Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-29, 19:35
  #1
Medlem
Aftonballes avatar
Sambon lämnade in vår bil idag på en verkstad för att byta bromsoket. Hon hämtar bilen efter jobbet för att hämta grabben på dagis. På väg till dagis så lossnar framdäcket helt,hon hinner köra ca 1 mil. Jag åkte till verkstaden och skällde ut dom. Tänk om hon åkt motorväg eller på en trafikerad väg mm. Vet inte hur mycket skada bilen tagit men dom sa att dom ska åtgärda. "Känns tryggt"

Så till min fråga. Kan man ställa ultimatum på verkstaden och i så fall vad? Nån typ av ersättning? Eftersom vi bor i Sverige så kanske man kan kräva några cheese på Macdonalds.
__________________
Senast redigerad av Aftonballe 2015-06-29 kl. 20:29.
Citera
2015-06-29, 19:37
  #2
Medlem
Kör hårt!
Citera
2015-06-29, 19:40
  #3
Medlem
O hur fan lossnar däcket bara så där?
Citera
2015-06-29, 19:40
  #4
Medlem
Aftonballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julbelysning1
Kör hårt!




Nån kompensation tycker jag man kan få iaf!
Citera
2015-06-29, 19:41
  #5
Medlem
Aftonballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
O hur fan lossnar däcket bara så där?

Dom glömde väl att dra åt hjulbultarna
Citera
2015-06-29, 19:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
O hur fan lossnar däcket bara så där?


Dom hade dragit åt hjulet för dåligt, villket är ett väldigt slarvigt fel att göra
Citera
2015-06-29, 19:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonballe
Dom glömde väl att dra åt hjulbultarna
Jaha, jag trodde du menade att däcket hade åkt av fälgen på nåt jävla sätt, då är jag med.

Ja några cheese är de nog fan värt
Citera
2015-06-29, 19:53
  #8
Avstängd
Om 4-5 hjulbultar lossnar under en mils körning är det något som gått osannolikt snett och man undrar såklart varför din sambo inte upptäckte att saker och ting inte stämde redan de första metrarna. För att detta ska inträffa lär bultarna bara skruvats på nån enstaka millimeter om ens det.

Känns spontant som att det skulle kunna upprättas en polisanmälan med en hyfsat tung rubricering. Dock finner jag det hela så osannolikt att en anmälan enbart blir kontraproduktiv. Utesluter inte att du talar sanning, men det du beskriver låter otroligt.
Citera
2015-06-29, 20:07
  #9
Medlem
hippilis avatar
Man kan glömma saker men INTE dra åt hjul, då ska man inte arbeta med bilar. Tappar man ett hjul på vägen blir det oftast skador någonstans & där du lämnat bilen måste åtgärda det dom har försäkring som täcker sådant. Titta noga på hjulet, i hjulhus & under bilen efter skador nu & efter dom åtgärdat eventuella skador. Tag bilder & ha med en kompis som tittar & vittnar om firman inte tror på dej. Bra är att bromsoket sitter fastskruvat så dom inte missat det åxå
Citera
2015-06-29, 20:15
  #10
Medlem
Hur kan däcket lossna? Möjligtvis att hjulet lossnade!

Verkstaden hade inte dragit hjulbultarna. Svårare än så är det inte!
Citera
2015-06-29, 20:27
  #11
Medlem
Aftonballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Om 4-5 hjulbultar lossnar under en mils körning är det något som gått osannolikt snett och man undrar såklart varför din sambo inte upptäckte att saker och ting inte stämde redan de första metrarna. För att detta ska inträffa lär bultarna bara skruvats på nån enstaka millimeter om ens det.

Känns spontant som att det skulle kunna upprättas en polisanmälan med en hyfsat tung rubricering. Dock finner jag det hela så osannolikt att en anmälan enbart blir kontraproduktiv. Utesluter inte att du talar sanning, men det du beskriver låter otroligt.

Hon kände att det skakade i ratten efter några kilometers körning, då ringde hon verkstaden och sa det. Dom så att hon skulle komma tillbaka så skulle dom kolla på det.Så hon svängde av och vände och skulle åka tillbaka dit. Då lossnade däcket på väg tillbaka.

Ska inte polisanmäla eller nåt, men som jag skrev så är det klart man vill ha nån typ av kompensation, kanske bensin eller nåt. Men det är väl för mycket begärt. Allt jag tänker på är VAD som kunde ha hänt. Kört på motorväg mm.
Citera
2015-06-29, 20:40
  #12
Avstängd
Morality.Crippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonballe
Hon kände att det skakade i ratten efter några kilometers körning, då ringde hon verkstaden och sa det. Dom så att hon skulle komma tillbaka så skulle dom kolla på det.Så hon svängde av och vände och skulle åka tillbaka dit. Då lossnade däcket på väg tillbaka.

Ska inte polisanmäla eller nåt, men som jag skrev så är det klart man vill ha nån typ av kompensation, kanske bensin eller nåt. Men det är väl för mycket begärt. Allt jag tänker på är VAD som kunde ha hänt. Kört på motorväg mm.


Det som redan hänt borde duga gott och väl, med tanke på att bilen borde "landat" på hjulfästet och demolerat/knäckt om hela hjulbenet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback