsinkomst på drygt 1,5 mnr (eftersom du nu tar upp det) och har så gjort de senaste fem åren, och som också har fru och två barn. Det är en stor och prålig fasad av en kärnfamilj som visas upp. Mannen är ofta på resande fot, inte så ofta med fru och barn, men desto oftare med bögar. Och jag kan säga att språket de använder sinsemellan verkligen anspelar på utlevd homosexualitet.

Varför är det så himla viktigt att visa upp den här falska fasaden? Om det hade varit för 30 år sedan så hade jag kanske förstått det, men idag?
__________________
Senast redigerad av jaugalt 2015-06-29 kl. 23:13.
Citera
2015-06-29, 23:11
  #4
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaugalt
Nej jag förstår det.

Det som gjort mig så förbryllad är en man som ligger på en årsinkomst på drygt 1,5 mnr (eftersom du nu tar upp det) och har så gjort de senaste fem åren, och som också har fru och två barn. Det är en stor och prålig fasad av en kärnfamilj som visas upp. Mannen är ofta på resande fot, inte så ofta med fru och barn, men desto oftare med bögar. Och jag kan säga att språket de använder sinsemellan verkligen anspelar på utlevd homosexualitet.
Jaha, du menar att han är gift och utåt sett en riktig Svensson men i hemlighet ägnar han sig åt att leva ut dunkla homoerotiska begär? Det är inget att höja på ögonbrynen åt, det verkar hur utbrett som helst.

Eller så kan det vara att han är en sån där Bisexuell och att hans fru tycker att det inte gör något.
Citera
2015-06-29, 23:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
Jaha, du menar att han är gift och utåt sett en riktig Svensson men i hemlighet ägnar han sig åt att leva ut dunkla homoerotiska begär? Det är inget att höja på ögonbrynen åt, det verkar hur utbrett som helst.

Eller så kan det vara att han är en sån där Bisexuell och att hans fru tycker att det inte gör något.

Det är mycket intressant det du säger, att det skulle vara hur vanligt som helst. Jag har verkligen funderat mycket på detta och faktiskt har jag mer och mer anat det du nu tämligen kategoriskt slår fast. Det var en bra hjälp detta för mig
Citera
2015-06-30, 00:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaugalt
Hej!

Jag såg citatet nedan i en annan tråd och blev nyfiken.



Jag har haft anledning att följa tre personer en längre tid. Skälet har inte varit att ta reda på deras sexuella preferenser, men omsider har det ändå så att säga kommit på köpet. Det har varit närmast chockerande för mig att det kan vara så här pass falskskyltat.

Finns det någon kunskap på området?
Jag har lärt känna en person som är bög. Jag brukade vara homofob och så. Men han är väldigt snäll mot mig och nu är jag absolut inte homofob. Hans föräldrar gillar inte alls att han är bög så han bor med en tjejkompis. Det är ganska vanligt att de har rumskompisar och så om deras föräldrar inte accepterar att de är homosexuella tror jag.
Min kompis som är bög bor i Sydeuropa.
Citera
2015-06-30, 00:40
  #7
Avstängd
Bluttopedens avatar
När det gäller homosexuella så umgås dem oftast med människor av motsatt kön, de raggar och spanar in potentiella partners tillsammans bl a. Sen vet ju alla att sex n the city generationen inspirerade många av dagens kvinnor till att skaffa bögkompis osv. Många bor även kollektivt nu för tiden vilket inte bör förbises. Detta innebär givetvis inte att dessa homosexuella idkar sexuellt umgänge med sina sambos.
Citera
2015-06-30, 12:19
  #8
Medlem
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Freddie_Mercury
Nu står det inget matnyttigt just om det jag tänkte ta upp här så jag får köra lite ur senilminnet.

Freddy Mercury var gift med Mary Austin o de hade även barn. Om de var hans eller inte var det snack om på den tiden. Men vad som är sant är att han levde ett familjeliv med dessa personer o hade sitt bögeri på sidan av.

Sedan om det är vanligt att man bor med det motsatta könet vet inte jag. De homosexuella jag känner är antingen gifta eller bor singel.
Men de är som alla andra människor o vi hetro bor med människor vi gillar eller tvingas till.
Själv bodde jag ett år med en manlig kompis efter att farsan slängt ut mig. Det var ingen som ansåg att vi körde med falsk marknadsföring utan alla visste at vi hade en dragning till flickor.
Citera
2015-06-30, 22:43
  #9
Medlem
Det är väl ganska vanligt att bögar och kanske även flator lever ett dubbelliv? De vill ha hela familjegrejen med mamma-pappa-barn, husvagnssemester, volvo och vovve OCH de vill cruisa efter stjärtisar i smyg.

Det handlar inte om att de av samhällsnormer tvingas in i någon heterosexnorm, utan trivs i sin garderob, de vill äta kakan och ha kvar den sas.
Citera
2015-06-30, 23:19
  #10
Medlem
Milford.Cubicles avatar
varför inte? vet många som bor ihop med vänner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback